Gönderen Konu: Lpg mi yoksa dizel mi?  (Okunma sayısı 33118 defa)

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg mi yoksa dizel mi?
« Yanıtla #42 : 14 Aralık 2011, 23:01:04 »
Her şeyi yetkiliye yaptırmayın.Verdiğiniz örnekle insanları yanıltmayın aklını karıştırmayın.Turbo,dizel araç için elzem bi parça bu tartışılmaz,fakat sizin 4500 tl dediğiniz turbonun onarımı maksimum 500 tl.mekanikturbo.com adresini inceleyin,telefonla iletişime geçin.Bahsettiğiniz turbo arızasını sorun başka bişey söylemicem.Belkide sıfır diye aldığınız şey onarılmış yani yenileştirilmiş olabilir.Bana şunu söyleyin,aracınızı yetkili servise götürdüğünüzde başında durabiliyormusunuz?

insanları yanıltmak mı?
1.9 TDI axb motor kodu, İzmir Vosmer yetkili servisin verdiği fiyat, birde siz arayın fiyat alın.

siz olaya golf olarak bakmışsınız ama golfün bile tdi motorları aynı değil malesef.
VP (VerteilerPumpe) ve PD (PumpeDusen) diye ayrılıyor. birinde mazot pompası varken diğerinde yok.  doğal olarak yakıtı direk pompalayan enjektör pahalı oluyor.
bu arada tabi ki 4500 vermedik, aynı turbo dışarıda 1200 civarı. turbo onarım işine malesef sıcak bakamadık ;)
son olarak biz aracı yetkili serviste yaptırmayız, parçayı genellikle servisten alıp ustamıza yaptırıyoruz o açıdan da sıkıntı yok.

dieseli ben kötülemem, aksine diesel taraftarıyım  :)

Logged

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Lpg mi yoksa dizel mi?
« Yanıtla #43 : 14 Aralık 2011, 23:16:34 »
insanları yanıltmak mı?
1.9 TDI axb motor kodu, İzmir Vosmer yetkili servisin verdiği fiyat, birde siz arayın fiyat alın.

siz olaya golf olarak bakmışsınız ama golfün bile tdi motorları aynı değil malesef.
VP (VerteilerPumpe) ve PD (PumpeDusen) diye ayrılıyor. birinde mazot pompası varken diğerinde yok.  doğal olarak yakıtı direk pompalayan enjektör pahalı oluyor.
bu arada tabi ki 4500 vermedik, aynı turbo dışarıda 1200 civarı. turbo onarım işine malesef sıcak bakamadık ;)
son olarak biz aracı yetkili serviste yaptırmayız, parçayı genellikle servisten alıp ustamıza yaptırıyoruz o açıdan da sıkıntı yok.

dieseli ben kötülemem, aksine diesel taraftarıyım  :)
Tamam işte öyle söyleyin.Maminci ve barthez gibi arkadaşlarımızı yanıltmayın.İnsanlar 4500'ü duyunca doğal olarak dizeli yanlış biliyor.
03.06.2005

Çevrimdışı taraftar

  • İleti: 231
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg mi yoksa dizel mi?
« Yanıtla #44 : 14 Aralık 2011, 23:52:32 »
lpg li araç kullanıyorum,sorun yaşamıyorum .. sadece dik yokuşlarda yanımdan geçen dizeller beni çok fena kızdırıyor .. bu nedenle aklım hep dizelde .. değiştirirsem jetta dizel alırım sanırım, herşeyiyle bana hitap ediyor ..

Çevrimdışı barthez

  • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg mi yoksa dizel mi?
« Yanıtla #45 : 15 Aralık 2011, 10:10:46 »
Tamam işte öyle söyleyin.Maminci ve barthez gibi arkadaşlarımızı yanıltmayın.İnsanlar 4500'ü duyunca doğal olarak dizeli yanlış biliyor.
kusura bakmayın ama ben yanılmıyorum zaten neyin ne olduğunu iyi kötü biliyorum dizel arabayı 0 km  alıcan hararet 90 gelmeden
kesinlikle yürütmüyecen kaliteli yakıt (nasıl anlıyorsak kaliteli olduğunu) ve dizeli uygun devrinde  şehiriçi değilde şehirlerarası kullandımı harika
bir alternatif motoru bitirmeye insanın ömrü yetmez ama bu denklemin bir tanesini az eksik yap 100.000-150.000 km civarları pompa enjektör turbo en
sonda da motor üflemeye başlar.ha tamiri var ama hiçbir zaman orjinali gibi  olmaz özellikle motor üflüyorsa  sonradan yapılan motor orjinali
gibi olmaz en fazla 50.000 km sonra tatsızlıklar başlar.Yoksa benimde hoşuma gidiyor gültepe veya dilovası rampasını tork ile tırmanmak ;) işin iktisadi kısmınada bakarsak mazot bu son zamlardan sonra çok pahallandı aşşağı yukarı kafa kafaya geliyor
golf 4 1,8 Highline

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg mi yoksa dizel mi?
« Yanıtla #46 : 15 Aralık 2011, 12:36:01 »
elimde patlasa bile vazgeçemiyorum dizelden tuhaf bir his :) 

arabayı 136 bin km aldım bugun 139 bin km iki ayda bu km oldu gır gır sesi işlemiş içimize...

araba seçimi konusunda herkese saygılı olmak lazım herkesin bilgisi bizim için önemli
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg mi yoksa dizel mi?
« Yanıtla #47 : 15 Aralık 2011, 13:40:44 »
Bu tür forumlar deneyimleri paylaşıp teraziye koyarak bir orta yol bulmak için arkadaşlar, ben 6 yıl önce dizel getz kullandım, sonrasonra lpgli golf ve şu an da benzinli yeni sportage.. Ben de dizel konusunda daha önce dizel kullanmayan arkadaşların biraz tedirgin olduğunu gözlüyorum, dizeller eskisi gibi değil, gürültüsü bakımları vb gayet makul.

Bizde opel corsa var, 1,2 otm lpgli, sabah ufaklığı okuluna onunla bırakıyım dedim, soğukta çekmedi, tekledi, sonunda stop etti :bekleriz:
Trafikteki herkesle akraba olduk :D ;D

Çevrimdışı barthez

  • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg mi yoksa dizel mi?
« Yanıtla #48 : 15 Aralık 2011, 15:27:20 »

Bizde opel corsa var, 1,2 otm lpgli, sabah ufaklığı okuluna onunla bırakıyım dedim, soğukta çekmedi, tekledi, sonunda stop etti :bekleriz:
Trafikteki herkesle akraba olduk :D ;D
[/quote]
üstat sende çok bahtsızmışsın sakın sakına lpgli otomobil alma sen dizele devam et  :)
golf 4 1,8 Highline

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg mi yoksa dizel mi?
« Yanıtla #49 : 15 Aralık 2011, 15:42:47 »
Bizde opel corsa var, 1,2 otm lpgli, sabah ufaklığı okuluna onunla bırakıyım dedim, soğukta çekmedi, tekledi, sonunda stop etti :bekleriz:
Trafikteki herkesle akraba olduk :D ;D

üstat sende çok bahtsızmışsın sakın sakına lpgli otomobil alma sen dizele devam et  :)
Doğru söylüyosun :)

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg mi yoksa dizel mi?
« Yanıtla #50 : 15 Aralık 2011, 15:44:41 »
Zaten yeni sportage yi beğeniyorum, olur olmaz olmaz herşey için değişmem, değecek düzgün bir marka için düşünürüm sadece..

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Lpg mi yoksa dizel mi?
« Yanıtla #51 : 15 Aralık 2011, 17:44:59 »
kusura bakmayın ama ben yanılmıyorum zaten neyin ne olduğunu iyi kötü biliyorum dizel arabayı 0 km  alıcan hararet 90 gelmeden
kesinlikle yürütmüyecen kaliteli yakıt (nasıl anlıyorsak kaliteli olduğunu) ve dizeli uygun devrinde  şehiriçi değilde şehirlerarası kullandımı harika
bir alternatif motoru bitirmeye insanın ömrü yetmez ama bu denklemin bir tanesini az eksik yap 100.000-150.000 km civarları pompa enjektör turbo en
sonda da motor üflemeye başlar.ha tamiri var ama hiçbir zaman orjinali gibi  olmaz özellikle motor üflüyorsa  sonradan yapılan motor orjinali
gibi olmaz en fazla 50.000 km sonra tatsızlıklar başlar.Yoksa benimde hoşuma gidiyor gültepe veya dilovası rampasını tork ile tırmanmak ;) işin iktisadi kısmınada bakarsak mazot bu son zamlardan sonra çok pahallandı aşşağı yukarı kafa kafaya geliyor
Abi yemin ediyorum tam bir komplo teorisi yapıyosun.Kaliteli yakıt nasıl anlaşılır biliyomusun,bak anlatıyım sana,şimdi şu ucuzcular çıktı ya yok %10 yok %7 ciler onları kastediyorum anlatabildim mi bilmiyorum.Ucuz etin yahnisi yavan olur derler bizim orda,yakıtını shell olabilir,opet olabilir,total olabilir mümkünse sabit bi yerden alıcaksın.Kaliteli derken onu kastediyorum.
Diğeri de üfleme konusu ve 100-150 bin km konusu.Abi hile yok google amcaya sorma sakın,motor üflemesini anlatırmısın bana,ne oluyo da üflüyo bu mübarek motor?
03.06.2005

Çevrimdışı MURAT0154

  • İleti: 122
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg mi yoksa dizel mi?
« Yanıtla #52 : 15 Aralık 2011, 18:15:06 »
kusura bakmayın ama ben yanılmıyorum zaten neyin ne olduğunu iyi kötü biliyorum dizel arabayı 0 km  alıcan hararet 90 gelmeden
kesinlikle yürütmüyecen kaliteli yakıt (nasıl anlıyorsak kaliteli olduğunu) ve dizeli uygun devrinde  şehiriçi değilde şehirlerarası kullandımı harika
bir alternatif motoru bitirmeye insanın ömrü yetmez ama bu denklemin bir tanesini az eksik yap 100.000-150.000 km civarları pompa enjektör turbo en
sonda da motor üflemeye başlar.ha tamiri var ama hiçbir zaman orjinali gibi  olmaz özellikle motor üflüyorsa  sonradan yapılan motor orjinali
gibi olmaz en fazla 50.000 km sonra tatsızlıklar başlar.Yoksa benimde hoşuma gidiyor gültepe veya dilovası rampasını tork ile tırmanmak ;) işin iktisadi kısmınada bakarsak mazot bu son zamlardan sonra çok pahallandı aşşağı yukarı kafa kafaya geliyor
biliyorum diyorsun ama yankış biliyorsun hararet 160 olmadan  aracı hareket ettirmemen lazım:) hatta bazı servisler hararet 160 olduktan sonra da hareket etirilmemesini tavsiye ediyor. haraet 160 olunca aracı da stop etmeyeceksin 90 a düşmesini bekleyeceksin. momru da 50.000 Km den sonra söküp iki adet ata alacaksın aracına bağlayacaksın aracı onlar çekecek. nereden bağlayacağını bilmiyorsan stepneye bak orada bir adet kanca olacak sis lambasının orada yuva var prçryı oraya takıp atları da o kancaya bağlayacaksın.

Çevrimdışı red_dragon

  • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg mi yoksa dizel mi?
« Yanıtla #53 : 15 Aralık 2011, 19:28:08 »
eğer ki çok km yapılıyorsa kesinlikle dizel alınmalı yalnız 100 000 i geçmemeye dikkat edilmeli. keyfi kullanım için araba alınıyosa benzinli veya lpg li alınabilir.

benim golften önceki aracım doblo 1.3 multijetti. iki yıl önce 94 000 de arabanın motoru dağıldı. trigerden ses geliyodu. o zamanki usta çık yola bişey olamz dedi . şehir dışında çıktık dönüşte bolu da triger zinciri koptu 140 km ile sor şerite ilerlerken.stop etti araba. Allahtan yol boştu direksiyon kilitlenmeden atabildik saga. sonra servisten elemanlar geldi marş a bastı. pistonlar falan cacık oldu tabi. servise çektiler arabayı. bizde otobüsle istanbula döndük. 5 gün sonra arabayı almaya gittik 2000 liraya yakın bi masraf çekiciler falan filan herşey dahil. dönüş yolunda bi benzinlikten (tanınmış ) euro dizeli doldurduk. yakıtta kalitesiz çıktı. döndükten sonra enjektörlerde mazot pompasında filtrede arıza yaşandı. biz bi daha yolda kaldık tekrar çekiciyle çekildi. bu arızalar giderildi motor taşlandı 1200 liraya yakında orda bıraktık.

bu bize çok iyi bi ders oldu dizel arabaların bakımlarının zamanında yapılması ve sabit yerlerden yakıt alınması konusunda. dizel arabaların avantajları var ama bakımları benzinliye göre 2 kat fazla neredeyse ortalamaya vurdugumuzda...

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Lpg mi yoksa dizel mi?
« Yanıtla #54 : 15 Aralık 2011, 20:53:25 »
eğer ki çok km yapılıyorsa kesinlikle dizel alınmalı yalnız 100 000 i geçmemeye dikkat edilmeli. keyfi kullanım için araba alınıyosa benzinli veya lpg li alınabilir.

benim golften önceki aracım doblo 1.3 multijetti. iki yıl önce 94 000 de arabanın motoru dağıldı. trigerden ses geliyodu. o zamanki usta çık yola bişey olamz dedi . şehir dışında çıktık dönüşte bolu da triger zinciri koptu 140 km ile sor şerite ilerlerken.stop etti araba. Allahtan yol boştu direksiyon kilitlenmeden atabildik saga. sonra servisten elemanlar geldi marş a bastı. pistonlar falan cacık oldu tabi. servise çektiler arabayı. bizde otobüsle istanbula döndük. 5 gün sonra arabayı almaya gittik 2000 liraya yakın bi masraf çekiciler falan filan herşey dahil. dönüş yolunda bi benzinlikten (tanınmış ) euro dizeli doldurduk. yakıtta kalitesiz çıktı. döndükten sonra enjektörlerde mazot pompasında filtrede arıza yaşandı. biz bi daha yolda kaldık tekrar çekiciyle çekildi. bu arızalar giderildi motor taşlandı 1200 liraya yakında orda bıraktık.

bu bize çok iyi bi ders oldu dizel arabaların bakımlarının zamanında yapılması ve sabit yerlerden yakıt alınması konusunda. dizel arabaların avantajları var ama bakımları benzinliye göre 2 kat fazla neredeyse ortalamaya vurdugumuzda...
Bakın gerçekten çok amatör davranıp,çok amatör konuşmalar yapıyorsunuz,100 bin km dizel alınmaz düşüncesini başınıza gelen trajı komik olayla bağdaştırmanız çok yanlış.Madem bi problem oluşmuş kendiniz dediniz ses geldiğini neden bi adamın( :t bence asla usta olamaz da,o size nannik yapmış bu arada) sözüyle hareket edip ortaya çıkan sonuçla dizeli kötülüyorsunuz,Şahsen ben sizin motor bilginizin noksan olduğu görüşündeyim. >:(
03.06.2005

Çevrimdışı serhan61

  • İleti: 204
  • Yolu bilmekle yolda yürümek farklı şeylerdir...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg mi yoksa dizel mi?
« Yanıtla #55 : 15 Aralık 2011, 21:19:03 »
triger kayış sistemi kullanılan  bütün araçlarda kopabilir.bunun benzinlisi diezeli yok aynı şeyi benzinli bir araçta yapablirdi.tamamen aracınızı tanımanızla ve aracın bakımlarıyla alakalı.bakarsan bağ olur bakmazsan dağ :tamamdir.ayrıca öyle her ustaym diene de araç elletlmez turbo söktürülmez işinin ehli adamlara başvuracaksınız.hele birde araçtan anlamadığnzı hissederse yolunacak kaz misali yolarlar valla bu dizeldede benzinlidede böyledir burda önmeli olan aracın hangi yakıtla çalıştığı değil sahibinin aracını ne kadar tanıdığıdır. mustafa arkadaşımızn görüşlerine harfiyen katılıyorum.