araç polo 6n hb 1.6 8v 75hp, araçta dereceli egzantrik mili, onno chip, kışın simota kit, yazın green kutu içi filitre var, kat iptali, sebring son susturucu, bosch 4 tırnaklı buji var. araç onno usta tarafından 93hp ölçülmüştü, araçta kışın o zaman green yerine simota kit vardı.
bugün nano charger'ın ümraniyedeki yerine gittim, aracımda sıralı sistem lpg var, lpg için olanını aldım, lpg için olan daha fazla hava gönderiyormuş, ürün öncesi ve sonrasında dyno ölçümü yapıldı, satıcı abimiz dyno'nun 0 olduğunu, kendi ithalatları hatta distribütörleri olduğunu, son model bir cihaz olduğunu söyledi, önünde fan yoktu, fanın turbolu araçlar için gerekli olduğunu söyledi, dyno açık bir mekandaydı, hassasiyeti konusunda epey iddialıydı, 4. viteste ölçüm almakta ısrar etti, bu işin kuralı 4. vitestir dedi, halbuki ben 2 farklı yerde önceden ölçüm yaptırmıştım onlar hep 5. viteste ölçmüşlerdi, 5.viteste ölçülürse daha fazla çıkabilir dedi, 4. vites 7000 devirde 210 km/h civarlarında ölçümleri yaptı, bu arada öncesinde 7000 d/d da aracın tıkandığını cihaz sonrası 7200 d/d da olayın gerçekleştiğini belirtti, hava basıncı, nem, sıcaklık değerlerini de bir ölçüm cihazını aracın içine koyarak oradan okuyarak laptoptaki programa girdi.
öncesinde 80,5 hp 133,5 nm tork ölçüldü, aracın orjinali 75 hp 135 nm, ilk paragrafla burası çelişiyor ayıklayın pirincin taşını arabada bir sürü mod var, acaba öncekiler gibi 5.vitesde ölçüm alınmadığı için mi? debriyaj baskı balata yeni değişti, 93 hp düşünüldüğünde simota kitin etkisi değil heralde araçta green kutu içi vardı...
sonrasında 85,2 hp 142,1 nm tork ölçüldü, aradaki farktan 4,7 hp artış olduğu görülüyor, operatör lastikler biraz daha ısınmış olabilir, bu sebepten min 3-4 hp almışsındır dedi. bu arada öncesi ve sonrası grafiklerine bakıldığında 4250 d/d dan sonra eğrinin karakterinde önemli bir düzelme de sözkonusu...
tecrübe için araçla yola çıkıldığında vitesler arası geçişte biraz daha iyileşme fark ettim, aracı 5.viteste 800 d/d civarlarında sürdüğümde araç stop etmedi, avans da vurmadı, hatta hafif eğimli bir yol vardı, oradan da pek de güzel çıktı, bu da enteresan geldi bana...
son olarak aktarma organlarında meydana gelen kayıp öncesi ve sonrasında da doğal olarak aynı, 13,4 hp göründü, , bu 13.4 hp için başka yapılacak bir şeyler varsa öğrenmek isterim, şanzımanda birşeyler olabilir mi diye düşünüyorum.. operatör abimiz bu rakamın yüksek olduğunu söyledi, baskı balatayı sordu, yeni dedim, lamda sensörü de yeniydi, lastiklerde biraz balansızlık sezdi, titreşim var dedi, bu da etkilermiş, bir de kavurucu bir sıcaklık da olay yapıldığı için o da etkiler dedi, semtin deniz seviyesinden yüksekliği de etkiler heralde
yakıt ekonomisine gelirsem henüz çok erken, bugün taktırdım, satıcı abi kendi aracında %10 ekonomi sağladığını söyledi...