Gönderen Konu: motor sessizliği  (Okunma sayısı 22088 defa)

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: motor sessizliği
« Yanıtla #14 : 14 Temmuz 2014, 16:55:57 »
10 40 dizel yağı değilmi

Guzel yorum, manidar :) Hem dizel hem benzinli araclar kullaniyor. 10W40 tum yaglar normalden biraz sesli calisiyordur o ayri ama baska bir markanin 10W40 ini kullandim motorun sesini nadiren duyuyordum. Sonra 10W40 Castrol koydu babam en iyisi o demisler. Seste degisiklik oldu ve titremeler olmaya basladi rolentide. Bayramda kismetse 0W40 Mobil 1 ESP koyucam bakalim. Edincol arkadasimizin yogun istegi uzerine ;)

Logged

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: motor sessizliği
« Yanıtla #15 : 14 Temmuz 2014, 17:33:17 »
Guzel yorum, manidar :) Hem dizel hem benzinli araclar kullaniyor. 10W40 tum yaglar normalden biraz sesli calisiyordur o ayri ama baska bir markanin 10W40 ini kullandim motorun sesini nadiren duyuyordum. Sonra 10W40 Castrol koydu babam en iyisi o demisler. Seste degisiklik oldu ve titremeler olmaya basladi rolentide. Bayramda kismetse 0W40 Mobil 1 ESP koyucam bakalim. Edincol arkadasimizin yogun istegi uzerine ;)
neden 0-40 bulunduğun yer 0 dan aşağı olmuyomu hava durumu?mesela ben eksi 10-15 dereceleri görüyorum burda 5/30 kullanıyorum.bende mobil 1 esp koymak istiyordum parçacımda bulamadım castrol edge koydum sakın koymayın kesinlikle tavsiye etmem.ama en kısa zamanda ESP koyucam ama karar veremiyom 0/40 diyen var 5/30 diyen var kararsızım.
yalnız emre (edincol) koy dediyse hiç bakma yağ bilgisi gerçekten çok iyi  :tamamdir

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: motor sessizliği
« Yanıtla #16 : 14 Temmuz 2014, 17:52:56 »
Fazla dallandirmak istemiyorum ya bu konuyu :) Deneme yanilma yontemi en saglam yontem oyle yapicaz.

Bulundugum yer tabiki 0in altina iniyor, balkanlardayim. Ama 0W40 olmasi daha iyi iste. 10W40 vardi simdiye kadar. -15, -20 lerde 10W40 ile calistirilan motor, o sicakliklarda 0W40 ile calistirildiginda cok daha rahat calismali oyle degil mi? Ne demek istedin tam anlamadim ;)

Castrol EDGE koydun ve tavsiye etmiyorsun dogru mu anladim ? Buyuk ihtimal dogru anladim cunku dogrudur birdaha CASTROL koymam. Kendini asmadigi surece denemem hic CASTROL riske gerek yok. Arabami kotulestirdi benim CASTROL.

ESP, aslinda cok yeni bir teknoloji ve daha cok yeni ve teknolojik araclarda etkisini gosterebilen bir yag olduguna inaniyorum. Dsg ve katalizör dostu bir teknoloji kullanilmis anladigim kadariyla.

0W 40 icin NEW LIFE uzun zamandir kullaniliyor ve tum interneti taramisimdir bir tek olumsuz yorum ve elestiri yok. ESP serisi ise yeni denenip bakilacak ona da. NEW LIFE`tan kotu olduguna inanmiyorum. Ama bizim katalizorlere ne kadar faydasi olur rahatlatir bilemem. Ama tam sentetik son teknoloji bir yag iste ;)

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: motor sessizliği
« Yanıtla #17 : 14 Temmuz 2014, 18:16:28 »
neden 0-40 bulunduğun yer 0 dan aşağı olmuyomu hava durumu?mesela ben eksi 10-15 dereceleri görüyorum burda 5/30 kullanıyorum.bende mobil 1 esp koymak istiyordum parçacımda bulamadım castrol edge koydum sakın koymayın kesinlikle tavsiye etmem.ama en kısa zamanda ESP koyucam ama karar veremiyom 0/40 diyen var 5/30 diyen var kararsızım.
yalnız emre (edincol) koy dediyse hiç bakma yağ bilgisi gerçekten çok iyi  :tamamdir

Viskozite
Motor yağlarının viskozitesini gösteren değerler SAE(Society of Otomotive Engineering) tarafından belirlenen skalaya göre kodlandırılıyor.
xW ile başlayan değer soğuk çalıştırma, 40 derece sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Bu değer ne kadar düşük olursa ilk çalıştırmada motorun yağlaması o kadar hızlı olur. Bildiğiniz gibi araç park halindeyken bütün yağ kartere toplanıyor. Aracı uzun beklemeden sonra ilk çalıştırma esnasında, motor yağının karterden yağ pompasıyla pistonlara ulaştırılana kadar geçen sürede motor yağsız çalışır(çok kısa bir süre). Geçen bu süre boyunca motor bir önceki yağlama sonucunda kalmış olan yağ filmi ile korunur. Şimdi ilk değeri ne kadar düşük olursa bu yağsız çalışma süresi o kadar azalacaktır çünkü yağ daha akışkan olduğu için yağ pompası tam basınca daha çabuk şekilde ulaşacaktır. Aynı zamanda yağ çalışma sıcaklığına(100 derece) ulaşana kadar motor daha kalın bir yağa karşı çalışır ve yakıt tüketimi artar. Peki yağ kalınlığı soğuk değeri ile sıcak değeri ile ne kadar viskozite farkı var? Diyebilirsiniz, ortalama 6 kat fark vardır, yani yağ soğukken 6 kat daha kalındır. Bu arada motor aşınmalarının %70-80'i bu yağsız çalışma esnasında geçen sürede olur. Aynı zamanda kaliteli bir tam sentetik yağ kullanımı, yağ filmininde koruyucu yağ filminin de kaliteli olması demektir.
Yağ numaralarındaki ikinci değer de yağın sıcakken ki viskozitesini gösterir. Bu değerin belirlenmesi motorun tolerans değerlerine göre belirlenir veya motor aşınma seviyesine göre. Bu değerinde düşük olması yakıt tüketimi için daha iyidir çünkü motor daha az yağ kuvvetine karşı rahat çalışır, bu yüzden VW araçlar için 30 değerinden başlamak güncel standartlarda doğru olandır. Eğer motor aşınma fazlaysa, yani yağ eksiltme miktarı bin kilometrede 1-1,5 litre düzeyine geldiyse bir üst viskozite olan 40 değerine geçmek doğru olur, yani xW-40 olan bir yağ.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: motor sessizliği
« Yanıtla #18 : 14 Temmuz 2014, 18:17:21 »
Fazla dallandirmak istemiyorum ya bu konuyu :) Deneme yanilma yontemi en saglam yontem oyle yapicaz.

Bulundugum yer tabiki 0in altina iniyor, balkanlardayim. Ama 0W40 olmasi daha iyi iste. 10W40 vardi simdiye kadar. -15, -20 lerde 10W40 ile calistirilan motor, o sicakliklarda 0W40 ile calistirildiginda cok daha rahat calismali oyle degil mi? Ne demek istedin tam anlamadim ;)

Castrol EDGE koydun ve tavsiye etmiyorsun dogru mu anladim ? Buyuk ihtimal dogru anladim cunku dogrudur birdaha CASTROL koymam. Kendini asmadigi surece denemem hic CASTROL riske gerek yok. Arabami kotulestirdi benim CASTROL.

ESP, aslinda cok yeni bir teknoloji ve daha cok yeni ve teknolojik araclarda etkisini gosterebilen bir yag olduguna inaniyorum. Dsg ve katalizör dostu bir teknoloji kullanilmis anladigim kadariyla.

0W 40 icin NEW LIFE uzun zamandir kullaniliyor ve tum interneti taramisimdir bir tek olumsuz yorum ve elestiri yok. ESP serisi ise yeni denenip bakilacak ona da. NEW LIFE`tan kotu olduguna inanmiyorum. Ama bizim katalizorlere ne kadar faydasi olur rahatlatir bilemem. Ama tam sentetik son teknoloji bir yag iste ;)

Low SAPS
İki yağın da viskoziteleri aynı ama formülasyonları farklı. New Life yerine ESP serisine geçmenizi tavsiye ettim çünkü yeni emisyon hadlerine bağlı olarak geliştirilen bu yağların yanma sonucu daha az kül bırakması ve DPF veya 3 way catalyt gibi egzoz gazı yakan sistemleri tıkamamasıdır. Yağın daha az kül oluşturmasını sağlamak için ise yüksek kaliteli baz yağlar kullanılmakta ve zayıf yönleri az olan baz yağlar kullanıldığı için de yağ daha az katığa ihtiyaç duyuyorlar. Bu yağlar low SAPS olarak adlandırılıyor, yani düşük sülfat kül, fosfor ve sülfür içerikli.
Sözün özü, low SAPS ürünler formulasyonları daha istikrarlı olduğu için motorun aşınmaya karşı korumasında (daha uzun süre kullanılsalar dahi) öne çıkarlar. Bu nedenle, DPF veya katalitik könvertör gibi donanımlar araçta olmasa dahi, Low SAPS formulasyona sahip motor yağlarının kullanımını tavsiye ederim.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: motor sessizliği
« Yanıtla #19 : 14 Temmuz 2014, 18:21:29 »
10 40 dizel yağı değilmi

Yağ Seçimi

İlk olarak, aracınız için doğru yağ seçimi, üreticinin istediği şartname ve viskozite sınıfını aynı anda karşılayan ürünü bulmanız ile olur. Üreticinin tanımladığı şartnameler, motorun tasarım felsefesi ve üreticinin motordan beklentileri (güvenilirlik seviyesi ve tasarımın hurdaya gidene kadar göstermesi gereken faydalı ömür) ve hukuki düzenlemelere (emisyon hadleri ve vergi) bağlı olarak, motor yağından istenen asgari performansı tanımlar.

Ancak ürünün şartnameyi karşılıyor olması, o performansın tüm kullanım boyunca görüleceği anlamına gelmez. Çünkü yağ kullanıldıkça katık paketi (çeşitli parçalarda karşılaştığı yüksek ısı ve yüksek basıncın sonucu olarak) yavaş yavaş çökelmeye başlar, yani bazyağdan ayrılır. Halbuki katık paketinin amacı seçilen baz yağın zayıf yönlerini güçlendirmektir. Katık çökelmesi ilerleyen kilometrelerde bu zayıflıkların görülmeye başlanmasına neden olur. Kullanıcılar olarak bizler ise kullandığımız motor yağından, 15-20 bin km aynı performansı bekleriz. Bunu sağlamanın yolu ise zayıflıkları son derece az olan yüksek kaliteli baz yağların seçildiği ürünleri kullanmaktır. Görece eski teknoloji araçlarda da, en yeni teknolojileri taşıyan, zorlanmaların daha yüksek olduğu, dolayısı ile motor yağı performansının önemli olduğu araçlara göre tasarlanmış kaliteli ve performansı sürekli olan motor yağlarının kullanılması, motorların aşınmaya karşı korunması açısından çok faydalıdır. Bu yeni teknoloji motor yağları(low SAPS özellikli), yüksek kaliteli baz yağ seçimleri nedeni ile daha az katığa ihtiyaç duyarlar.

Dizel aracınıza için VW belirliediği VW 505 00 şartnamesine uyan ve low SAPS özellikli yağları aşağıya ekliyorum:

Shell Helix Ultra 5W-40
Mobil 1 ESP 0W-40
Motul X-Clean 5W-40
Castrol EDGE 5W-40
« Son Düzenleme: 14 Temmuz 2014, 18:24:16 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: motor sessizliği
« Yanıtla #20 : 14 Temmuz 2014, 18:46:00 »
KONU ANLAŞILMIŞTIR  :tamamdir

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: motor sessizliği
« Yanıtla #21 : 14 Temmuz 2014, 19:15:05 »
Motul motor yaglarinda da sanzıman disli yaglarinda cok iyi bir markaymis. Epey arastirdim tabiki bir MOBiL 1 degil sanirsam. Ama cok iyi bir alternatifmis MOTUL yeni ogrendim bende.

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: motor sessizliği
« Yanıtla #22 : 14 Temmuz 2014, 23:26:47 »
Yağ Seçimi

İlk olarak, aracınız için doğru yağ seçimi, üreticinin istediği şartname ve viskozite sınıfını aynı anda karşılayan ürünü bulmanız ile olur. Üreticinin tanımladığı şartnameler, motorun tasarım felsefesi ve üreticinin motordan beklentileri (güvenilirlik seviyesi ve tasarımın hurdaya gidene kadar göstermesi gereken faydalı ömür) ve hukuki düzenlemelere (emisyon hadleri ve vergi) bağlı olarak, motor yağından istenen asgari performansı tanımlar.

Ancak ürünün şartnameyi karşılıyor olması, o performansın tüm kullanım boyunca görüleceği anlamına gelmez. Çünkü yağ kullanıldıkça katık paketi (çeşitli parçalarda karşılaştığı yüksek ısı ve yüksek basıncın sonucu olarak) yavaş yavaş çökelmeye başlar, yani bazyağdan ayrılır. Halbuki katık paketinin amacı seçilen baz yağın zayıf yönlerini güçlendirmektir. Katık çökelmesi ilerleyen kilometrelerde bu zayıflıkların görülmeye başlanmasına neden olur. Kullanıcılar olarak bizler ise kullandığımız motor yağından, 15-20 bin km aynı performansı bekleriz. Bunu sağlamanın yolu ise zayıflıkları son derece az olan yüksek kaliteli baz yağların seçildiği ürünleri kullanmaktır. Görece eski teknoloji araçlarda da, en yeni teknolojileri taşıyan, zorlanmaların daha yüksek olduğu, dolayısı ile motor yağı performansının önemli olduğu araçlara göre tasarlanmış kaliteli ve performansı sürekli olan motor yağlarının kullanılması, motorların aşınmaya karşı korunması açısından çok faydalıdır. Bu yeni teknoloji motor yağları(low SAPS özellikli), yüksek kaliteli baz yağ seçimleri nedeni ile daha az katığa ihtiyaç duyarlar.

Dizel aracınıza için VW belirliediği VW 505 00 şartnamesine uyan ve low SAPS özellikli yağları aşağıya ekliyorum:

Shell Helix Ultra 5W-40
Mobil 1 ESP 0W-40
Motul X-Clean 5W-40
Castrol EDGE 5W-40


Evt dedigin dusuk kul orani cok onemli. Birkac video ve test izlemistim ozellikle normal yag ile ESP olanlari karsilastiriyorlardi. Yuksek sicakliklarda cok cok daha gec basliyordu deforme olmaya v.s Bu tarz ayricaliklari var diye gosteriyorlardi. Sonucta MOBIL bu onayi almak icin bu proje ile epey zaman harcamis ve kafa yormus cunku zor birseymis istenen. Birkac forumda okudum epey yuksek standartli bir sertifika onayindan gecmis ve onaylanmis v.s v.s

Ama iste NEW LIFE etiketinde "engine performance" yazar bunda "emission system" protection yazar sanki bu da engine performance degilmis gibi iste bir slogan bulacaklarya illa :)

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: motor sessizliği
« Yanıtla #23 : 14 Temmuz 2014, 23:47:48 »
Aynen etikete fazla takılmamak lazım. Bir ara sitesinde NL için en ileri ürünümüz tarzında bir ifade vardı. Aslında tüketici için biraz yanıltıcı bir ifade yazılmaması lazım.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: motor sessizliği
« Yanıtla #24 : 15 Temmuz 2014, 00:05:09 »
Ozel sektor calisanlarinin cogu mesaim bitsin kacayim turunden olduklari surece bu tarz hatalar kacinilmaz. Isini mesai bitsin die degil birsey ogrenmek ve sevdigi icin yapan insanlar oldugunda ki olursa bir gun cogunlukta, iste o zaman daha kaliteli bir yasam bizleri bekliyor olacak ;)

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: motor sessizliği
« Yanıtla #25 : 15 Temmuz 2014, 16:48:59 »
Ozel sektor calisanlarinin cogu mesaim bitsin kacayim turunden olduklari surece bu tarz hatalar kacinilmaz. Isini mesai bitsin die degil birsey ogrenmek ve sevdigi icin yapan insanlar oldugunda ki olursa bir gun cogunlukta, iste o zaman daha kaliteli bir yasam bizleri bekliyor olacak ;)


Aynen bu konu da ben de sizin gibi düşünüyorum. Aynı şekilde şirketlerde çalışanlarıyla bilgi paylaşımı ve eğitim konusunda duyarlı olmalılar, yani iki tarafında emek harcaması gerekli.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı emirdede

  • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 99 GOLF MK IV AUT.
  • Şehir: Mersin
Ynt: motor sessizliği
« Yanıtla #26 : 16 Temmuz 2014, 23:10:17 »
Emre yağ konusunda banada çok yardımcı oldu sağolsun.Bende uzun araştırmalarım sonucu ESP 0-40 a karar verdim.Önceki yağım castrol magnatec 10-40 tı.Değişimden sonra aracın sesinde ve hızlanmasında olumlu yönde fark oluştu.Mobil in uzmanlarıylada görüştüm aracınız için ESP 5-30 u öneriyoruz ama araç hem lpg li hemde Mersin gibi yazın aşırı sıcak bir yerde yaşadığınız için ESP 0-40 koymanız daha uygundur dediler.Bu görüşmeden sonra aklımda hiçbir soru işareti kalmadı...Emre ye birkez daha teşekkür ederim.
« Son Düzenleme: 16 Temmuz 2014, 23:11:25 Gönderen: emirdede »

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: motor sessizliği
« Yanıtla #27 : 17 Temmuz 2014, 00:47:20 »
Rica ederim. Böyle yorumları almak gerçekten çok sevindirici. Güvenli sürüşler.
Akıl yaşta değil baştadır.