Gönderen Konu: golf gti mk1 restore(bitti)!!  (Okunma sayısı 361687 defa)

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #182 : 16 Eylül 2007, 00:15:03 »
Valla senide tebrik ediyorum kos koca mühendisleri bir çırpıda hikaye ettin karburatorü yücelttin... Ne alakasız bir durum bu yahu... K-Jetronik in amacı kullanılan yakıt ve havayı en verimli şekilde araca uygulaması en küçük iğne deliği kadar bir yerden hava alsa yakıtı arttırır ama bu sistemin amacı gerektiğinde çok ekonomik bir şekilde kullandırtmak ve gerektiğindede yüksek performans değerlerine ayarlamak ama bunu aşırı yakıt beslemesi ile değil çok noktadan yeterli miktarlarla zengin karışımı sağlaması.....   Eğerki Karburator bu kadar verimli bir parça idi neden üreticiler ekonomi ve performans değerleri için fabrikadan bu sistemin üretimine devam etmediler.. Aynı durum yakıtta GAZ içinde geçerli...
  uthor=warlock link=topic=720.msg28814#msg28814 date=1189880250]

can performans konusunda demiş yalnız yakıt ve performans dememiş ;)sürekli bu işi iddilaşmanın anlamı yok bi sıra bir yerlerde görüşürsek dediklerimin doğru olduğunu kendinde görürsün ki yalanı sevmem sevsemde buna ndn olacak bir şey yok..k-jetronik ilk enjeksiyon sistemlerinden,eberde en gelişmiş karb.markası bunuda düşünmek lazım bence...iki sisteminde fabrikadan alıp aynı motorlarda denemesi yapılsa sadece yakıtta k-jetronik ufak farklarla öne çıkar oda kmde 2 kuruş felan olur en fazla tahminimce..
ayrıca jetronik faydayı çok noktadan sağlamaz tek faydası hava karışımını biraz daha fazla yapar karışım özelliğinden ve direk odaya püskürtmesinden fark yaratır..adı üzerinde tek nokta enjeksiyon..jetroniğin amacı senin dediğin gibi performansı daha az yakıtla yakalayabilmesi fakat ikimizinde yazdığı paralara bakılırsa senin aracın sağlıklıyken yaktığın yakıttan az yakıyorum.. " Aynı durum yakıtta GAZ içinde geçerli..."kelimesinden anladığım doğruysa gazdada yine jetronik az yakar diyorsun..bu düşüncen kesinlikle hem yanlış hem doğru..durum şu ki jetronikte gaz aslında emme manifoldunun dğıtıcısının ortasından verilir ve ve bu sebebten az yakabilir fakat trde daha o gazı valfle emme manifoldundan bağlayacak adam bulamadım sti a bile gaz taktılar ama bunla uğraşmak istemiyor kimse nedense...bu sekilde olsa az yakar bu bi kesin ama benzin dağıtıcısının ordan bağlantı yapıldığı için bizim araçlarda gaz beinden çıkıp dağıtıcıya ordan emmeye giden hava kanalımdan manifolda ordanda manifolt üzerinden odaya gidiyor bu noktada araç nerdeyse benzine yaklaşıyor ozaman işte..ama karbüratörde bu yol en fazla yarısı kadar oluyor hata daha kısa bu sebeblede jetronikten az yakıyorsun gazı...yazdıklarımı bilmişlik gibi algılama sadece yasadıklarımı tecrübelerimi yazıyorum jetroniği çıkarmadan evvel bende çok yol aradım nsl yaparım diye özellikle gazla jetroniği sağlıklı sekilde en fazla 5000-6000 km kullanırsın sonra sistem sapıtmaya başlar benzindede gazdada hem fazla yakar özelliklede benzinde dengesizleşir...

Logged

Çevrimdışı warlock

  • İleti: 454
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: mk1 GL
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #183 : 16 Eylül 2007, 14:13:14 »
Anlaşmazlık çıktı yazılanlarda sen fiyatları verirken GAZ değilde Benzin deseydin baştan karışmıyacaktı ortalık baştan yassana cem şunu bende Gaz da 295 ykrş yi görünce ne diyor bu dedim.....    Benzinde 295 ykrş çok anormal bir rakam değil heleki kullandığımız berbat yakıtlardan sonra....      Bizim araçlarda Gerçekten 97 oktan benzin ve çok iyi ayarlı bir motorda hakkaten yakıt az denilebilcek durumda....  480 km de bir depo benzin yakmıştım düzgün ayarlar yapıkken ama işte yola çıktımı şu KM yi bir sabit tutabilsek bi türlü olmuyor heleki otobanda yanınızdan bi BMW yada bir Mercedes köklemiş geçtimi illa tamponuna sokacaz burnumuzu...  :) Ama bizim araçlarında zevki burda işte yakarsan yak anasını satim senden kıymetlimi diyoz abanıyoz... :)

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #184 : 16 Eylül 2007, 15:41:21 »
hehe ben fiyatları verirken gazda demedim benzinde demedim ;)ayrıca sondaki v8 örneğinden,verdiğim rakamın benzin paras olarak anlaman yada 1.8 bi aracın ne olursa olsun kolay kolay gazda o fiyatı yakmayacağını tahmin edebilmen lazımdı :)

Çevrimdışı ata666

  • İleti: 138
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #185 : 21 Eylül 2007, 15:51:27 »
cemocan araban çok güzel kardeşim allah kaza bela vermesin.
efsaneler ölmez şekilde değiştirmez.5 kapı GTİ

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #186 : 21 Eylül 2007, 17:43:13 »
sağol dostum  :)

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #187 : 22 Eylül 2007, 16:32:01 »
Valla senide tebrik ediyorum kos koca mühendisleri bir çırpıda hikaye ettin karburatorü yücelttin... Ne alakasız bir durum bu yahu... K-Jetronik in amacı kullanılan yakıt ve havayı en verimli şekilde araca uygulaması en küçük iğne deliği kadar bir yerden hava alsa yakıtı arttırır ama bu sistemin amacı gerektiğinde çok ekonomik bir şekilde kullandırtmak ve gerektiğindede yüksek performans değerlerine ayarlamak ama bunu aşırı yakıt beslemesi ile değil çok noktadan yeterli miktarlarla zengin karışımı sağlaması.....   Eğerki Karburator bu kadar verimli bir parça idi neden üreticiler ekonomi ve performans değerleri için fabrikadan bu sistemin üretimine devam etmediler.. Aynı durum yakıtta GAZ içinde geçerli...


Ben yekıt ekonomisi ile ilgili tek kelime etmedim :) Okumayı bilen arkadaşlarım görebilirler ;)

Weber veya dellorto'nun karbüratörleriyle yakıt ekonomisi sağlayan varsa beri gelsin :) Weber=Benzin...

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #188 : 22 Eylül 2007, 16:33:07 »
Cem çektiğimiz videoları ne zaman eklicen? Bak millet merak ediyo hala arabaın nasıl olduğunu :)

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #189 : 13 Ekim 2007, 03:25:04 »
sonunda gecen gün sanayiye gidip son kaşıda kalıptan ayırdım ve birini ölesine fıslayıp taktım...



Çevrimdışı cabrio63

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1930
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #190 : 13 Ekim 2007, 18:56:28 »
burdan fena durmuo,yakından nasıl?

Çevrimdışı warlock

  • İleti: 454
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: mk1 GL
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #191 : 13 Ekim 2007, 19:51:11 »
Kaş mk1 lerde çok tatlı duruyor.. Cem ön tarafı boya ve bide tampon tak dahada öfkeli bir bakışı olsun aracın...

Çevrimdışı Firestarter

  • İleti: 2604
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #192 : 13 Ekim 2007, 20:09:24 »
Ön çıta ve geniş bir karlık, aracı çok agresif bir hale sokuyor.

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #193 : 14 Ekim 2007, 00:23:15 »
kalıptan aldığım haliyle fısfıslayıp taktım ölçüler nasıl olmuş diye takmışkende kaldı balkondan çekeyim dedim resmini...zımpara boyadan sonraki halini paylaşırım yine..ben kendimce beğendim bunu yapmak için feda ettiğim orjinalinden bi eksiği yok hatta orjinali taktığında önden baktığında panjurla arasında boşluk oluyor ve kaputtan daha öne çıkıyor ben o boşluğu minimuma indirip eğimide çok az oynattım daha güzel oldu..dediğim gibi boyadan sonra eklerim yakından ayrıntılı..

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #194 : 14 Ekim 2007, 14:07:48 »
1-2 yakın fotosunu cektim bu haliyle koyayım dedim...özellikle yan fotoda zımpara isteyen fazlalıklar gözle görünür sekilde...



Çevrimdışı Firestarter

  • İleti: 2604
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #195 : 15 Ekim 2007, 00:33:26 »
Kendi rengini tutturunca daha da yakışacaktır. Kaput ile çıta arasındaki boşlukta, aracın renginden kaynaklanıyordur büyük ihtimalle. Açık renkli olduğu için daha çok belli ediyordur ama şu halde çok güzel. Elinize sağlık  :tamamdir