Gönderen Konu: Bor katıkısı ve yağ  (Okunma sayısı 46220 defa)

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Ynt: Bor katıkısı ve yağ
« Yanıtla #70 : 06 Mayıs 2014, 02:26:21 »
Bu tür katkıları arabaya koymayın yağı incelttiğinden sesi azaltıyor. Psikilojik olarakta size iyi geliyor gibi geliyor fakat bu katkılar hem yağın içeriğini bozuyor hemde uzun vadede sorun çıkarıyor. Ona vereceğiniz para ile tam sentetik yağ alın bakın değişimi o zaman görün. :tamamdir
saygı duyarım kardeşim...
_-OĞLUM ve POLOM-_

Logged

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Ynt: Bor katıkısı ve yağ
« Yanıtla #71 : 06 Mayıs 2014, 02:28:58 »
Mobil 5-40
+1.....  ben castrol de kaymaklanma olayını yaşadıktan sonra 3 yıldır mobil kullanıyorum vazgeçmeyide düşünmüyorum belki shell helix ultra olabilir bilemiyorum onunda yorumları baya iyi çünkü haa ancak ikisindede 5-40 olacak tabiki.
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Bor katıkısı ve yağ
« Yanıtla #72 : 06 Mayıs 2014, 18:46:16 »
+1.....  ben castrol de kaymaklanma olayını yaşadıktan sonra 3 yıldır mobil kullanıyorum vazgeçmeyide düşünmüyorum belki shell helix ultra olabilir bilemiyorum onunda yorumları baya iyi çünkü haa ancak ikisindede 5-40 olacak tabiki.

Mobil 1 ESP 0W-40'a geçmenizi tavsiye ederim. Kullandığınız yağdan daha kaliteli bir yağdır.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Bor katıkısı ve yağ
« Yanıtla #73 : 06 Mayıs 2014, 19:20:37 »
Mobil 1 ESP 0W-40'a geçmenizi tavsiye ederim. Kullandığınız yağdan daha kaliteli bir yağdır.

o yağ eski arabalara ince gelir sağdan soldan eksilme yapar.
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Bor katıkısı ve yağ
« Yanıtla #74 : 06 Mayıs 2014, 22:28:37 »
o yağ eski arabalara ince gelir sağdan soldan eksilme yapar.

xW-40 yağların hepsinin sıcakken kalınlığı aynıdır. Yani 0W-40, 5W-40, 10W-40 aynı kalınlıkta yağlar.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bor katıkısı ve yağ
« Yanıtla #75 : 06 Mayıs 2014, 22:45:27 »
xW-40 yağların hepsinin sıcakken kalınlığı aynıdır. Yani 0W-40, 5W-40, 10W-40 aynı kalınlıkta yağlar.

dogru.
40 dediginiz yagin sicak vizkolitesi, bastaki rakam ise soguk vizkolitesi.
full sentetik yag candir.
eski mineral yaglara gore daha gec bozulurlar, isil dayanimlari daha iyidir vs vs..

yaginizi gec degistirmeyin ve her yag degisiminde mutlaka filtrenizi degistirin yeter.
bor vs gerekli bir katki degil motor icin.
zaten uygun yag kullandiginiz halde motorunuz yag yakiyorsa, o motora en saglikli olarak yapilacak sey acip rektefe etmektir.
bor vs sadece gecici cozumler, sorun gitmiyor yani onlarla. agriyan disinizi uyusturmak gibi birsey..

not:
ille de iyi diye 0 kullanmaniza da gerek yok.
bastaki vizkolite degerini iklime gore secmek yeterli. ille de 0 almak israf oluyor, ihtiyac oldugu kadar soguk vizkolitesini dusurmek yeterli.
« Son Düzenleme: 06 Mayıs 2014, 22:47:52 Gönderen: erdem325 »

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Bor katıkısı ve yağ
« Yanıtla #76 : 06 Mayıs 2014, 23:19:36 »
xW ile başlayan değer soğuk çalıştırma viskozitesini gösterir. Bu değer ne kadar düşük olursa ilk çalıştırmada motorun yağlaması o kadar hızlı olur. Bildiğiniz gibi araç park halindeyken bütün yağ kartere toplanıyor. Aracı uzun beklemeden sonra ilk çalıştırma esnasında, motor yağının karterden yağ pompasıyla pistonlara ulaştırılana kadar geçen sürede motor yağsız çalışır(çok kısa bir süre). Geçen bu süre boyunca motor bir önceki yağlama sonucunda kalmış olan yağ filmi ile korunur. Şimdi ilk değeri ne kadar düşük olursa bu yağsız çalışma süresi o kadar azalacaktır çünkü yağ daha akışkan olduğu için yağ pompası tam basınca daha çabuk şekilde ulaşacaktır. Aynı zamanda yağ çalışma sıcaklığına(100 derece) ulaşana kadar motor daha kalın bir yağa karşı çalışır ve yakıt tüketimi artar. Peki yağ kalınlığı soğuk değeri ile sıcak değeri ile ne kadar viskozite farkı var? Diyebilirsiniz, ortalama 6 kat fark vardır, yani yağ soğukken 6 kat daha kalındır. Bu arada motor aşınmalarının %70-80'i bu yağsız çalışma esnasında geçen sürede olur. Aynı zamanda kaliteli bir tam sentetik yağ kullanımı, yağ filmininde koruyucu yağ filminin de kaliteli olması demektir.

Yağ numaralarındaki ikinci değer de yağın sıcakken ki viskozitesini gösterir. Bu değerin belirlenmesi motorun tolerans değerlerine göre belirlenir veya motor aşınma seviyesine göre. Bu değerinde düşük olması yakıt tüketimi için daha iyidir çünkü motor daha az yağ kuvvetine karşı rahat çalışır, bu yüzden VW araçlar için 30 değerinden başlamak güncel standartlarda doğru olandır. Eğer motor aşınma fazlaysa, yani yağ eksiltme miktarı bin kilometrede 1-1,5 litre düzeyine geldiyse bir üst viskozite olan 40 değerine geçmek doğru olur, yani xW-40 olan bir yağ.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Ynt: Bor katıkısı ve yağ
« Yanıtla #77 : 07 Mayıs 2014, 02:56:14 »
Mobil 1 ESP 0W-40'a geçmenizi tavsiye ederim. Kullandığınız yağdan daha kaliteli bir yağdır.
o yağı bizzat arkadaşımın tiguan'ına aldım ve değiştirdim çok çok kaliteli ve iyi bir yağ sadece ben10-40 tan 0-40 a kademeli olarak geçmek istedim önce 5-40 yapayım, diğer yağ değişimi 7000-8000 km sonra 0-40 yağayım diye düşündüm ama bakayım eser aklım belki direk 0-40 yaparım bilemiyorum....? benim aracımda çok şükür yağ yakma yada eksiltme gibi bir sorunum yok o konuda saat gibi maşallah :sevgi: sadece karterde terleme mevcut 1 aya kalmaz yağ değişimde komple karter sökülüp sızdırmazlık ve bakımı yapılınca oda kalmayacak inşallah... benim  motosilk kullanmamın sabebi tamamen fantazi... ayrıca şahsı görüşüm bizim araçlarda özelliklede aracınız lpgli ise yağ sıcaklık vizkosite değeri "30" lara geçmeyi uygun bulmuyorum çünkü; aracın çalışma prensibi olarak zaten motor sabit 90 derecede çalışmakta, artı lpg nin kullanımı ile motorda oluşan sıcaklık benzine nazaran daha sıcak, artı yazın sıcaklığını üstüne koyarsak şehir içi trafiğinde dur kalk yapa yapa dolaşıp eve geldiğinizde kabutu açıp motordaki sıcaklığı hiç hissetiniz mi? resmen kavruluyor makina! hal böyle olunca bence sıcaklık vizkozitesi 40 tercih edilmelidir. zaten ben sadece soğukluk vizkozitesini düşürmek istiyorum burada size katılıyorum 0-40 mobil 1 en iyi tercih olacaktır ancak değiştirmeden önce kesinlikle eski yağ tabakası würt yada berner ın motor temizliyicisi ile motordan arındırılıp öyle yeni yağ eklenmelidir :tamamdir
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Bor katıkısı ve yağ
« Yanıtla #78 : 08 Mayıs 2014, 15:41:54 »
Atmosferik bir motorda yanma sırasında motor yağı segman çevresinde 200-300°C sıcaklığında çalışır. Havanın 10°C  veya 40°C olması yanma sıcaklığını değiştirmez.

Dediğiniz gibi motor içi tezmizleyiciler kurum şüphesi var ise kullanılması yararlı olabilir. Burada dikkat etmeniz gereken eski yağ ile birlikte bu ürünlerin karterden tamamen akmasını sağlamak. Eğer kalıntı bırakırsa yeni koyacağınız motor yağının içeriğini bozacaktır.
« Son Düzenleme: 08 Mayıs 2014, 15:43:50 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bor katıkısı ve yağ
« Yanıtla #79 : 08 Mayıs 2014, 17:27:18 »
Atmosferik bir motorda yanma sırasında motor yağı segman çevresinde 200-300°C sıcaklığında çalışır. Havanın 10°C  veya 40°C olması yanma sıcaklığını değiştirmez.

Dediğiniz gibi motor içi tezmizleyiciler kurum şüphesi var ise kullanılması yararlı olabilir. Burada dikkat etmeniz gereken eski yağ ile birlikte bu ürünlerin karterden tamamen akmasını sağlamak. Eğer kalıntı bırakırsa yeni koyacağınız motor yağının içeriğini bozacaktır.
10 numara anlatım olmuş tbr ederim
 :tamamdir

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Bor katıkısı ve yağ
« Yanıtla #80 : 08 Mayıs 2014, 18:03:09 »
10 numara anlatım olmuş tbr ederim
 :tamamdir

Rica ederim.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı aquantis007

  • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #81 : 11 Mayıs 2014, 23:41:16 »
Bende 10 40 kullanicisyim. Castrol bi kutusunda yine 10:40 yuksek kilometreli araclar icin diodu ondan aldim baya etkisi oldu katkilimi bilemiom

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Trilyonda olssn harcanicaksin..

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Bor katıkısı ve yağ
« Yanıtla #82 : 12 Mayıs 2014, 01:04:05 »
Bende 10 40 kullanicisyim. Castrol bi kutusunda yine 10:40 yuksek kilometreli araclar icin diodu ondan aldim baya etkisi oldu katkilimi bilemiom

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hocam önceki mesajlarda yarı sentetik yağlar tartışıldı bir bak istersen.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı Prokizya

  • İleti: 228
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4
  • Şehir: Ankara
Ynt: Ynt: Ynt:
« Yanıtla #83 : 12 Mayıs 2014, 08:28:28 »
Gtx serisi. Arkadasin yonlendirmesine kandim birazda yag tablosunda golf 4 icin 10/40 yazdigindan koymustum ama bir sonrakinde kismetse 5/40 deneyecegim.