Gönderen Konu: Debriyaj sorunu.  (Okunma sayısı 24413 defa)

Çevrimdışı salihsefa

  • İleti: 1553
    • Profili Görüntüle
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #42 : 27 Mart 2014, 18:08:59 »
bi püf noktası var sanırım süleyman, tak kullan değil sanırım, kurmalı vırt zırt terimleriyle anılıyor. kurulumu geliyo yoksa kurmakmı lazım öyle bişeyler  :)
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb

Logged

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • İleti: 3882
  • Tam Gaz Kumburgazzzz
    • Profili Görüntüle
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #43 : 27 Mart 2014, 18:15:03 »
Dur bakalım araştırıcam bu işi
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #44 : 27 Mart 2014, 18:39:36 »
Ozaman ayarlı tel alayaım diyorum. Üzerindeki otomatik ayarlı ama nasıl olurda önceki balatada aşağıda kavrarken bunda ortada kavrıyor? Telin mantığını çözemedim bir türlü. Ayarlı yan sanayi alıp deneyecem bakalım.

Takarken bir püf noktası varmı sanırım kendimiz takabiliriz.
Sizin telin birkaç teli içinden kopmuş ve uzamış olabilir. Telin mukaveyeti bi zaman sonra kayboluyor tel uzuyor. Fabrika çıkışlı telse hiç durmayın değiştirin debriyajınız bile yumuşar.
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • İleti: 3882
  • Tam Gaz Kumburgazzzz
    • Profili Görüntüle
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #45 : 27 Mart 2014, 18:58:46 »
Aslında debriyajım yumuşak. Aracı aldığımda diplerde kavrıyordu. Ama komple bakıma filan soktuk baskı gidik çıktı o nedenle takım değiştirdik. Tel ile ilgili araştırıyorum özelliğini yitirmiş olabilir diyor ustalar. Ama tel yumuşak. Sanırım telde takılma var
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #46 : 27 Mart 2014, 19:49:34 »
Tmm da bu sistem emisyonları düşürmek için yapılmış. Boğaz kelebeğiyle bir alakası yok. Oradan gelen buhar boğaz kelebeğini yağlar diye bir mantık nasıl kurulmuş anlamadım. Boğaz kelebeği yağlanması gereken bir parça değildir, hatta temizliğini yaparken bile yağlayıcı ile yapmamak gerekiyor. Bunu benden iyi biliyorsun hocam, her yerini söküp kendin temizledin.
Benim kelebek hortumu çıkardıktan sonra bozuldu öncesinde gayet sağlıklıydı ben başıma gelen olay üzerine hareket ederim bi arızayı tecrübe ederim biraz da sordururum ortak bir karara varıp uygularım.kimse anasının karnından vw ustası olarak doğmuyor servise başlayan usta da orada pratik yapıp iş üzerinde tecrübe kazanıyor.belki de zamanı gelmişte olabilir ama benim arızam peşpeşe geldi ben heryeri herşeyi söktüm temizledim yeni parçalarla orjinalleriyle yeniledim öncesinde aracım saat gibiydi herşeyini gününden önce yapardım sadece yakıt koyar giderdim.O zaman sırf yakıt emisyonu için olmuş olsaydı gaz kelebeğinden hemen sonra takılıp filtreden gelip kelebekten geçen hava emisyonunu buhar ile tamamlayıp emme odasına göndermek için uygulanamazmıydı.neden hava emisyonunun borudan sonra ilk başladığı yere bağlandı yağ buhar hortumu.??
Red Machine!!!

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #47 : 27 Mart 2014, 20:03:24 »
Abi yanlış anlama bilgini sorgulamak gibi olmasın benim bildiğim motora sadece benzin enjektörleri vasıtası ile benzin girişi oluyor. Ordan benzin girse enjektörlere neden gerek olurdu? Karbüratörlü araba gibi olurdu. O hortumun başka bir amacı vardı ama ben şuan hatırlamyıorum. Hata ettiysem affola.
Estağfurullah ben yanlış biliyor olabilirim akıl akıldan üstündür biz deneye deneye öğrendik anamızdan motorcu doğmadık... ;D peki o hortum ne işe yarar Resül??
Red Machine!!!

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • İleti: 3882
  • Tam Gaz Kumburgazzzz
    • Profili Görüntüle
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #48 : 27 Mart 2014, 20:07:49 »
en basitinden hortumun işlevi karterdeki yağ buharını tekrar motora geri vermek. Birinci amaç doğaya zarar vermemek ama yağlama işine bişey diyemem tam bilgim yok.
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ

Çevrimdışı ilbey666

  • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #49 : 27 Mart 2014, 20:39:58 »
Süleyman abi tecrübelerini bekliyorum :D
Rock hard, ride slow.

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • İleti: 3882
  • Tam Gaz Kumburgazzzz
    • Profili Görüntüle
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #50 : 27 Mart 2014, 21:01:36 »
cumartesi girişecem bakalım ne çıkacak
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #51 : 27 Mart 2014, 21:53:27 »
en basitinden hortumun işlevi karterdeki yağ buharını tekrar motora geri vermek. Birinci amaç doğaya zarar vermemek ama yağlama işine bişey diyemem tam bilgim yok.
Bu değil Süleyman gaz kelebeğinin elektrik soketinin yanındaki subapa giren hasırlı hortumdan bahsettim biliyormusun?
Red Machine!!!

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #52 : 27 Mart 2014, 23:26:51 »
Benim kelebek hortumu çıkardıktan sonra bozuldu öncesinde gayet sağlıklıydı ben başıma gelen olay üzerine hareket ederim bi arızayı tecrübe ederim biraz da sordururum ortak bir karara varıp uygularım.kimse anasının karnından vw ustası olarak doğmuyor servise başlayan usta da orada pratik yapıp iş üzerinde tecrübe kazanıyor.belki de zamanı gelmişte olabilir ama benim arızam peşpeşe geldi ben heryeri herşeyi söktüm temizledim yeni parçalarla orjinalleriyle yeniledim öncesinde aracım saat gibiydi herşeyini gününden önce yapardım sadece yakıt koyar giderdim.O zaman sırf yakıt emisyonu için olmuş olsaydı gaz kelebeğinden hemen sonra takılıp filtreden gelip kelebekten geçen hava emisyonunu buhar ile tamamlayıp emme odasına göndermek için uygulanamazmıydı.neden hava emisyonunun borudan sonra ilk başladığı yere bağlandı yağ buhar hortumu.??

Hocam öncelikle emisyon, dışarı atmak demektir. Örneğin egzoz emisyonu, yani egzozdan dışarı atılanlar gibi.

Daha önceki mesajımda karter havalandırmasının amacını bildiğim kadarıyla söyledim.

Bu hortumun bağlantısı neden dediğiniz yere yapılmış bir bilgim yok.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #53 : 27 Mart 2014, 23:50:08 »
acaba manifold basınç sensörü ömrünü tamamladığı için mi böyle yapıyor? 15 yaşında araba neticede bu zamana kadar da yağ buharı görüyordu, yağlı olsa da doğru değer okuması lazım,  acaba daha önce de kerkinme yapıyor muydu bilemiyorum,onun da ömrü doldu herhal. bir değişmedik o kaldı, sonunda o da kendini değiştirecek, büyüksün polo :)

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • İleti: 3882
  • Tam Gaz Kumburgazzzz
    • Profili Görüntüle
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #54 : 28 Mart 2014, 07:15:14 »
Ben satıp golf mk1 e dönecem :D En azından mekanik araba kırılmadığı sürece sıkıntı yok :D
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • İleti: 3882
  • Tam Gaz Kumburgazzzz
    • Profili Görüntüle
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #55 : 28 Mart 2014, 07:16:02 »
bluerose1 ordan benzin gelmiyor ama yarın bakıcam takip edicem nereye gidiyo ne işe yarıyor
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ