Merhaba,
Orjinal bosch distributor temin ettim. Yalnız bunun avans konusu aklıma takıldı. Kimi dinleyerek, kimi tamam araç sarsıntısız çalışıyor vs dedikleri için kimseye ayar yaptırmadım. Biri çıkartıp avans tabancası ile yapsaydı yaptıracaktım ama rastlamadım kimsede. Ben de biraz yabancı sitelerde araştırırken aşağıdaki fotoğrafı gördüm.
Fotoğraftaki şekilde A ve B kısımları işaretli olan yerlerde ise tevzi makarasının tam ortasını distributor üzerindeki orjinal işaretli kısımda olacak şekilde ayarladım. Bir test ettim avans fazla geldiğini gördüm. Zaten bu durumda araç piston en üst ölü noktada oluyormuş yani 0 noktasında. (Bunu sitedeki yazının devamında gördüm).
Sanırım sağlıklısı daha piston üst noktaya yaklaşırken yapılan ateşlemeyle oluyormuş. Bunu da pistonun açısına göre yani 6 derece 8 derece 10 derece diye tanımlanıyormuş. Bu dereceler yakıtın oktanına, kurşunsuz olmasına, lpg olmasına göre değişiklik gösterebilirmiş.
Ben 6 derece olsun istedim ona göre ayarladım. Peki altı dereceyi nasıl ayarlıyoruz dersek aşağıdaki bir dist. fotoğrafında belirtmiş. 6 derece için distributor 3.4 mm kadar oynatılarak elde ediliyormuş(10 derece için de 5.6 mm). Tabi ben bu kadar ince ölçemeyeceğim için 4 mm kadar çevirdim.
Bu şekilde sabitleyip test ettiğimde araç gayet iyi durumda gözüküyordu.
Şimdi sormak istediklerim
Benim bu yaptığım işlem doğru mudur tecrube eden ya da böyle ayarlayan arkadaşlarımız var mı?
LPG için 6,8,10 dereceden hangisi daha doğru olacaktır. (Yakıtların yanmaları konusunda çok bilgim yok açıkçası)
Biliyorum belki tabanca daha sağlıklı sonuç verecektir ama bunu da bir göz ardı etmemek gerekir diye düşünüyorum.
(Alıntıdır)
(Alıntıdır)
Elle biraz çevirerek aynı hizaya getirdim.
Daha sonra tevzi makarasının tam ortası dist. üzerindeki orj. çizgiye denk gelecek şekilde distributoru çevirdim.
6 dereceyi yakalayabilmek için dist. 4 mm çevirdim(saat yönünün tersine). (Fotoğraf açısından tam gözükmüyor ama tevzi makarasının tam ortası bu 4mm ötedeki çizginin üzerinde aslında)