uzun yol şakaya gelmez. 1600 km içinde iklim şartları değişecek, yol şartları değişecek, kah yeni uyanmış olarak araç süreceksin, kah uykun gelmeye başladığı anda araba sürüyor olacaksın, yüzlerce araç, kamyon sollamak zorunda kalacaksın. evet uzun yol tecrübesi olan bir sürücü için çocuk oyuncağı gibi gelebilir. ama 30 yıllık uzun yol tecrübesi olan sürücüler dahi kaza yapabiliyorlar. yapılan iş ne olurs aolsun ciddiye almak lazım.
aracında bir arıza durumu varsa öncelikle bu giderilmeli. düzgün çalışmalı. gaza gittin mi gitmeli, frene bastığında da durmalı. basit gelebilir ama kornaya bastığında da karşı taraf duymalı.
far ayarı, rot balans ayarı olmazsa olmaz. lastiklerinin durumu, diş derinliği önemli. yola çıkmadan önce de araç yükünü aldıktan sonra (yolcular da dahil) bir benzin istasyonunda durup lastik basıncını kontrol etmek gerekir. bir gece önceden araç yüklenmeden yapılan lastik basıncı ayarının. araca sürücü, yolcu, bagaj yükü dahil 300-400 kg civarı yükledikten sonra hiç bir geçerliliği yoktur. yine metalteonun belirttiği gibi yedek lastiğin de çıkartıp havasını kontrol etmek, ihtiyaç duyulduğunda bir sürprizle karşılaşmamak açısından önemli.
yedeğe farklı amperlerden 3er 5er sigorta almakta fayda var. yine neme lazım bir çift de ampul almak faydalı olabilir.
yağı değiştirmek gerekli mi gerekmez mi? bence mutlaka gerekir. insan 1 ay yemek yemeden yaşayabilir. 4-5 gün su içmeden yaşayabilir. ya da 4-5 gün uyumadan durabilir. ama her gün yemek yiyoruz, su içiyoruz, uyuyoruz. sağlığımız açısından gerekli. evet araç seni istediğin yere götürür değiştirmezsen. ama ya sağlığı?
Allah kazasız belasız ulaşmayı nasip etsin.
edit: hepsinden önemlisini söylemeyi unuttum. uyku getirecek ağır yiyeceklerden uzak durmak, hafif gıdalar tüketmek, arada durup temiz hava almak, uyku yavaş yavaş bastırmaya başladığını hisettiğin anda kenara çekip uyumak çok önemli malum. zaten biliyorsundur ama eksik kalmasın diye ayrıca yazayım dedim.