Gönderen Konu: Akuden dolayi arac calismiyor..  (Okunma sayısı 10233 defa)

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Akuden dolayi arac calismiyor..
« : 09 Mayıs 2014, 15:58:46 »
Arkadaslar, 15 gun araca hic dokunmadim simdi geldigimde kontak verince aku isiginin sonmedigini gordum yine de denedim calismadi tabi arac :) Aku zaten markali birsey degildi satan kisi dandik bisi koymustu lakin is de goruyordu.

Sizce aku takviye yaparak mi devam edeyim yoksa aku mu alayim ? Bu araclara takviye yapmayin diyorlar nedenini bilen var mi tehlikeli mi ?

Ne tavsiye ediyorsunuz?
« Son Düzenleme: 09 Mayıs 2014, 16:07:03 Gönderen: by_tata »

Logged

Çevrimdışı emrullaht

  • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #1 : 09 Mayıs 2014, 16:09:24 »
Akü ışığı çalışmadan sonmez zaten çalışıp şarj olmaya baslayinca söner.  Bir kere takviye yapıp çalıştırıp bi kaç saat calistiktan sonra deneyebiirsiniz yada sarja bağlayıp deneyebilirsiniz.  Iiisinden sonrada calismazsa yeni akü almaniz lazım. 

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #2 : 09 Mayıs 2014, 16:14:07 »
1 - akünü ölçtür şarjla devam edecek kapasitesi varsa şarj ettir devam et.şarj etmeden takviye ile bi süre binebilirsin ertesi gün gene aynısı olacak.kısa mesafe binmekle akü dolmaz.şöyle ankara - istanbul yapacan ki akü dolsun.
2 - akünün tarihine bak üzerinde yazar biraz karışıktır ama 3-4 yılı geçmişse değiştir hiç uğraşma
3 - aküyü kendin değiştireceksen başka bir aküden elektirik akımı vererek değişim yap yoksa elektrik kesilince beyin adaptasyonları falan resetliyor kelebek arızası verebiliyor.(benim başıma geldi)
4 - akü alacaksanda şu 3 markaya sırasıyla uy;
* varta
* mutlu = 165 tl ye aldık 72 amperini.(babam 2004 de aldı 10 sene kullandı 60 amper olanını.ancak devamlı kontrol eder suyunu şarjını)
* inci

Çevrimdışı rene

  • İleti: 1744
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Jetta Tdi
  • Şehir: Sakarya
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #3 : 09 Mayıs 2014, 16:16:10 »
Arkadaslar, 15 gun araca hic dokunmadim simdi geldigimde kontak verince aku isiginin sonmedigini gordum yine de denedim calismadi tabi arac :) Aku zaten markali birsey degildi satan kisi dandik bisi koymustu lakin is de goruyordu.

Sizce aku takviye yaparak mi devam edeyim yoksa aku mu alayim ? Bu araclara takviye yapmayin diyorlar nedenini bilen var mi tehlikeli mi ?

Ne tavsiye ediyorsunuz?

bişey olmaz takviye yap ben yaptım ama akün 4-5 yıllıksa ömrü bitmiştir başka yerde yine bırakır seni.

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #4 : 09 Mayıs 2014, 16:19:20 »
Bir takviye yap kisa sureligine de olsa sorunu coz daha sonra da ilk yamugunda direk yeni aku al diyorsunuz.

Tarihini bir gormeye calisayim bakalim pek oyle etiketi v.s bilgi yazan da bir aku degil aslinda.

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #5 : 09 Mayıs 2014, 16:30:08 »
etikette yazmaz akünün üst kapağına basılıdır rakamlar.ama hiç uğraşma bu tür elektronik araçlarda akü de çok önemli.gene karar senin maddi durumun iyi ise 100-150 lira çok bi para değil.elektrikçiye bi ölçüm yaptır.kesin sonucu öğrenirsin şimdi nedesek yalan olur.biz sadece fikirlerimizi sunuyoruz.

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #6 : 09 Mayıs 2014, 16:35:56 »
evt, o sebeple konu actim zaten fikir lazimdi. Sadece 15 gun calistirilmamis bir arac normal saglam bir akude zaten calismasi gerekirdi diye dusunuyorum. Yani suanki akum dandik o kesin de. Cunku calistirirken ABS isigi yakiyordu. Sadece bir kere yakmamisti onda da epey bir uzun yol yapmistim. Feribotta bir calistirdim baktim ABS isigi yanmadan calisti. Genelde hep yakiyor. Arac simdi tabi blogun onunde kaldi yakinda elektrikci v.s de yok yurt disi malum Ulkemdeki gibi imkanlar yok :) Simdi cagirsam bir aku parasi ister olcume v.s

Sanirsam bir kablo bulup burada bir tanidigin araci ile takviye etmeli sonrasinda da akuyu degistirmeli.

Ama sarj v.s takviye ile de toparlanmayacaksa tabi bosuna ugrasmamak lazim o da dogru.

NOT: Normalde boyle 15 gun veya 1 ay araci biraktigimizda sokmemiz mi lazim kutup baslarindan birini, bakiyorum arastiriyorum ama oyle diyorlar sokunce de geldigimizde hatalar v.s olmaz mi elektronik olarak. Tak kutubu yerine devam seklinde mi olur yoksa ?
« Son Düzenleme: 09 Mayıs 2014, 16:38:53 Gönderen: by_tata »

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #7 : 09 Mayıs 2014, 16:55:07 »
evt, o sebeple konu actim zaten fikir lazimdi. Sadece 15 gun calistirilmamis bir arac normal saglam bir akude zaten calismasi gerekirdi diye dusunuyorum. Yani suanki akum dandik o kesin de. Cunku calistirirken ABS isigi yakiyordu. Sadece bir kere yakmamisti onda da epey bir uzun yol yapmistim. Feribotta bir calistirdim baktim ABS isigi yanmadan calisti. Genelde hep yakiyor. Arac simdi tabi blogun onunde kaldi yakinda elektrikci v.s de yok yurt disi malum Ulkemdeki gibi imkanlar yok :) Simdi cagirsam bir aku parasi ister olcume v.s

Sanirsam bir kablo bulup burada bir tanidigin araci ile takviye etmeli sonrasinda da akuyu degistirmeli.

Ama sarj v.s takviye ile de toparlanmayacaksa tabi bosuna ugrasmamak lazim o da dogru.

NOT: Normalde boyle 15 gun veya 1 ay araci biraktigimizda sokmemiz mi lazim kutup baslarindan birini, bakiyorum arastiriyorum ama oyle diyorlar sokunce de geldigimizde hatalar v.s olmaz mi elektronik olarak. Tak kutubu yerine devam seklinde mi olur yoksa ?
adaptasyon ayarları sıfırlanır beyin kendini resetler.sen kutup başı falan sökme ama uyuyorsa yurtdışındasın daha iyi 74 amper varta akü al bana dua et.

http://akufiyatlariizmir.com/index.php?route=product/product&path=39&product_id=128

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #8 : 09 Mayıs 2014, 16:58:18 »
Varta almayi dusunuyorum zaten. Ama amper kismi 52 yeterli demisti sanirsam akucu. Daha yuksek amperli olmasinin ne gibi yararlari olur dersin. Mesela bu tarz uzun sureli araci yalniz birakmada veya fazlaca kisa mesafe kullanimlarda daha mi az sorun yasanir. Veya arac şaha mi kalkar :)

Bilgi amacli soruyorum yoksa ise yarar derseniz alirim nolcak.

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #9 : 09 Mayıs 2014, 17:15:15 »
Varta almayi dusunuyorum zaten. Ama amper kismi 52 yeterli demisti sanirsam akucu. Daha yuksek amperli olmasinin ne gibi yararlari olur dersin. Mesela bu tarz uzun sureli araci yalniz birakmada veya fazlaca kisa mesafe kullanimlarda daha mi az sorun yasanir. Veya arac şaha mi kalkar :)

Bilgi amacli soruyorum yoksa ise yarar derseniz alirim nolcak.
akünün imal tarihi: akümülatör üzerinde yazılı 280421 kod numarası, akümülatörün iki numaralı üretim bandında 2008 yılının Nisan ayının yirmi birinci gününde üretildiğini göstermektedir.
*aküyü ne kadar az zorlarsanız o kadar uzun ömürlü olur. 60 amper yerine 70 amperlik akü de taksanız çalıştırır ama kışın biraz uzun süre beklediğinde 60 amperlik akü soğun etkisiyle 45-50 amperlik akım verebilirken 70 amperlik akü 60 amper akım verebilecektir buda kışın işimize yarayacaktır.aküye fazla zorlama yapmayarak ömrünü ve basma gücünü artıracaksınız.

Çevrimdışı Prokizya

  • İleti: 228
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4
  • Şehir: Ankara
Ynt: Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #10 : 09 Mayıs 2014, 20:21:21 »
Yuksek amper aku konusunda ureticinin tavsiyesinin disina cikmak macera olur. Elektrik tesisati ona goredir.

Çevrimdışı emirdede

  • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 99 GOLF MK IV AUT.
  • Şehir: Mersin
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #11 : 09 Mayıs 2014, 20:21:52 »
Abs ışığı yanıyorsa akü bitmiştir haberin olsun ben ihmal ettim iş çıkışı çalışmadı,o yorgunlukla 2 saat uğraştık.145 liraya mutlu aldım

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #12 : 10 Mayıs 2014, 00:19:31 »
Yuksek amper aku konusunda ureticinin tavsiyesinin disina cikmak macera olur. Elektrik tesisati ona goredir.
amperi yüksek akü, yüksek amper değerli sigorta ihtiyacı doğurmaz amperin yüksek olması demek o akünün deşarj süresinin uzun olması anlamına gelmektedir.üretici minimum seviye ve paraya bakar.neden amp yüksek akü pahalı düşük olanı ucuz.
eğer bilmiyorsan yanlış yönlendirmeyelim.bu işin macerası olmaz.elektrik tesisatından 12 volt akım geçer.yalnız senin yanan ampullerin akünün amperinden yüksekse ampuller yanmaz.akünün gücü yetmez.yani kısacası uzun ömür ve mutlu bir kullanım için eski akünün olduğu yere sığan en büyük amp li aküyü almak çok mantıklıdır.kullandığın elektiriğin amp akünün amp den yüksekse bi dene bakalım yanacakmı?
hiçbişey bilmiyosanız vede inanmıyorsanız internetten araştırın.
ben sadece bildiğimi paylaşmaya çalışıyorum.

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #13 : 10 Mayıs 2014, 00:32:22 »
12 V 60 Ah bir aküyü örnek verecek olursak 6 Amper güç ile çalışan bir oto teybini 10 saat çalıştırabilir.
(60 Ah / 6 A = 10 saat ) 10 saat çalışma sonunda akü boşalır ve tekrar şarj edilmesi gerekir.
yer sorunu yoksa yuksek amper daha iyidir. akünün verebildiği akımı ifade eder.
mesela 12V 72Ah 400A akü diyelim
gerilim 12 volt aracımızın çalışma gerlimidir mecburi
12 Volt gerilim altında 1 saatte 72 amper akıma  dayanabilir demektir.(akımın yüksek olmasının gereğini burdan anlayabilirsin, arabanda tesisat falan varsa ve kışın soğukda akü daha canlı bassın istiyorsan yuksek amper zaten şart)
400A ise 400 amperlik anlık akıma cıkabilir demektir.