Gönderen Konu: Yağ Soğutucu Montajı  (Okunma sayısı 13600 defa)

Çevrimdışı brkYRC

  • İleti: 410
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAĞ SOĞUTUCU MONTAJI
« Yanıtla #14 : 03 Aralık 2011, 22:54:47 »
Simdi bu parcayi su devirdayime takdemisler ya sana...

Simdi bu su ile sogutan bir parcami onu bi kararlastiralim . Eger oyle ise benim kanaatimce gereksi bir parcadir yani kandirmacadan baska birsey degil . Bunun icin bazi nedenlervar . Biri su ve yag tamamen farkli maddelerdir ve gerek yogunluklarindan dolayi isi tepkime sureleri farklidir kolayca anlatmam gerekse . Neyse su devirdayime takildiginda ordan gecen su zaten sicak olacaktir ve yagin sogutulmasinda nekadar fark yaratacaktir ...burdaki soruda bu . 1-2 kere dolanmasiyla farkedilir bi sogutma saglamaz o parca .
Etkili bir sogutma istiyorsan yagin ayri bir hat uzerinden yag radyatorune dogru gidip orda biraz sogup sonra gene motora gitmesi gerekir yoksa hic bi ise yaramayacaktir mesela o senin takmayi dusundugun parca gibi .

Bende bir sistem uzerinde calisiyorum ve bu konuda baya bi arastirma yapmistim ve denemelerde yaptim .

Normal kullanimda gereksinimi nekadar dogru olur o ayri bi mesele ama gereksiz oldugu ortada . Genelde bu tur sistemlere sahip olan araclar yuksek guclu ve bu gucten meydana gelen isiyi sogutabilmek amacli takilmis sistemlerdir .



Selamlar.
"Hurdalarin Efendisi"

Logged

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAĞ SOĞUTUCU MONTAJI
« Yanıtla #15 : 03 Aralık 2011, 22:55:45 »
yağın soğuk olması motorun verimini arttırır silindir içersindeki sıcaklık ne kadar soğuk olursa o kadar verimli bi yanma olur diye düşünüyorum

evet.
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAĞ SOĞUTUCU MONTAJI
« Yanıtla #16 : 03 Aralık 2011, 23:07:35 »
Simdi bu parcayi su devirdayime takdemisler ya sana...

Simdi bu su ile sogutan bir parcami onu bi kararlastiralim . Eger oyle ise benim kanaatimce gereksi bir parcadir yani kandirmacadan baska birsey degil . Bunun icin bazi nedenlervar . Biri su ve yag tamamen farkli maddelerdir ve gerek yogunluklarindan dolayi isi tepkime sureleri farklidir kolayca anlatmam gerekse . Neyse su devirdayime takildiginda ordan gecen su zaten sicak olacaktir ve yagin sogutulmasinda nekadar fark yaratacaktir ...burdaki soruda bu . 1-2 kere dolanmasiyla farkedilir bi sogutma saglamaz o parca .
Etkili bir sogutma istiyorsan yagin ayri bir hat uzerinden yag radyatorune dogru gidip orda biraz sogup sonra gene motora gitmesi gerekir yoksa hic bi ise yaramayacaktir mesela o senin takmayi dusundugun parca gibi .

Bende bir sistem uzerinde calisiyorum ve bu konuda baya bi arastirma yapmistim ve denemelerde yaptim .

Normal kullanimda gereksinimi nekadar dogru olur o ayri bi mesele ama gereksiz oldugu ortada . Genelde bu tur sistemlere sahip olan araclar yuksek guclu ve bu gucten meydana gelen isiyi sogutabilmek amacli takilmis sistemlerdir .



Selamlar.

bende bu sıstemı aracıma dusunen bırıyım cunku hafta sonları 210 km yol gıdıyorum kontak kapatmadan ve yag asırı ısınıyor

şöle bisi diyeyim sıze nette arastırdıgım kadarıyla bu sıstem 2 sekılde oluyor

ılk sıstemde yagı suyla sogutma aracın onene takılan yag ıntercoolerın ıcınden yag dolastıgı gıbı ayrı kanallardada su dolastırılarak sogutma saglanıyormus bu benım aklma yatmadı acıkcası benım aracta 90 lık termostat var sımdı o yagı 90 derecedemı olacak hep ??

ıkıncı sıstemde ayrı basıt bır yag pompasıyla karterdekı yagı yag ıntercoolerından dolastırarak yagın soguması saglanıyormus bu cok daha m mantıklı geldı bana.

ama kafama takılan bazı noktalar var tabı bu yag sogutucu kısın sogundada calıscagı ıcın soguk yagı ne kadar daha sogutabılecegı ??

ben sole bırsey daja dussundum bu bızım araclarda turbo oldugu ıcın yag flıtresınden yag borusu ust tarafa dogru cıkıp turbo mılını yaglıyor bu bu kadar basınc uygulacagından dolayı ayrı bı yag pompası takmadan yag flıtresıyle aynı sevıyedede olabılır yag ıntercoolarını takıp baglantılarını flıtrenın ordan alarakta yapılabılır mı kı ?
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı brkYRC

  • İleti: 410
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAĞ SOĞUTUCU MONTAJI
« Yanıtla #17 : 03 Aralık 2011, 23:09:00 »
Dogru derece araliginda evet . Fazla soguk dere
evet.
evet.

Dogru derece araliginda sogutulursa evet . Fazla sogutulursa o degerlerin altina inerse hayir.!
"Hurdalarin Efendisi"

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAĞ SOĞUTUCU MONTAJI
« Yanıtla #18 : 03 Aralık 2011, 23:11:34 »
kanka millet nos kiti alıyo ısıyı düşürüp silindirdeki oksijen derişimini arttırmak için :)
sadece yanma odasındaki sıcaklıktan bahsediyorum.
NO2 kendi oksijenini bünyasinde bulunduruyo ama sonuç olarak oldukça soğuk oluyo püskürtülürken )
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı brkYRC

  • İleti: 410
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAĞ SOĞUTUCU MONTAJI
« Yanıtla #19 : 03 Aralık 2011, 23:18:39 »
Cok yol yapilmasiyla alakali bir sakinca yoktur ve gereksizdir bu tarz biseyi takmak eger fabrikasyonda yoksa . Olsaydi takarkardi muhendisler . Ha nasil takarsin standart motoru 2katina cikartirsan gucunu iste ozamam takmak mecburiyetindesin . Yana uzun pistte gazliyorsan iste ozaman bu ise yarar ama gundelik ve uzun yol kullanimda gereksiz...

Yagin degisik derecelendirmesi neden vatdir ? Calistigi ortam sicakligina uyum saglamasi icin . Dogru yagi kullan tepe tepebin arabana ;)

Kisin ek yagradyatoru tabigiki sogutmak isteyecektir ve buda kotudur ama bunun cozumude var.
"Hurdalarin Efendisi"

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAĞ SOĞUTUCU MONTAJI
« Yanıtla #20 : 03 Aralık 2011, 23:19:31 »
http://www.enginebasics.com/Engine%20Basics%20Root%20Folder/oil%20cooler%20basics.html


burda cok guzel acıklamıslar.  ve bıraz oncede dedıgım gıbı fılıtrenın oraya bır ara parcası takılarak ordan yagın dolasımını yapıyolar.
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı brkYRC

  • İleti: 410
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAĞ SOĞUTUCU MONTAJI
« Yanıtla #21 : 03 Aralık 2011, 23:29:39 »
Dedigim gibi gereksiz . Yukaridski yazdiklarimi okursan aciklamalari var ;)
"Hurdalarin Efendisi"

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAĞ SOĞUTUCU MONTAJI
« Yanıtla #22 : 03 Aralık 2011, 23:41:05 »
bence gereksız dıyorsun ya eger gereklı olsaydı fabrıka cıkıs cıkardı dıye. sımdı hatırlayamıyorum bırcok aracn uzerınde ıntercoolerlı olarak cıkıyor o sıstem. cıtroen jumper ve hundai streax ı hatırlıyorum sımdılık.

bu arkadasın dedıgı basıt sıstem zaten yenı nesıl dızellerın hepsınde var. eskı dızellere uygulandıgında bıle cok ıyı sonuc alınabılır.

hatta dun ege tuning projec e gıttım turbolu megane geldı onunde yag sogutucu vardı mustafa abı vardı orda aracla ılgılenıyordu dedım bu yag sogutucusu eger gerektıgınden fazla sogutursa kotu olmaz mı dedım o sogutucu gerektıgı kadar sogutuyor dedı goz kırptı :)
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı brkYRC

  • İleti: 410
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAĞ SOĞUTUCU MONTAJI
« Yanıtla #23 : 03 Aralık 2011, 23:48:05 »
Yeni nesil turbodizellerin eski nedillere gore gucu daha yuksektir ve yuksek guc isinin artmasina sebep olur . Bak kendin yazmisin bene yukarida yazdim "guc artisi yukeltilmis" (2katina) araclara takilmis takiliyor .
Sanirim biraz algilama iletisimizde sorunlar oluyo , ben yazdim yukarida seninde bahsetmis oldugun seyleri . Yani muhendisler bunu on gormemis ise zaten gereksizdir diyorum ;)
"Hurdalarin Efendisi"

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAĞ SOĞUTUCU MONTAJI
« Yanıtla #24 : 03 Aralık 2011, 23:57:05 »
ben senı cok ıyı anlıyorum da bende sana sole bısı soluyecegım

sımdı ben yagı 10 bın km bır degıstırıyorum ve yag ozellıgını yıtırmek uzere oluyor ben bu yag sogutucusunu takarak aracımın yagını 15 bın km degıstırmeyı dusunuyorum yag asırı kızıp ozellıgını kaybetmıyecegı ıcın uzun sure gıdebılecek mesela. bu gereksız mı pekı ?
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı brkYRC

  • İleti: 410
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAĞ SOĞUTUCU MONTAJI
« Yanıtla #25 : 04 Aralık 2011, 00:12:17 »
Sen hani yagin yangi derecelerdeki kullanim ve dayanirlikcizelgesini bul netten sonra dediklerimidaha iyi anlayacaksin . Bundan pek bahsetmezler .

Mesela 20-50 yagve 10-40 arasindaki farklar ve kullanimdereceleri gibi.
"Hurdalarin Efendisi"

Çevrimdışı Atay

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 542
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: T3 Luki / Jetta Mk2 / Passat 32b / Jeep Cj8
Ynt: YAĞ SOĞUTUCU MONTAJI
« Yanıtla #26 : 04 Aralık 2011, 11:07:05 »
32b Passatta yağ filtresini o kadar aşağı aldığınız zaman debriyaj filtreye çarpar ve patlamasına sebep olur bunu montajı yapmadan önce sizde kontrol edin boşuna uğraşmış olmayın.
Food's life! Learn it.