Gönderen Konu: Debriyaj sorunu.  (Okunma sayısı 24434 defa)

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #28 : 26 Mart 2014, 23:45:34 »
araçta tüp varsa yağ buhar hortumu subapları koruyabilir, yağ buharı almazsa boğaz kelebeği nasıl bozulabilir onu anlamadım, yağsız kalıp yuvaları mı aşınıyor acaba?
Gaz kelebeğindeki benzin girişinden içeri emme odasına benzin alınıyor yağ buharı olmadığından benzin kuru şekilde emme manifolduna gidiyor. Kelebeğin valfi zamanla kolay açılmıyor kuruluktan her takıldığında gaz teli mekanizmazı içerdeki elektronik kısımdaki swichleri çarkları rahat çeviremiyor.takılma olduğundan içerideki devir ayarını yapan pim doğru orantılı çalışmıyor ve rölantide sapmalar düzensizlikler oluyor bu böyle uzun süre devam ettiğinde gaz kelebeğinin ayarı bozuluyor. Karbon potansların bozulduğunu da söyleyen arkadaşlar vardı. BEn yağ buharı hortumu iptal işlemini yapmadan önce keşke bu bilgileri araştırmış olsaydım.Dünyanın en ileri gelen mühendisleri Almanya ekolü VW firmasının fabrikasında gerekli hesaplamaları yapıp parçaları takmışlar testini yapmışlar bizim gibi cahil kaldırım mühendisleri de o parçaları kafamıza göre devre dışı bırakıyoruz sonra da neden bozuldu diye veryansın ediyoruz.
Red Machine!!!

Logged

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #29 : 27 Mart 2014, 00:59:23 »
Polo 6N2 lerde orijinal olarak hem manuel ayarlı hem otomatik ayarlı debriyaj teli var. Benim tel manuel ayarlı ve orijinal. 6N lerde de durum böyle olabilir.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • İleti: 3882
  • Tam Gaz Kumburgazzzz
    • Profili Görüntüle
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #30 : 27 Mart 2014, 06:45:11 »
Peki ayarlı tel alırsak kendimiz kavrama noktasını ayarlamış olacaz. Bunun debriyaja bir zararı olurmu ? Kimi ustalar ayarı yapamazsan sanki ayağın hep debriyajın üstündeymiş gibi çabuk biter diyorlar ?
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #31 : 27 Mart 2014, 10:44:19 »
Peki ayarlı tel alırsak kendimiz kavrama noktasını ayarlamış olacaz. Bunun debriyaja bir zararı olurmu ? Kimi ustalar ayarı yapamazsan sanki ayağın hep debriyajın üstündeymiş gibi çabuk biter diyorlar ?
Baskının ömrümden azıcık yersiniz. Zaten bizde baskı balatadan önce bittiği için eninde sonunda lazım olur o ayarlı tel  ;)
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı salihsefa

  • İleti: 1553
    • Profili Görüntüle
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #32 : 27 Mart 2014, 11:06:04 »
velhasıl manuel olan telmi makbul yoksa otomatik (kurmalı) denilen telmi  ???
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb

Çevrimdışı kerem0537

  • İleti: 377
  • Kazasız Belasız...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk5 1.4Tsi GT 170Hp 240Nm Tork...
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #33 : 27 Mart 2014, 12:28:53 »
Ben buna aynen katılıyorum benim sapasağlam gaz kelebeğim hortumu aşağı saldıktan yaklaşık 8 ay sonra arızalandı.Mutlak suretle hortum hava filtre kutusuna takılmalı ve kullanılmalı.Zaten yağdan etkilenen bi hava akışmetre sensörü var bir de kelebek.İkisi de söküp temizlenebiliyor.Şimdi hangisi mantıklı kelebeği bozmak mı yoksa zahmet edip parçaları her 10000 de temizlemek mi?

o zaman bana neden aşağı sal dedin hortumu ? böyle bir sorun varsa :) bende aşağı saldım dün. neyse orjinal hava filtresini takayım ben en iyisi. yoksa b.kelebeği elimizde kalacak
Shadow...

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #34 : 27 Mart 2014, 13:03:49 »
Peki ayarlı tel alırsak kendimiz kavrama noktasını ayarlamış olacaz. Bunun debriyaja bir zararı olurmu ? Kimi ustalar ayarı yapamazsan sanki ayağın hep debriyajın üstündeymiş gibi çabuk biter diyorlar ?

Çok kafana takılıyorsa üstten bir milim boşluklu ayarlarsın hiç sorun olmaz.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #35 : 27 Mart 2014, 13:10:04 »
Gaz kelebeğindeki benzin girişinden içeri emme odasına benzin alınıyor yağ buharı olmadığından benzin kuru şekilde emme manifolduna gidiyor. Kelebeğin valfi zamanla kolay açılmıyor kuruluktan her takıldığında gaz teli mekanizmazı içerdeki elektronik kısımdaki swichleri çarkları rahat çeviremiyor.takılma olduğundan içerideki devir ayarını yapan pim doğru orantılı çalışmıyor ve rölantide sapmalar düzensizlikler oluyor bu böyle uzun süre devam ettiğinde gaz kelebeğinin ayarı bozuluyor. Karbon potansların bozulduğunu da söyleyen arkadaşlar vardı. BEn yağ buharı hortumu iptal işlemini yapmadan önce keşke bu bilgileri araştırmış olsaydım.Dünyanın en ileri gelen mühendisleri Almanya ekolü VW firmasının fabrikasında gerekli hesaplamaları yapıp parçaları takmışlar testini yapmışlar bizim gibi cahil kaldırım mühendisleri de o parçaları kafamıza göre devre dışı bırakıyoruz sonra da neden bozuldu diye veryansın ediyoruz.

Hocam yağ buhar hortumu boğaz kelebeğini yağlamaktan çok çevresel kaygılardan dolayı motora verilmiş olmasın ? :)

Crankase emission control veya positive crankase ventilation diye aratıp daha fazla bilgi alabilirsiniz.
« Son Düzenleme: 27 Mart 2014, 13:13:32 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #36 : 27 Mart 2014, 13:31:01 »
Hocam yağ buhar hortumu boğaz kelebeğini yağlamaktan çok çevresel kaygılardan dolayı motora verilmiş olmasın ? :)

Crankase emission control veya positive crankase ventilation diye aratıp daha fazla bilgi alabilirsiniz.
o ayrı bir faktör.konumuzda öncelik gaz kelebeği arızası olduğundan işin o boyutunu açıkladım...ben zamanında çevresel boyutundan çok temizlik bakım kısmına öncelik verdiğimden iptal etmiştim ama parçam arızalanınca anladım.üstelik buna ben değil yetkili servisin ustabaşı karar vermişti.En kısa zamanda yerine tak dedi.
Red Machine!!!

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #37 : 27 Mart 2014, 13:36:04 »
o zaman bana neden aşağı sal dedin hortumu ? böyle bir sorun varsa :) bende aşağı saldım dün. neyse orjinal hava filtresini takayım ben en iyisi. yoksa b.kelebeği elimizde kalacak
Sana neden aşağı sal dediğimi söylemiştim oysa.yeniden tekrarlayayım.Sen açık fitre kullanıyorsun üstelik filtreyi yeni aldım eskisi çıkardım dedin.zevk senin orijinal kullansan zaten yerine tak derdim ama boruyu boşta duruyor ağzıda emmenin üstünde çıkan bütün yağ öylece oraya akmış heryeri kaplamış leş gibi olmuş onu aşağıya sal da motorun daha fazla yağlamasın yere aksın bari demiştim sanırım hatırladın dostum. :) ya da şöyle yapabilirsin filtrenin borusuna bi sensör girişi açtır somunlu subap gibi bir şey kaynattır.Sonra bi yağ seperatörü yaptırışın,seperatörden aldığın temiz boruyu filtreye takarsın hem çevre hem motorun kirlenmemiş olur hemde temiz yağ buharı boru içinden kelebeğe girer sağlıklı olur ne dersin.
Red Machine!!!

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #38 : 27 Mart 2014, 14:44:10 »
o ayrı bir faktör.konumuzda öncelik gaz kelebeği arızası olduğundan işin o boyutunu açıkladım...ben zamanında çevresel boyutundan çok temizlik bakım kısmına öncelik verdiğimden iptal etmiştim ama parçam arızalanınca anladım.üstelik buna ben değil yetkili servisin ustabaşı karar vermişti.En kısa zamanda yerine tak dedi.

Tmm da bu sistem emisyonları düşürmek için yapılmış. Boğaz kelebeğiyle bir alakası yok. Oradan gelen buhar boğaz kelebeğini yağlar diye bir mantık nasıl kurulmuş anlamadım. Boğaz kelebeği yağlanması gereken bir parça değildir, hatta temizliğini yaparken bile yağlayıcı ile yapmamak gerekiyor. Bunu benden iyi biliyorsun hocam, her yerini söküp kendin temizledin.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #39 : 27 Mart 2014, 15:57:57 »
Gaz kelebeğindeki benzin girişinden içeri emme odasına benzin alınıyor yağ buharı olmadığından benzin kuru şekilde emme manifolduna gidiyor. Kelebeğin valfi zamanla kolay açılmıyor kuruluktan her takıldığında gaz teli mekanizmazı içerdeki elektronik kısımdaki swichleri çarkları rahat çeviremiyor.takılma olduğundan içerideki devir ayarını yapan pim doğru orantılı çalışmıyor ve rölantide sapmalar düzensizlikler oluyor bu böyle uzun süre devam ettiğinde gaz kelebeğinin ayarı bozuluyor. Karbon potansların bozulduğunu da söyleyen arkadaşlar vardı. BEn yağ buharı hortumu iptal işlemini yapmadan önce keşke bu bilgileri araştırmış olsaydım.Dünyanın en ileri gelen mühendisleri Almanya ekolü VW firmasının fabrikasında gerekli hesaplamaları yapıp parçaları takmışlar testini yapmışlar bizim gibi cahil kaldırım mühendisleri de o parçaları kafamıza göre devre dışı bırakıyoruz sonra da neden bozuldu diye veryansın ediyoruz.

Abi yanlış anlama bilgini sorgulamak gibi olmasın benim bildiğim motora sadece benzin enjektörleri vasıtası ile benzin girişi oluyor. Ordan benzin girse enjektörlere neden gerek olurdu? Karbüratörlü araba gibi olurdu. O hortumun başka bir amacı vardı ama ben şuan hatırlamyıorum. Hata ettiysem affola.
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı kerem0537

  • İleti: 377
  • Kazasız Belasız...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk5 1.4Tsi GT 170Hp 240Nm Tork...
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #40 : 27 Mart 2014, 17:10:29 »
Sana neden aşağı sal dediğimi söylemiştim oysa.yeniden tekrarlayayım.Sen açık fitre kullanıyorsun üstelik filtreyi yeni aldım eskisi çıkardım dedin.zevk senin orijinal kullansan zaten yerine tak derdim ama boruyu boşta duruyor ağzıda emmenin üstünde çıkan bütün yağ öylece oraya akmış heryeri kaplamış leş gibi olmuş onu aşağıya sal da motorun daha fazla yağlamasın yere aksın bari demiştim sanırım hatırladın dostum. :) ya da şöyle yapabilirsin filtrenin borusuna bi sensör girişi açtır somunlu subap gibi bir şey kaynattır.Sonra bi yağ seperatörü yaptırışın,seperatörden aldığın temiz boruyu filtreye takarsın hem çevre hem motorun kirlenmemiş olur hemde temiz yağ buharı boru içinden kelebeğe girer sağlıklı olur ne dersin.

sıkıntı olacaksa orjinal filtreyi takayım ben. hiç uğraşamam o dediklerinle
Shadow...

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • İleti: 3882
  • Tam Gaz Kumburgazzzz
    • Profili Görüntüle
Ynt: Debriyaj sorunu.
« Yanıtla #41 : 27 Mart 2014, 17:57:26 »
Ozaman ayarlı tel alayaım diyorum. Üzerindeki otomatik ayarlı ama nasıl olurda önceki balatada aşağıda kavrarken bunda ortada kavrıyor? Telin mantığını çözemedim bir türlü. Ayarlı yan sanayi alıp deneyecem bakalım.

Takarken bir püf noktası varmı sanırım kendimiz takabiliriz.
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ