Gönderen Konu: rolantide devir  (Okunma sayısı 28977 defa)

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: rolantide devir
« Yanıtla #70 : 18 Eylül 2014, 11:41:40 »
motor soğukken yüksek çalışıyor biraz ısınınca 800 e düşüyor sonra derece 80 olunca 900 e sabitleniyor
adaptasyon yaptırdın mı hiç. geçen ben bağlattım benim aracta 680-730 arası yazıyordu normal değeri.benimki de 700 falandı.

Logged

Çevrimdışı golf_vw

  • İleti: 170
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV 2001 Comfortline
Ynt: rolantide devir
« Yanıtla #71 : 19 Eylül 2014, 19:31:14 »
adaptasyon yaptırınca bu duruma geldi zaten önceden böyle birşey yoktu

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: rolantide devir
« Yanıtla #72 : 19 Eylül 2014, 20:56:14 »
Ozaman kutup başını sök  15 dk kadar bekletekrar tak eski haline gelsin.teyp orj ddeğildirumarım yoksa kod ister.

Çevrimdışı golf_vw

  • İleti: 170
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV 2001 Comfortline
Ynt: rolantide devir
« Yanıtla #73 : 22 Eylül 2014, 00:16:21 »
kutup başlarını söküp takıncada düzelmıyor

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: rolantide devir
« Yanıtla #74 : 22 Eylül 2014, 12:28:08 »
http://forum.vwturk.com/showthread.php/75286-Golf-4-r%C3%B6lanti-sorunu
burayı incele o zaman.
kelebek değişerek çözüleceği söyleniyor.
kelebekte potansiyometre var onun bozulabileceğinden bahsediyor.küçücük siyah bi parça kelebeğin içinde ama komple değişiyor kelebek.

Çevrimdışı ahmet06

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: rolantide devir
« Yanıtla #75 : 24 Eylül 2014, 13:40:51 »
arkadaş bendemi sorun var anlamadım  :) şimdi araç çalışıyor motor sıcaklık göstergesi 60-70 de iken 800 de çalışıyor sıcaklık 80dereceyi geçince 880 oluyor. bu rolanti devrini düşürme imkanımız varmıdır normal golf 4 lere göre yuksek çalışıyor sanırım.yakıtıda etkılıyor

adaptasyonla aracı istediğiniz devirde çalıştırabilirsiniz.
muhtemelen adaptasyon yaptırınca bilgisayarda çalışma devrini 880 olarak yazmıştır ona göre ayarlamıştır.
bende geçtiğimiz günlerde adaptasyon yaptırdım aracım tam 800 devirde çalışıyordu usta biraz yükseltti bilgisayara 880 yazdığını gördüm.
benim aracımda aynen dediğiniz gibi ısınınca 880 oluyor aşağı yukarı soğukken 800 devir.
rolantinin yüksek olması aracı daha çok yaktırmaz. aracı boş viteste kullanmıyoruz sonuçta.
adaptasyon yaptırdığınız yere gidip tekrar istediğiniz devire ayar yaptırabilirsiniz. 800-900 devir arası normal değerlerdir.  ;)

Çevrimdışı golf_vw

  • İleti: 170
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV 2001 Comfortline
Ynt: rolantide devir
« Yanıtla #76 : 06 Ekim 2014, 22:01:37 »
araç 80 altı derece ısısında iken normal rolantide ama 80 dereceyi geçtiği zaman sesi dinlediğinde sanki araca istenmeden gaz veriliyomuş gibi oluyor ve 880 de sabitleniyor boğaz kelebeğinden olacağını sanmıyorum çünki araçta kendi kendine gaz verme veya rolanti düşüp stop etme, rolantide oynama gibi bi problem yok bu araçlarda rolanti devrini kendin ayarlatamıyorsun araç kendi ayarlıyor. ben yapılan adaptasyonu iptal ettirdim yine aynı motor ısısı 80 derece üzerine çıkınca 880 e çıkıyor aracın sesi sanki gaz verirsin ayağını tutarsın öyle oluyor 880 de  ama 800 devirde tık yok yani 80 dereceden sonrasına kadar tık ses yok. müşürlerden felan olabilirmi diye düşünüyorum.

Çevrimdışı golf_vw

  • İleti: 170
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV 2001 Comfortline
Ynt: rolantide devir
« Yanıtla #77 : 07 Ekim 2014, 17:48:27 »
Yokmu fikri olan?

Çevrimdışı ahmet06

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: rolantide devir
« Yanıtla #78 : 08 Ekim 2014, 15:30:52 »
Yokmu fikri olan?

benim aracımda aynen dediğin gibi çalışıyor biraz ısınınca 880 devir falan aşağı yukarı. arkadaşıma adaptasyon yaptırdıktan sonra oldu.
880 devirde çalışması sıkıntı olmaz. birde adaptasyonu iptal diye bişey yok. eğer illede 800 devirde çalışsın diyorsan tekrar ayar yaptırman gerekiyor.
adaptasyonla aracın beynine hangi veriyi girersen araç o devirde kendisi ayarlar yani 880 de çalıssın dersen 880 de çalışır. 800 de çalıssın dersen 800 de çalışır. bunlar normal değerlerdir  ;)
ankara'daysan seni bi ustaya yönlendirebilirim.


Çevrimdışı golf_vw

  • İleti: 170
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV 2001 Comfortline
Ynt: rolantide devir
« Yanıtla #79 : 14 Ekim 2014, 02:44:55 »
illede şu devirde çalışsın demiyorum ama araç ısınırken yani devir artarken şöyle bir kulak verip dinleyince araca sanki gaz verip öyle kalıyormuş gibi oluyor bence bu durumun birinci dezavantajı araç sesi. bu değerler normal değerler deniliyor genelde 800-900 arası ama ısınırken artması sıkıntılı bir durum değildir umarım.
« Son Düzenleme: 14 Ekim 2014, 02:47:37 Gönderen: golf_vw »

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: rolantide devir
« Yanıtla #80 : 14 Ekim 2014, 10:55:31 »
Adamim bence isinirken artmasi sıkıntılı bir durum yani sıkıntılı olmasa da normal degil. Tum araclarda eski nesil yeni nesil fark etmiyor. Arac ilk calistiginda motor soguktur ve yuksek devirde rolanti atar. İsindikca normale doner ve sabit kalir hic oynamaz.

* Arac isindiginda 90 derece oldugunda hicbir sekilde o isi bir daha dusmemesi lazim araci stop etmedikce.
* Arac isindiginda ve devir 780-800 civari sabitlendiginde cok ufak dalgalanmalar disinda yine oynamamasi lazim sabit olmasi lazim.

Ben senin yerinde olsam soyle yapardim. Daha az masraf ve ugrastan daha cok masraf ve ugrasa dogru sunlari uygulardim:

1- Arac LPG ise kaliteli bir benzin alir en az 20km devirli kullanirdim.
2- Oksijen sensoru (MAF sensoru) nu bir guzel temizlerdim. SRC Maf Sensor Cleaner diye mucizevi bir sprey var 20TL civari bisi.
3- Hararet musurunu kontrol ederdim ya da kontrol etmeyle ugrasmayip yenisini taktirirdim.
4- Hararet musuru ile ilgili baska bir aksam var ise onu sorardim ustaya ne kafasini karistiriyor olabilir diye. İsi sensoru v.s ekstra bisi var ise eger.
5- Hararette dengesizlikler vara kesinlikle termostat da degismeli.
6- Bogaz kelebegini bir guzel temizletir adaptasyon yaptirirdim. Eger ustunde temizledilerse komple cikaripta daha detayli temizlenebilir. Ama kesinlikle her derda deva balata spreyi ile degil. Benzin ile veya baska birsey ile ki benzin iyidir. Bogaz kelebegi temizliginden hemen sonra adaptasyon yapma isi bence sıkıntılı. Bogaz kelebegi bir sure beklemeli kurumali kokusu v.s nemi herseyi gitmeli. Ondan sonra adaptasyon yaptirmadan birazcik kullanilmali arac veya yerinde calistirilmali. Daha sonra oyle normal bir servis degil kesinlikle VW servisinde bu isten anlayan biri tarafindan adaptasyonu yaptirir keyfine bakarsin. Zaten adaptasyon olmaz ve sorun devam ederse. Baska calisan bir bogaz kelebegi ile denemek veya yenisini almak veya daha detayli incelemek sart.

Ben olsam senin yerinde bunlari yapardim ;)
« Son Düzenleme: 14 Ekim 2014, 10:59:17 Gönderen: by_tata »

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: rolantide devir
« Yanıtla #81 : 14 Ekim 2014, 12:16:13 »
by tata arkadaşa katılıyorum.maf sensörü olma ihtimalide yüksek.ısıyı denk ölçemiyor olabilir mi?olabilir. hararet göstergesi yolda giderkene değişiyor mu yoksa sabit 90 da kalıyor mu?

Çevrimdışı golf_vw

  • İleti: 170
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV 2001 Comfortline
Ynt: rolantide devir
« Yanıtla #82 : 14 Ekim 2014, 18:04:53 »
hararet göstergesi 90 da sabit hararet göstergesinden yana hiçbir sıkıntı yok sadece araç motoru ısınırken normal olarak ısı dereceside artıyor. ısı derecesi 80 derece altındayken rolanti devri 800 de ve hiçbir şekilde stop gibi bir durum yok aynı şekilde ısı derecesi 80 üzerine çıkarken bu sırada rolanti devri 880 e çıkıyor ve sabitleniyor. daha fazla çıkmıyor yolda giderken herhangi dalgalanma söz konusu değil sadece artıyor ve öylece kalıyor 880 de.Bende  bu durumun normal bir durum olmadığı kanaatindeyim. Bu hararet müşürü dediğimiz illet aracın neresinde bulunuyor tam olarak arkadaşlar resim felan bulamadım yardımcı olabilecek varsa cok iyi olur. aklıma hararet müşürü takılıyor

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: rolantide devir
« Yanıtla #83 : 14 Ekim 2014, 18:59:53 »