Gönderen Konu: beygir gücü farkı  (Okunma sayısı 17276 defa)

Çevrimdışı usta

  • İleti: 103
    • Profili Görüntüle
beygir gücü farkı
« : 05 Mart 2009, 20:54:16 »
arkadaşlar golf 4 lerde 90 bg lik motormu iyi oluyor, yoksa 110 bg llik motormu daha iyi oluyor.yakıt, çekiş ve problemlilik olarak.

Logged

Çevrimdışı revelation

  • İleti: 296
  • "Just like what you want"
    • Profili Görüntüle
Ynt: beygir gücü farkı
« Yanıtla #1 : 05 Mart 2009, 21:52:55 »
bence 100 ve üzeri  ama 90 beygir olan var mı hiç duymadım.. yoksa ben mi karıştırmaya başladım.

Çevrimdışı cemele

  • İleti: 352
    • Profili Görüntüle
Ynt: beygir gücü farkı
« Yanıtla #2 : 05 Mart 2009, 22:10:46 »
Beygir gucu tamamen motorun cekis gucu ve surati ile ilgili bir seydir.Beygir gucu arttikca motorun cekis gucu ve suratide artar tabii bu arada tork unda artmasi gerekir. Aslinda tork cevirme gucudur devirle carpıldiginda beygir gucu cikar. Firmalar arac siniflarina gore beygir gucu ve motor cm3 ne gore uretim yaparlar.
Bu nedenle beygir gucunun yuksek olmasi o aracin motorunun guclu olduguna yuksek devirde olduguna isaret eder.
Zaten 1.4 motor ve asagisinin beygir gucu dusuktur dolayisiyla cevirme yani tork u ve deviride dusuktur. Motor buyudukce beygir gucude normal olarak artar.

Çevrimdışı ydnbngl

  • İleti: 107
    • Profili Görüntüle
Ynt: beygir gücü farkı
« Yanıtla #3 : 05 Mart 2009, 23:22:10 »
90hp iyidir fakat 110luk TDI lar daha seri olur.Yakıtta çok az farkeder .

Çevrimdışı kaya_01

  • İleti: 343
  • kaya
    • Profili Görüntüle
Ynt: beygir gücü farkı
« Yanıtla #4 : 06 Mart 2009, 08:47:51 »
ruhsatta beygir sayısı 107 yazıyor, aceba motor çeşitlerine göre de değişiyor mu,AKL motor ile BCB motor arasında beygir farkı var mı?
son karesi gibi Red Kit in, batan güneşe doğru sürerken atımı, gitme kal! demeni bekliyorum..Ancak sadece rüzgar çekiştiriyor atkımı..

Çevrimdışı usta

  • İleti: 103
    • Profili Görüntüle
Ynt: beygir gücü farkı
« Yanıtla #5 : 06 Mart 2009, 19:13:04 »
arkadaşlar tdi 90 ve 110 bg den bahsediyorum benzinli motorlar hakkında bilgim yok 1.9 tdi

Çevrimdışı alpergndz

  • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
Ynt: beygir gücü farkı
« Yanıtla #6 : 06 Mart 2009, 19:54:56 »
ruhsatta beygir sayısı 107 yazıyor, aceba motor çeşitlerine göre de değişiyor mu,AKL motor ile BCB motor arasında beygir farkı var mı?

benim araç 04 model BCB kodlu düz vites Bora ruhsatta 105 yazıyor.107 HP li olanlar var mı?Benim bildiğim 8V liler 102 16V liler 105 HP TDİ ler hakkında bilgim yok..

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: beygir gücü farkı
« Yanıtla #7 : 06 Mart 2009, 21:05:52 »
ruhsatta yanlış yazılabiliyor bazen. benzinli bir araç bile diesel görünüyor.
Golf IV te AKL motor 100hp, BCB motorlar 16V 105hp.
yanılmıyorsam, birde 16V 110hp FSI var, ama ülkemizde görmek daha nasip olmadı.  :)

Diesel e gelirsek ; 90hp, 110hp, 130hp, 150hp gücünde 1.9 TDI motorlar var.

Çevrimdışı SoundCarMan

  • İleti: 91
  • Forumillegal.com<<--
    • Profili Görüntüle
Ynt: beygir gücü farkı
« Yanıtla #8 : 10 Mart 2009, 21:38:04 »
ArkadaşLar mesela golf alcaz biz bunun beygir gücünü nasıl anlarız :-X

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
Ynt: beygir gücü farkı
« Yanıtla #9 : 10 Mart 2009, 22:57:34 »
ArkadaşLar mesela golf alcaz biz bunun beygir gücünü nasıl anlarız :-X
     model yılını ve ruhsattaki motor kodunu (motor no daki ilk 3 hane) kullanarak hangi motor olduğunu anlayabilirsiniz.
    diğer bir yoluda kaputu açtığınızda motor üstündeki plastik kısımda SR yazıyorsa 100 BG, 16 V yazıyorsa 105 BG, FSİ olanlar 110 bg ama ben de hiç görmedim.
    dizellerin hepsinde TDİ yazıyor. dizel kullanan arkadaşlar daha iyi bilgi verebilirler.

Çevrimdışı cemele

  • İleti: 352
    • Profili Görüntüle
Ynt: beygir gücü farkı
« Yanıtla #10 : 11 Mart 2009, 15:13:01 »
yellow_driver in soyledikleri olcu olarak kullanilir ama bence kesinlikle ruhsata bak. Benim basimdan soyle bir sey gecti; Golf u almadan once 2004 model Opel elegance ilani dustu hemen aradim ve aksam bulustum 18750 tl ye anlastim Boya yok degisen yok dedi vardim 2 parca ufak boya varmis kabul ettim. Ertesi sabah benim arkadas geldi aracta 4 parca boya teshis etti ve ön kabut degismis tekrar pazarlik yaptik 18300 e anlastik sonra servise gittik serviste elemanlar aracin ruhsatini istediler ve baktilar siz elegance diyorsunuz ama bu comfortline dediler bizde sogu dus etkisi oldu. O kadar gecen zamanami yanarsin, isten izin aldim onami yanarsin, eve araba aliyoruz dedik ona mi yanarsin ama simdi iyiki oyle olmus diyorum 1000 tl fazla verdim ama GOLFIV kasa otomatik Gümüşe kavustum. Demek istedgim ruhsat ölcüdür ve ruhsattaki motor sase nosu ile motordakini karsilastir.

Guzel Golf bulursanda kacirma varsin 100 olsun onemli olan guzel ve diri olmasi.

ArkadaşLar mesela golf alcaz biz bunun beygir gücünü nasıl anlarız :-X

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: beygir gücü farkı
« Yanıtla #11 : 13 Mart 2009, 09:27:33 »
Beygir gucu tamamen motorun cekis gucu ve surati ile ilgili bir seydir.Beygir gucu arttikca motorun cekis gucu ve suratide artar tabii bu arada tork unda artmasi gerekir. Aslinda tork cevirme gucudur devirle carpıldiginda beygir gucu cikar. Firmalar arac siniflarina gore beygir gucu ve motor cm3 ne gore uretim yaparlar.
Bu nedenle beygir gucunun yuksek olmasi o aracin motorunun guclu olduguna yuksek devirde olduguna isaret eder.
Zaten 1.4 motor ve asagisinin beygir gucu dusuktur dolayisiyla cevirme yani tork u ve deviride dusuktur. Motor buyudukce beygir gucude normal olarak artar.

Merhaba, yazınızda kırmızı ile çizdiğim cümleyi anlayamadım.Detaylı açıklama yapabilir misiniz?
Saygılar...

Çevrimdışı cemele

  • İleti: 352
    • Profili Görüntüle
Ynt: beygir gücü farkı
« Yanıtla #12 : 13 Mart 2009, 11:38:51 »
Selam
2 ay oncesine kadar araclar hic merakimi cekmez ve ilgilenmezdim. Araci aldim ve yavas yavas calisma prensibi ve bazi yazilan terimleri arastiriyorum. 8V ve 16 V den sonra simdide Torkmu? Gücmü sorunu arastiriyoru. Bunlarda zaman zaman yanlisliklarda yapabilirim lutfen bu tur seylerde beni uyarin.

Anlamadiginiz yere gelince arastirmalarima dayanarak biraz daha bilgi vereyim.

TORK: Tork döndürme kuvvetidir. Hareket ve zamandan bağımsız bir kavram olan torkun ölçü birimi Nm (Newton*metre) dir. Tork bir kol yardımı ile sabit, dönen bir noktaya kuvvet etki ettiğinde yaratılır. Sabit, dönen bir noktaya 1 metre uzunluğunda bir kol yardımı ile 1 Newton (1/9.8 kg. - 9.8 N = 1 kg.) kuvvet uyguladığımızda 1 Nm tork doğar. Otomobillerde tork krank milinde doğar. Şanzıman üzerinden çekiş tekerinin olduğu aksa kadar ilerler ve aksta bağlı bulunan tekerlekler ile yola doğrusal bir kuvvet olarak aktarılır.

Bir motor un urettigi tork motorun devrine gore degisir ve grafiksel egri seklindedir. Soyle dusunelim eger tork sabit olsaydi her devirde ayni uretiliyor olsaydi aracimizla hangi viteste kalkarsak kalkalim ayni ivme ile kalkardik. Bu yuzden benzinli motorlarda dusuk devirlerde tork da azdir ve kalkisimiz ve tekerleklerimizin donusude yavastir. Devrimizi arttirdikca yani gaza yuklendikce vites arttikca Tork da artacaktir benzinli motorlarda.Bir otomobil, motoru (herhangi bir viteste) en yüksek torkunu verdiği devirde seyrettiği zaman en iyi şekilde hızlanır.

** Buraya kadar Güc ten bahsetmedim arac nasil hizlaniyor onu anlamaya calistim.

Simdi GÜCE gecelim

GÜÇ: Güç, iş yapma oranıdır ve ölçü birimi W (Watt) dır. Torkun aksine güç, zaman ve hareket kavramlarına bağımlıdır. Güç ve tork arasında direk bir bağlantı gösterebiliriz. Bir otomobilin ürettiği güç, motorun çevirdiği devre bağlı olarak değişir ve tipik olarak grafiksel bir eğri ile gösterilir. Güç ve tork arasındaki bağıntıyı formüle dökmek gerekirse : GÜÇ= TORK*DEVIR (o anda tork degerinin ürettigi devir)

Aracimiz örnek 100bg yada hp ise biz devamli 100bg i elde edemeyiz zaten bu maximum degerdir. Ornek aracin 3000 ve 6000 de ki gucu farkli degerler alacaktir dolayisiyla, krank mlinden dogan ve sanzimandan tekerlerin bulundugu aksa dogrusal bir kuvvet kazandiran tork gucumuzde etkiliyor.

ORNEGE BAKALIM

1-) vw polo 1.4 80 bg 133 tork, (benzinli)
2-) opel corsa 1.4 90 bg 125 tork (benzinli)

Bu ikisi arasında hızlanma açısından VW daha avantajlı duruyor. 80 BG olması motorunun Corsa'dan daha devirsiz olduğunu ve torkunun da daha düşük devirde geldiğini gösteriyor ve  diğerinden daha iyi hızlanır.

Not:Benzinli araclarda yuksek tork yuksek devilerde elde edilirken dizellerde durum terstir. Dizeller ise tork degerleri benzinliye gore cok daha yuksektir. Burdan dizel araclar benzinlilerden hizlidir sonucu cikamaz. Dusuk viteslerde dizel araclar daha ivmeli kalkabilir fakat benzinli araclar yuksek devirlere ulasma kapasitleri ile bu acigi kapatir. Cunki yuksek devir de daha yuksek tork elde edilir.


Merhaba, yazınızda kırmızı ile çizdiğim cümleyi anlayamadım.Detaylı açıklama yapabilir misiniz?
Saygılar...
« Son Düzenleme: 13 Mart 2009, 11:50:23 Gönderen: cemele »

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: beygir gücü farkı
« Yanıtla #13 : 13 Mart 2009, 12:17:11 »
Teşekkür ederim bilgiler için, tork ve gücün ne anlama geldiğini biliyorum da benim takıldığım nokta:
Güç=Tork x Devir.
Örneğin benim aracım 130 hp (4000 dd) gücünde.Maksimum torku 310 n/M (1900dd)
130 = 310 X 1900 yaparsak enteresan bi sonuç karşımıza çıkar  :)
Anlayamadığım nokta burda işte.Bu formülü bir örnekle işlerseniz daha iyi anlayacağım ve yeni bir şey öğrenmiş olacağım.
İlginiz için teşekkürler...