+1
Anlat bakalım kaputun altında ne yatıyor bu kadar atarlandın
agu mu swapladın en turbolusundan da bize söylemiyosun
Okan arkadaş kaputun altındaki önemli değil diyor, sen kaput altındakini soruyorsun.
Yazmıyım yazmıyım diyorum ama, adam halepte 70 arşın atlıyorum demiş, e atla demişler, ama halepte demiş.
Bu teşbihi yaptım zira momentum falan biliyorsun, 2. sayfadan itibaren "airo" demekten de vazgeçmişsin güzel, ama veri "kullanılınca" güzel.
Şimdi olayın çıkış noktasına geleyim, lamborgini motoru olsa da alırım şahini demiştin, gerek yok 150 hp lik motorun 100ünü yere aktarsa yeter demiştim, sen aerodinamik dedin, peki o zaman:
Fd:Sürtünme kuvveti
Cd:Sürtünme katsayısı
V:Akış hızı(aracın hızı+rüzgar)
p:yoğunluk
A:aracın ön kısmının, yani rüzgarın çarptığı kısımın alanı (hemen hemen her araçta birbirine yakındır, hatta golf daha geniş olabilir)
Fd= Cd x V x V x p xA / 2
şimdi lamborghini motoru olsa dediğin için, baz aldığın araçlar egzotik araçlar olduğu için, bugattiden örnek vereyim.Sürtünme katsayısı:0.41, yere inince 0.36,1888 kg
http://en.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyronfiat regata 1986, nam-ı değer şahin, sürtünme katsayısı
0.37, ve 1000 kgdan daha hafif
http://www.automobile-catalog.com/make/fiat/regata/regata_series_ii_weekend_wagon/1986.htmlsenin hesaba göre şahinin geçmesi lazım, sürtünme katsayısı daha az?ki bence de haklısın yani, şu anda veyronun sahibine acımaya başladım, o kadar para verdi, kaybedeceği yarışa bak.
spor araçların hepsinin sürtünme katsayısı çok mu düşük sanıyorsunuz, belli sebepler var bunun olmaması için.
güzel haberim var, altınızdaki aracın yani golf 4ün r32 versiyonunun sürtünme katsayısı 0.34,spoiler ve yere daha da yaklaştırma ile 0.32ye düşebiliyormuş.kilonuz da ruhsatınızda yazar, 1200 falan olması lazım.yine olan bizim bugattiye oldu.
http://www.autozine.org/Graveyard/html/Volkswagen/Golf_Mk4.htmlşimdi şahin görünümlü non-stock bir aracı ele alalım.üzerinde abf motor olsun, 2.0 doch, 150 hp.180 nm tork güç üretiyor.Sizin araç 150 nm.Ya da farketmez, dyno verisi olan herhangi bir motor.Bunu birim yolda(kapışma ne kadar sürecekse, örenğin 0-400m) ne kadar kuvvete dönüştüreceğini hesapladıktan sonra her araç için ayrı ayrı ortaya çıkan sürtünme kuvvetimizin farkı bizim net kuvvetimiz olacaktır.Bundan sonrası lise fiziği;
Net kuvvet = kütle x ivme
toparlayalım;
şimdi sürtünme değerleri korkarım birbirine çok yakın bu 2 aracın, doğal olarak oluşacak sürtünme kuvvetleri formülde yerine koyunca birbirine çok yakın.Özellikle düşük hızlarda fark çok çok az.E şahininin motorunun şahine uyguladığı pozitif kuvvet daha fazla, doğal olarak oluşturacağı net kuvvet de daha fazla, neye kaldık neyden kurtarırız mk4 ümüzü? bölelim ağırlıklara, aa pardon ama şahin daha hafifti.E ivme yine şahin görünümlünün daha fazla çıktı.
Momentumdan falan bişey çıkmaz söyleyim, zaten bunu da neye bağladınız onu da anlamış değilim.ama sırf lafınızın arkasında durmak için kalkıp turbo 131 le falan falan anahtarına yarışırsınız, yapmayın diye uzun uzun yazdım ki bu kısaltılmış hali.bir aracı yerinden oynatan motorudur, kimsenin aerodinamiğe, akışa, sürtünmeye lafı yok da yan unsurları "ana unsur" ile kıyaslamayın.