Gönderen Konu: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM  (Okunma sayısı 23556 defa)

Çevrimdışı serhan61

  • İleti: 204
  • Yolu bilmekle yolda yürümek farklı şeylerdir...
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #14 : 10 Ağustos 2012, 16:43:15 »
evet söylediğiniz gibi oluyor şehiriçi ani gaz yüklenmelerinde araba boğuluyor sanki ve öne yığılma gösteriyor :(.o an gaz pedalıda sertleşiyor gibi tepkisiz oluyor araç.devirsiz kullanmamaya çalışıyorum.1saat kadar önce aracı bugün yeni çalıştırdım(motor soğukken yani) akışmetresinin fişini çekip çalıştırdım öyle bi zorlanma olmadı ve herzaman attığı dumanıda atmadı ???
bu sorun kendi kendinede geçebilir.yani arada bir aracınızı performasnlı kullanırsanız vestgate zorda olsa açacaktır kendini ve aracın atikliği geri gelecektir gaza kademeli olarak yavaş yavaş basın farkı hissedeceksiniz.aniden yüklenipte wastgate işlem yapmazsa araç yığılıyormuş gibi oluyor.mustafa abinin dediği gibi watgate ayarıyla oynatmayın en fazla turbyu devreye sokan paçasını yağlatıp yuvasına alıştırın.  çalışmama, yüksek ses olayına ve egzosdan gelen duman olayına gelince aracın kurum bağladığını düşünüyorum.çalışmasıyla sensörün fişini çekmenizin bi bağlantısı varmı bilmiyorum ama bence yok.zaten araç kurum bağladıysa ilerleyen zamanlarda çalışmama olayını daha sık yapacaktır marş süresi iyice uzayacaktır.üst kapak kurum bağlıyor araç rahat nefes alıp vermemediği için sesi fazla çıkıyor.ilk çalıştırma anındada oluşan kurumlar motor kompresyonunu düşürdüğü için araç zorlanarak çalışıyor.

Logged

Çevrimdışı ilkerk_58

  • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #15 : 10 Ağustos 2012, 23:13:51 »
arkadaşlar akşamleyin bi deneme sürüşü yaptım. Akışmetrenin fişini çıkardım çevre yoluna çıktım araçta bi sıkıntı yoktu. Durdum ve aracı stop ettim akışmetre fişini taktım tekrar çalıştırıp hareket ettim araba hantallaştı devirlenmesi zor oldu çok geç hızlandı ve sesi çoğaldı resmen transit minibüsler gibi oldu :) 140km yi geçecekmi diye merak ettim ama sorun yok bayağı gitti ama çok geç hızlandı. Sonra kenara çektim stop ettim tekrar çalıştırdım ve araç normale  döndü seside hızlanmasıda düzeldi. Akışmetreden değil mi sizcede ?

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #16 : 10 Ağustos 2012, 23:29:22 »
fişini çıkartınca normale döndüyse akışmetredendir tabi ki, ama yine de bağlatın cihaza, alsa alsa 10 lira alır belki de almaz

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #17 : 11 Ağustos 2012, 21:11:18 »
mustafa bey esp arıza lambasının yanması arada bir de diyemem sürekli de diyemem  :) kontağa anahtarı takıyorum çalıştırmadan önce yanıyor,mesela biyere gidiyorum dönüşte bu kez yanmıyor arıza lambası.yada tam tersi oluyor. özel bi serviste triger setini değiştirdik 1 ay kadar önce,onu da sorduk.bilgisayarı bağlayıp baktı o sırada arıza lambası yanıyordu ve esp yanal kayma sensör hatası yazıyordu bilgisayarda,sensör değişecek dedi fiyatını sordum 100tl civarı dediler  ??? ama ne derece doğru parçadan bahsetti bilemiyorum...birde bugün aynı kurumda çalışan bi abinin 110 luk dizel borası var denk geldi de motor sesi benim golf üm den çok daha az bu fark neden olur ki onun km çok daha fazla..shell in full save yakıtını kullanıyorum ona da soracağım...teşekkürler..
Kontağı ilk açtığınızda yanan lambaların içerisinde esp de var zaten.Araç çalıştıktan sonra söner.Daha sonra siz manuel olarak devreden çıkarınca km göstergesi üzerinde yanmaya başlar,bu espnin devre dışı olduğu anlamına gelir.Kullanım esnasında durduk yere kendiliğinden devredev çıkıyor sanırım ve bahsettiğiniz sensörün değişimi gerekiyor.
03.06.2005

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #18 : 11 Ağustos 2012, 21:15:53 »
ESP sizi bilmem ama araç üzerindeki en önemli donanımların başında geliyor,bu yüzden bir an evvel arızasını giderin.
03.06.2005

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #19 : 11 Ağustos 2012, 21:18:54 »
fişini çıkartınca normale döndüyse akışmetredendir tabi ki, ama yine de bağlatın cihaza, alsa alsa 10 lira alır belki de almaz
Boralp'in dediği gibi orginal servis malı yada bosch akışmetre takın ve sorun bitsin.Tabi bu turbo hortumlarını vs. kontrol ettirin sorunsuzca ve içinize sinerek gazlamaya devam edin aracın keyfini çıkarın. :)
03.06.2005

Çevrimdışı ilkerk_58

  • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #20 : 11 Ağustos 2012, 21:20:03 »
evet mustafa bey durduk yere devre dışı oluyor sensör tam direksiyonun alt sağında kod no sunu almıştım görünüyordu. Google den sorgulamıştım doğru parçaymış.kendim değiştireceğim inş. O işler elimden  geliyor uğraşmasınıda seviyorum  :)

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #21 : 11 Ağustos 2012, 21:27:22 »
evet mustafa bey durduk yere devre dışı oluyor sensör tam direksiyonun alt sağında kod no sunu almıştım görünüyordu. Google den sorgulamıştım doğru parçaymış.kendim değiştireceğim inş. O işler elimden  geliyor uğraşmasınıda seviyorum  :)
Sensörü değiştirin,problem büyük oranda bitecektir.Eğer çok nadir olarak yeniden arıza lambası yakarsa yeniden görüşelim.
03.06.2005

Çevrimdışı ilkerk_58

  • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #22 : 10 Eylül 2012, 10:55:44 »
merhaba arkadaşlar turbonun devredışı olma sorunu sıklaşmaya başlamıştı,artık her kullanmamda yığılma oluyordu.sorunun çözümü için babamla bosch dizel servise götürdük aracı,bilgisayara bağladılar ve ustayla yola çıktık.hareket halinde de turbo basıcına baktılar.turbo yüksek basınç uyarısı verdi olması gerekenden fazla basınç çıkıyor.vestgate den olduğunu ve kurum temizliği gerektiğini söylediler,babam temizliği bu hafta yaptırdı.(turbonun ve egr valfinin,manifoltun vs.)bayağı bi kurum bağlamış.turbo sağlam çıkmış çokşükür.vestgateye giden hortumuda yeniledik.dün kullanma fırsatım oldu öncekine göre düzelmiş gibi lakin arada bi yine aynı sorun oluyor.ben bu vestgateyi devreye sokan valften de (n75 valfi sanırım) şüphelenmeye başladım bu valf bilgisayarda arıza uyarısı verir mi?çünkü bilgisayarda n75 le ilgili bi arıza uyarısı çıkmadı.cevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar..

Çevrimdışı salvador

  • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #23 : 14 Mayıs 2014, 22:58:03 »
ilker bey aynı sorunu şuan bende  yaşıyorum sonuç itibari ile akışmetreyi değiştirdiniz mi yani sorun akışmetredemi yoksa  akışmetreniz sağlammıydı da sorun başka yerdemi tam olarak anlıyamadım .Arızanın toplamda size maliyeti ne kadar  oldu. sizinle aynı sorunu yasıyorum ve morelım ınanılmaz bozuk >:( >:( >:(   yardımcı olursanız mınnettar kalırım.    saygılar.                                                                                                                                                   NOT:aracım 2000 model 1.9 tdi passat.

Çevrimdışı ilkerk_58

  • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #24 : 15 Mayıs 2014, 21:16:36 »
Arkadaşım öncelikle merhaba Van da yaşıyorsun sanırım? Bende Üniversiteyi Van da okudum  :) benim aracın çekişinde 2 farklı sorun vardı. İlki şehir içi düşük hızlarda bile yığılma gaza bassam dahi tepkisiz kalma gibi.bu sorun hava akışmetresinden çıktı orjinal Bosch aldım sorunum kalmadı (200tl) 2.sorunum ise yüksek hızlarda oluyordu 120km lerde falan turbo devre dışı kalıyordu vites küçültmeye başlıyordum rampa çıkamıyordum,bilgisayarda yüksek basınç hatası veriyordu bunuda n75 valfinden turboya giden hortumu kendim yenileyerek çözdüm ( 5tl ) :) ama bu ince hortumu çok kaliteli olanlardan alıp yenileyecem çünkü arada çatlama yapıyor aynı sorun çıkıyor senin araçtaki sorun hangisi bunlardan ?

Çevrimdışı Ali07

  • İleti: 228
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Seat İbiza Tdi
  • Şehir: Antalya
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #25 : 15 Mayıs 2014, 23:48:19 »
Arkadaşım öncelikle merhaba Van da yaşıyorsun sanırım? Bende Üniversiteyi Van da okudum  :) benim aracın çekişinde 2 farklı sorun vardı. İlki şehir içi düşük hızlarda bile yığılma gaza bassam dahi tepkisiz kalma gibi.bu sorun hava akışmetresinden çıktı orjinal Bosch aldım sorunum kalmadı (200tl) 2.sorunum ise yüksek hızlarda oluyordu 120km lerde falan turbo devre dışı kalıyordu vites küçültmeye başlıyordum rampa çıkamıyordum,bilgisayarda yüksek basınç hatası veriyordu bunuda n75 valfinden turboya giden hortumu kendim yenileyerek çözdüm ( 5tl ) :) ama bu ince hortumu çok kaliteli olanlardan alıp yenileyecem çünkü arada çatlama yapıyor aynı sorun çıkıyor senin araçtaki sorun hangisi bunlardan ?

Bendeki sorun tam da sizin söylediğiniz 1. sorun. Fakat benim motor 1.6 8 v.

Çevrimdışı ilkerk_58

  • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #26 : 17 Mayıs 2014, 01:37:27 »
Ali bey sizin aracın motoru 1.6 8v olması farketmez hava akışmetresi sizin araçtada var ve benzer sorunla sizde karşılaşırsınız.bilgisayara bağlatınca aracı, bu hava akışmetre arızası görünüyor, kolay çözülecek bi sorun geçmiş olsun 

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #27 : 19 Mayıs 2014, 13:31:39 »
herkese mrb.uzun süredir foruma ugrayamadım.zor veya geç çalışma problemini sadece tek bir yere bağlamak doğru değil.ilk çalıştırmadaki problem sadece akışmetre değil bir çok sebebi olabilir.marş motoru yıprandığından kömürleri,kollektörü yatağı,burcu vs.motoru çevirmede zorlanabilir.araç akünüzün voltajı düştüğünden yeterli gerilim ve akımı sağlayamaz bundan dolayı geç çalışma yapabilir.yakıt filtrenizin (dizel için) bağlantı noktalarında hava alma durumu olabilir.yakıt depo şamandra ve pompasında sorun olabilir.yakıt pompa ve ayarlarında bozulmalar olabilir.benzinli araçlarda da ateşleme sistemi ilk kontrol yeridir.sr motorlarda yanlış hatırlamıyorsam buji kabloları ayrı ayrı ateşleme bobini,bujiler ilk kontrol yeridir.Benim şahsi düşüncem ilk çalışmada akışmetrenin bozuk olması yada yanlış okuması etki etmez.Akışmetre aracın hareketi esnasında özellikle 3.vites ve sonrasında yanlış değerleri okuduğundan çekiş problemine sebep olur.zaten n75 valfi ve diğer turbo basınç hortumlarıda aynı şekilde çekiş sorununa sebep olur.
03.06.2005