Uygulamaya 1'e 30 sulandırılmış EST ile yıkama ile başladım. Jant ve lastiklere 1'e 3 sulandırma ile kullandım. :wsh:
Çift kova yöntemi, yün eldiven, köpük atmak için de Epoca kullandım.
Epoca ile attığım EST köpüğü
Çin'den aldığım fırça ile detaylı temizlik.
Banat banyo fırçası ile davlumbazları temizledim ama kısa tüylü olduğu için çok kullanışlı değil, tavsiyem daha uzun tüylü fırçalar kullanmanız daha iyi olur.
Lastik yanakları için yine Çin'den aldım fırça ve jantlara detay.
Nitril edldiven dayanamadı
Kil uygulamasına başlıyoruz, sıcak suda beklettiğim ve iyice yoğurduğum kili, kaydırıcı olarak bulaşık deterjanlı su kullanarak uyguladım. Her panelden sonra yoğurarak kirleri içine hapsettim
Boya koruma işini iyi yapmış yüzeylerde çok hafif kirlenme var :ok:
Kil uyguladıktan sonra bulaşık deterjanı ile tekrar yıkama yaptım, atladığım noktaları detay fırçası ile temizledim.
Uber Blue iyi su çekti
BİM'den aldığım Mr.Green bezler de çok başarılı.
Polisaja başlıyoruz. :wax2: Bütün araca LK siyah polisaj süngeri ile S40 uyguladım. Yeni aldığım Bosch GPO 14 ile de ilk uygulamam oldu
Gördüğünüz çizikler ne yazık ki no name kil uygulamasından kaynaklı
Arkasından polisaj yapmayacaksanız bu killeri kullanmayın. :dede:
Yüksek parlaklığı elde etmek için bence ürün miktarı ve ürünün yüzeyde bitmeyecek kadar yedirilmesi çok önemli. Kullandığım ürün miktarı ve çalışma alanını göstermeye çalıştım. Uygulama sırası şu şekilde, makine hep 1. yani en düşük yani 750 rpm devrindeydi, önce bastırmadan ürünü yay, bir tur hafif baskı geç, 2 tur fazla baskı ile ürünün çalışmasını sağla ve sonra hafif baskı ile devam ederek ürünü yüzeye yedir şeklinde. :wax:
Çizik yüzey
Kullandığım ürün miktarı
Çalıştığım alana ürünü yaydım
Ürünü yüzeye bu kadar kalana kadar yedirdim. Bundan sonra çalışmaya devam ettiğiniz taktirde sünger ile yüzey arasında pasta kalmayacağı için oluşan sürtünmeden dolayı çizik oluşacaktır.
Bolca bulaşık deterjanı ve biraz IPA ile yaptığım karışımı sıkıp, duru suda beklettiğim bez ile sildim, kuruladım. Boşuna IPA veya başka temizleyiciler kullanmanıza gerek yok :ok:
Diğer kısımlarda kilin oluşturduğu çizikler
Kaput yarı yarıya
Bu parça sonradan boyanmıştı, kil uygularken fazlaca çizilmiş. Bu parçanın çizikleri tek vuruşta alamadım, ikincide gittiler. S40'ın aşındırma miktarını buradan hesap edebilirsiniz. Öncesi var ama polisajdan sonra çekmemişim.
Sağ ön kapı öncesi ve sonrası
Sağ arka kapı öncesi ve sonrası
Sağ C sütunu
Tamponda dar alanlarda Hardcore Garaj'dan aldığım uzatma aparatı ve 7mm tabla sünger setini kullandım. Gerçekten çok kullanışlı ve çalışması çok zevkli.
Tampon ve bagaj bitmiş hali
Ön tamponda yine uzatma aparatıyla çalıştım. Sis farlarına JSV'nin pastasını uyguladım, güzel ürün. Zımpara sonrası farlara da bunu kullanıyorum 1500 grit izini polisaj yünü ile kolayca alabiliyor.
Tekrar bulaşık deterjanı ile güzelce yıkadım, üstüne yoğun IPA ile tüm aracı bir kat daha tüm artıklarından arındırdım.
Kaputun sağ yarısına ve sağ çamurluğa Collinite 476 s uyguladım
Aracın geri kalanına Fusso Coat Dark uyguladım
Trimlere Tire Wax uyguluyordum ama sadece sağ taraftakilere uygulama yapabildim çünkü vaktim kalmadı. Uygulamayı elimde nitril eldiven takılıyken parmak ucuyla ürünü alıp yüzeye uyguladım, biraz zahmetli ama bıraktığı sonuç çok güzel. Orijinal görüntü ve çok güzel bir yüzey bırakıyor. Tavsiye ederim :ok: Daha önce trimleri melamine sponge ile temizlemiştim, çok güzel bir ürün tavsiye ederim.
Aşağıda ki fotoğraflarda önce ve sonrası şeklinde gidiyor.
Lastikleri Endurance ile parlattım.
Ve final fotoğrafları,
Elimden geldiğince işlemleri detaylı anlatmaya çalıştım, aklınıza takılan olursa yardımcı olmak isterim.
Her türlü yorum ve eleştirinizi bekliyorum, okuduğunuz için teşekkürler.