Gönderen Konu: Düşük Hararet Sorunu  (Okunma sayısı 90749 defa)

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #28 : 01 Ekim 2007, 20:08:23 »
böle para gözlü ustaları gördükce duydukca insanın sinirleri zıplıyor bir tarafta 10 dakikada değişen termostat bi tarafta utanmasa motoru indirmem gerekir diyecek kdr pişkin başka usta...polonun motorunu bilmiyorum fakat termostat bütün araçlarda olduğunca kolay yerlerde olur büyük ihtimallede devir daimin içinde olur..

Logged

Çevrimdışı vw6n

  • Moderator
  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #29 : 01 Ekim 2007, 22:44:52 »
98 polo clasic'lerin termostatı sağ tarfta distirübütörün(buji kablolarının takıldığı parça) arkasında motorun üzerinde plastik kapak oldğundan görünmeye bilir ama devir daim,şarl dinamosuyla veya klimayla hiç alakası olamayan bi yerde termostat akü nün olduğu tarafta çokta basit bi işlemi var 1 tüp sıvı conta al kendin bile yaparsın ben öyle yaptım.ve o ustaya birdaha yolun düşmesin

Çevrimdışı tonguc

  • İleti: 9
  • Eskort mu alsaydım acaba
    • Profili Görüntüle
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #30 : 01 Ekim 2007, 23:30:28 »
Verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim. Nasıl makbule geçti bilemezsin. Parça geldiğinde ben bu bilgiyi ustamın yüzüne vurayımda görsün bakalım. 70 milyon klima gazı + 30-40 milyon işçiliği. ben bu siteyi baya bi sevmeye başladım ya. Paylaşım mükemmel. Arkadaşlar sağ olsunlar :D

Çevrimdışı yakkir

  • İleti: 565
  • GAVURDAĞLI
    • Profili Görüntüle
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #31 : 02 Ekim 2007, 17:01:31 »
98 polo clasic'lerin termostatı sağ tarfta distirübütörün(buji kablolarının takıldığı parça) arkasında motorun üzerinde plastik kapak oldğundan görünmeye bilir ama devir daim,şarl dinamosuyla veya klimayla hiç alakası olamayan bi yerde termostat akü nün olduğu tarafta çokta basit bi işlemi var 1 tüp sıvı conta al kendin bile yaparsın ben öyle yaptım.ve o ustaya birdaha yolun düşmesin

Anlattığınıza göre termostatın olduğu yer benim Hb Polo ile aynı yerde.Motoru örten plastik kapağı söktüğünüzde hortumlar daha rahat görülür zaten.Radyatörden motor bloğuna doğru iki hortum uzanır üstten ve alttan.Termostatın takılı olduğu yer ve hortum radyatörün altından gelen ve biraz arka ve altta kalan hortumun içinde uç kısımda motora bağlantı yerindedir.bahsettiğim hortumun kelepçesini söktüğünüzde içerisinde  yukarda resimde olan parçayıı görürsünüz.Termostatı değiştirirken bu parçanın karşılığı olan motor bloğuna doğruolan yerdeki  parça ile beraber komple değiştirilmesi daha sağlıklı oluyor.

Sayın Tonguç umarım izah edebilmişimdir.Aslında fotoğraf makinam bende değil bulunduğu yerin resminide çekerdim.
En Büyük Kazancınız Sağlığınızdır

Çevrimdışı tonguc

  • İleti: 9
  • Eskort mu alsaydım acaba
    • Profili Görüntüle
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #32 : 02 Ekim 2007, 17:20:02 »
Benim motorun üzeri metal.Yani plastik yok. Ama bakıcam en kısa zamanda araba şu an eşimde bende yarın nöbetçiyim. öbür güne kalıyor iş ondan sonra termostat gelmiş olacak zaten. Termostat bu motor kapağının altında mı oluyor aklım iyice karıştı. kapağı söküp radyatörün altından gelen boruyu motor bağlantı yerinden sökersem termostatla karşılaşacağım doğrumu anlamışım :tamamdir

Çevrimdışı yakkir

  • İleti: 565
  • GAVURDAĞLI
    • Profili Görüntüle
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #33 : 02 Ekim 2007, 18:35:02 »
Benim motorun üzeri metal.Yani plastik yok. Ama bakıcam en kısa zamanda araba şu an eşimde bende yarın nöbetçiyim. öbür güne kalıyor iş ondan sonra termostat gelmiş olacak zaten. Termostat bu motor kapağının altında mı oluyor aklım iyice karıştı. kapağı söküp radyatörün altından gelen boruyu motor bağlantı yerinden sökersem termostatla karşılaşacağım doğrumu anlamışım :tamamdir

Doğru anlamışsınız.Tabi benim tarifim Polo clasicin termostatının sayın  Sortie34'ün tarifine göre benim Hb polo ile aynı yerde olduğu varsayımına dayanıyor.
Bu konuda diğer arkadaşlar da benim anlattığımın doğruluğunu teyit ederse büyük bir ihtimalle sorunu çözersin.Onlarında görüşlerini bekliyorum.
« Son Düzenleme: 02 Ekim 2007, 18:37:37 Gönderen: yakkir »
En Büyük Kazancınız Sağlığınızdır

Çevrimdışı vw6n

  • Moderator
  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #34 : 02 Ekim 2007, 18:41:36 »

Clasic'lerin motorlarıda bu şekilde ve termostatta aynı yerde buna göre sorun çözüldü ona göre sende başka ustayla görüşsen daha iyi olur ve diğer ustalarada sorarken buna göre sorarsın.
« Son Düzenleme: 02 Ekim 2007, 18:45:51 Gönderen: sortie34 »

Çevrimdışı AIMGUARD

  • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #35 : 03 Ekim 2007, 00:06:55 »
arkadaşlar benim aracın hararet göstergesi bir iki km de 90 da sabit kalıyor. ama bir iki defa başıma geldi. hızlı giderken 70'e filan düşüyor. 140 150 ile giderken bu göstergenin 70'e düşmesi sizce normal mi? bir de motor suyu biraz eksiltiyor. tüm bağlantıları kontrol ettim ama sızıntı yok. bir sıkıntı olur mu ne dersiniz ???
gaz ver...

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #36 : 03 Ekim 2007, 00:19:22 »
yaptığın hıza ve vitese göre 70 civarına düşmesinde problem yok malum araç hızlandıkca daha fazla rüzgar alır buda etkili soğuma sebebidir...örneğin arabanızı olduğu yerde çalıştırın çabuk fan açar fakat yola çıkıp 5.viteste 130-140 giderseniz uzun süre fan açmaz iice ısınana kadar..

Çevrimdışı yakkir

  • İleti: 565
  • GAVURDAĞLI
    • Profili Görüntüle
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #37 : 03 Ekim 2007, 13:05:29 »

Clasic'lerin motorlarıda bu şekilde ve termostatta aynı yerde buna göre sorun çözüldü ona göre sende başka ustayla görüşsen daha iyi olur ve diğer ustalarada sorarken buna göre sorarsın.

Gayet güzel resimlemişsiniz,benim araçta da aynı yerde resimde görüldüğü üzere arka taraftaki alttaki hortumun içinde bağlantı yerinde hortumun kelepçesini gevşetip çıkardığınızda görürsünüz zaten.Öyle şarz dinamosu,klimayı falan sökmeye gerek yok fazla para almak için ustanın uydurduğu bir yalan bence.
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2007, 13:07:55 Gönderen: yakkir »
En Büyük Kazancınız Sağlığınızdır

Çevrimdışı AIMGUARD

  • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #38 : 03 Ekim 2007, 15:19:28 »
yaptığın hıza ve vitese göre 70 civarına düşmesinde problem yok malum araç hızlandıkca daha fazla rüzgar alır buda etkili soğuma sebebidir...örneğin arabanızı olduğu yerde çalıştırın çabuk fan açar fakat yola çıkıp 5.viteste 130-140 giderseniz uzun süre fan açmaz iice ısınana kadar..
teşekkür ederim. su eksiltmesi olayına usta da baktı bulamadı. ayda bir kez musluk suyu ile tamamlıyorum. yakında antifiriz koyar karışımı düzeltirim diye düşünüyorum.
gaz ver...

Çevrimdışı mcsahan

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 1588
  • onsekiz at, onaltı valvit
    • Profili Görüntüle
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #39 : 03 Ekim 2007, 15:46:06 »
su kaçağı motora yakın bir yerden olabilir. su akacak zaman bulamadan buharlaşıyordur. su izi aramanı tavsiye ederim

Çevrimdışı AIMGUARD

  • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #40 : 03 Ekim 2007, 20:20:41 »
su kaçağı motora yakın bir yerden olabilir. su akacak zaman bulamadan buharlaşıyordur. su izi aramanı tavsiye ederim
sağolasın, detaylı bir şekilde tekrar bakacağım.
gaz ver...

Çevrimdışı tonguc

  • İleti: 9
  • Eskort mu alsaydım acaba
    • Profili Görüntüle
Ynt: Eyvah hararet göstergem çalışmıyor
« Yanıtla #41 : 05 Ekim 2007, 17:46:22 »
Arkadaşlar benim motor sizinkilerden farklı.Yöntemde doğru, radyatörün alt hortumunu takip et devirdayma ulaş .Arabamı başka bir ustaya götürdüm oda aynı şeyleri söyledi.Sonuç itibariyle bugün sabah onbirden akşam saat beşe kadar sanayide aks başlarını ve termostatı değiştirmek için uğraştık. Usta önce şarj dinamosunu söktü sonra klimanın motorunu söktü ama borularını sökmeden, yani gazını boşaltmadan zor da olsa termostatı seğiştirdi. nasıl resim yükleyeceğimi çözebilirsem fotolarıda koyucam. Yani anlıyacağınız 35 lira termostat 35 lira da işçilik toplam 70 liraya tamamdır.