Gönderen Konu: Polo 6N Satın Alma Rehberi!  (Okunma sayısı 107602 defa)

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Polo 6N Satın Alma Rehberi!
« : 24 Ocak 2007, 01:47:07 »
Umarım 6N kasa Polo alacaklara faydalı olur.

Paslı olabilecek yerler:

*-Kapı içi kilit delikleri ve etrafı,
*-Tavan lastiklerinin bitiminde lastiklerin bagaj kapağı ile birleştiği yer,
*-Yan aynaların plastiklerinin altı. Normalde gözükmeyen yerlerdir.
*-Kapı altları, tampon altları ve çamurluk altları, lastiklerin arkasında kalan çamurluk bölümleri kesinlikle kontrol edilmelidir.

Kontrol edilmesi gereken yerler:

*-Elektrikli camların hepsinin çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir. Camların yavaş kapanıp açılması, tıkırtı çıkarması sorunlu olduğunu ifade eder. Bunların olması halinde büyük ihtimal camı tutan plastik parçalar kırılmıştır.
*-Aracın geçmiş servis kontrol belgelerine bakılmalı, yağ değişim zamanları kontrol edilmelidir.
*-Triger kayışının 65.000 ile 100.000 kilometre arasında yada 4 yıl içerisinde değişip değişmediği mutlaka kontrol edilmelidir.
*-Elektrikli ayna rezistanslarının çalışıp çalışmadığı kontrol edilmedilir.
*-İç kısımda bagaj paspasın altındaki fabrika ismi, donanım kodları ve motor kodunun olduğu tabaka hasarlı yada kayıp ise aracın arkadan kazalı olma olasılığı çok fazladır.
*-Hidrolik direksiyon pompası kontrol edilmelidir.
*-Radyatör ve uzantılarının sızdırıp sızdırmadığı kontrol edilmelidir.
*-Hararet müşürü kontrol edilmelidir.
*-Stopların altındaki birleşimde hatalı boya olup olmadığı.
*-Şanzumanın yağ kaçırıp kaçırmadığı, yağ seviyesi kontrol edilmelidir.
*-Şanzuman kodunun stepnedeki kod ile tutup tutmadığı kontrol edlmelidir. Aksi bir durumda şanzuman değişmi yaşanmıştır.
*-Her vites ve devirdeki hızın kontrol edilmesi (Şanzuman toplandı ise doğru dişliler ile toplanıp toplanmadığı hakkında bilgi edinmek için)
*-Ayağınızı gazdan çektiğiniz zaman uğultu yapıp yapmadığı kontrol edilmelidir.Eğer uğultu varsa bilyalar değişmelidir.
*-Vites geçişlerinin her viteste sorunsuzca geçmesi, geçerken ses yapıp yapmadığı kontrol edilmelidir.
*-Fren disklerinin eğri olup olmadığı kontrol edilmelidir.
*-Arka kampanaların gıcırdayıp gıcırdamadığı kontrol edilmelidir.
*-Kapılara giden kablo demeti, kapı açılıp kapanırken kırılabilir. Kontrol edilmelidir.
*-Krank hava borusunu kontrol edilmelidir.

Eklemek istediğiniz yerleri eklerseniz herkes için faydalı olur. :)

Başka sitelere kopyalayan falan olursa ölsün.
« Son Düzenleme: 05 Temmuz 2007, 00:32:10 Gönderen: G60 »
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Logged

Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo 6N Satın Alma Rehberi!
« Yanıtla #1 : 24 Ocak 2007, 02:00:56 »
Aklıma geldikçe yazarım bende, bir kaç zayıf nokta ekliyorum,


Şanzıman konusunda bildiklerimi söyledim zaten,

merkezi kilit in düzgün çalışması, su alabiliyor, hava kaçırıyor,
kapı kilitleri, yayları içindeki plastik parçalar kolay kırılıyor,
marş motoru,
boğaz kelebeği,
termostat,
vites topuzu ve direksiyondaki aşınmalar, koltuk döşemeleri km hakkında bilgi verir,
motorda yağ kaçaklarının olup olmadığı,
su pompasının zamanında değişip değişmediği.

« Son Düzenleme: 24 Ocak 2007, 02:03:35 Gönderen: Erhan »

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo 6N Satın Alma Rehberi!
« Yanıtla #2 : 24 Ocak 2007, 20:53:03 »
 Bence çok faydalı bilgiler abi bunlar.Sanıyorum benim gibi 6n sahipleri hemen bu konuları kontrol edeceklerdir.İnşallah ben de dahil olmak üzere şok geçirmeyiz.Çünkü ben kod numaralarını bilmiyodum mesela.Paylaşımınız için teşekkürler. :)
03.06.2005

Çevrimdışı vw6n

  • Moderator
  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo 6N Satın Alma Rehberi!
« Yanıtla #3 : 15 Mart 2007, 21:32:20 »
bencede termostat çok iyi gözden geçirilmeli motorla bağlandığı yerden kaçak yapabiliyor arabayı çalıştırıp birkaç tur attıktan sonra bakılmalı tanıdığım bütün polo sahiplerinde bu sorun var tabi bendede vardı hallettim 100ytl maloldu bana termostat önemli bi konu motorun susuz kalması sakatbi durum

Çevrimdışı airportboy

  • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo 6N Satın Alma Rehberi!
« Yanıtla #4 : 18 Nisan 2007, 11:15:51 »
Biilgiler için teşekkür ederim
naci

Çevrimdışı KOÇ:)

  • İleti: 435
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo 6N Satın Alma Rehberi!
« Yanıtla #5 : 06 Haziran 2007, 22:32:19 »
bilgilerin içi teşekkürler dikkat edilmesi gerekn yerler eski bir polo sahibi olara...

Çevrimdışı vw6n

  • Moderator
  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo 6N Satın Alma Rehberi!
« Yanıtla #6 : 06 Haziran 2007, 22:43:13 »
birde Ateşleme bobini sorun çıkarabilir

Çevrimdışı MAVİŞ

  • İleti: 14
  • blue_polo
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo 6N Satın Alma Rehberi!
« Yanıtla #7 : 04 Temmuz 2007, 01:22:23 »
selam arkadaşlar benim 2001 mavi bir polom var  bugün servise gittim Katalysator ömrü bitmiş dediler servis yenisine 1 milyar fiyat verdi taktırmak istemedim açıkçası ama takılsa iyimi  kötümü bilemedim sizlere bir sorayım dedim ilginize şimdiden  teşekkürler  :-[

Çevrimdışı SPoRTeXHauST

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 848
  • Kuzen
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo 6N Satın Alma Rehberi!
« Yanıtla #8 : 04 Temmuz 2007, 08:58:30 »
MAVİŞ katalizör fiyatı normal söylenmiş. Aracın 160.000 km ye geldiyse yada geçtiyse katalizör dolmuş, değişmesi gerekiyor demektir.
Katalizöre mutlaka işlem yapılması gerekiyor fakat değiştirip değiştirmemek sana kalmış tabi, katalizörünün değişmesi gereken ve zevk için yapan diğer insanlar gibi sende katalizörünü sökebilirsin. Yerine takılan düz borunun yan etkileri; çok az ses - çok az çevre kirliliği... Birde Egzost emisyon ölçümünden geçemiyor sanırım aracın.
Vermek istemeseydi, istemeyi de vermezdi.

Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo 6N Satın Alma Rehberi!
« Yanıtla #9 : 04 Temmuz 2007, 11:02:27 »
forumda biraz arama yapmayı deneyin yazıldı bunlar,
alakasız yerlere mesaj atmayın.

erdem heryerden geçersin merak etme.

Çevrimdışı muzzyy07

  • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo 6N Satın Alma Rehberi!
« Yanıtla #10 : 11 Temmuz 2007, 20:32:51 »
çok önemli konular bunlar araba alırken dikkat edilmesi gerekenler tabi  bunların tamamını kontrol etmek için arabadan iyi anlayan birisinide yanınızda götürmek gerekir sanırım

Çevrimdışı polocu

  • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo 6N Satın Alma Rehberi!
« Yanıtla #11 : 16 Temmuz 2007, 14:14:36 »
bence araba abs li ise abs yi denemekte olabilir .en azından ısıgının yanıp yanmadığını kontrol etmek

Çevrimdışı POLO

  • İleti: 210
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo 6N Satın Alma Rehberi!
« Yanıtla #12 : 01 Eylül 2007, 10:57:29 »
ben bu araçla sıfır aldığımızdan beri,yolda 4 kere (1akü,2 defa bobin,1 defa termostad)kalmış biri olarak (+2de benzinim bitti :))

1.   yolda kaldıysanız ve aracın kontağı basıp çalışmıyorsa en büyük ihtimal ateşleme bobini bozulmuştur,2 defa başıma geldi kendileri 75-100YTL arası değişmekte ve bence ampul gibi herzaman yanınızda olması gereken bir malzeme 2-3 sende bir bozulur,kendiniz çok basitçe takabilirsiniz.

2. termostad;en sık arıza yapan parçalardan,hiç belli olmaz yolda giderken hararet bir anda 130'a gelmeye başlar,6n lerde çok sık görülür
3. birde benzin pompasına dikkat
bunları aracı alırken bilemezsiniz yani işiniz şansa kalmış
yukarıdaki arkadaşımızın yazdığı bütün maddelere de katılıyorum ;)
16v versiyonlarda abs ve havayastıklarına dikkat edin,çünkü abs ve srs ışığ yanmayan bir 16v daha görmedim,havayastığına bakamayacağınıza göre abs'yi bir kontrol edin
« Son Düzenleme: 01 Eylül 2007, 10:59:52 Gönderen: POLO »

Çevrimdışı mc_serkan_126

  • İleti: 82
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo 6N Satın Alma Rehberi!
« Yanıtla #13 : 01 Eylül 2007, 15:38:43 »
evet termostat polonun en meşhur arızasıdır ben tam üç kere değiştirdim üstelik servise gitmeme rağmen üçü de en fazla 2 hafta gitti meğer usta hep yan sanayi takıyormuş en sonunda 30ytl ye orjinalini aldım ve sorunu hallettim 1 senedir rahatım polo alacaksanız deneme sürüşü yapın ve harareti gözlemleyin.
lanet olsun içimdeki bu polo sevgisine