Gönderen Konu: Dizel yakıt kullanımında dikkat edilmesi gerekenler!  (Okunma sayısı 12339 defa)

Çevrimdışı 61TS061

  • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Katkısız eurodizel mi katkılı mı diyen arkadaşlara edindiğim bilgi birikimim sonucu aktarabileceklerim şunlar;
mekanik pompa ile çalışan eski nesil pd motorlar mazotun yağlama özelliğiyle yağlandığı için yağlama özelliği yüksek yakıtlar motor için daha sağlıklı olacaktır.Eurodiesel kullanma zorunluluğu ise düşük kükürtlü olmasıyla alakalıdır.Şu an piyasada pro dizel fuel save ve diğer firmaların az katkılı yakıtları için söylenen"abi o kamyon yakıtı senin araca kalın gelir" lafı tamamen pazarlama politikasıdır.Çünkü bu yakıtlar da pahalı satılan katkılı eurodieseller ile aynı yakıttır yani max.10ppm kükürt düzeyine sahiptir.Kükürt oranını ayarlama işi rafinerilerden yapılacak teknik bir meseledir.Bu iş benzinlikte konulan katkı ile olacak iş değildir.Alınan karara göre 1 Nisan 2010 tarihinden bu yana ülkemizin tüm rafinerilerinde 10 ppm kükürt oranına sahip olan yani bizim adına eurodiesel dediğimiz mazot üretilmektedir.Yağlama özelliği fazla olan mazot diğerlerine göre daha kalındır fakat kükürt oranı aynıdır.Kükürt oranı düşük yakıtların yağlama sorunu(kükürtün doğal bir özelliği olan yağlama özelliği) yeni bir takım kimyasallar ile telafi edilmektedir.İşin özü eğer yüksek performansla işiniz yoksa katkılı mazot diye pahalı ürünlere sarılmanın hiçbir mantığı yoktur.Önemli olan kükürt oranıdır.Kükürt oranı 10 ppm ise aracınız kurum falan yapmaz ve herhangi bir sakıncası olmaz.Hatta eski nesil mekanik pompa sistemine sahip motorların yoğunluğu daha fazla olan mazotla daha iyi çalışacağını düşünüyorum.Yalnız yeni tip common rail pompa sistemine sahip Euro 4-5-6 motorlar için(CDI-multijet-hdi-tdci-dci d4d son model TDİ motorlar) yağlama özelliği fazla olan nispeten kalın dizeller(pro dizel fuel save gibi) performans düşüklüğü yaşatabilir.Çünkü common rail sistemli enjektörler çok ince deliklerle donatılmıştır.Ayrıca bu sistemle çalışan motorlar çok yüksek basınçla(euro 6 motorlar 1800 bar'a kadar) çalıştığından mazotun ince ve akışkan olması temel kuraldır.Common Rail Mazot pompası elektronik kumandalı olduğundan yağlanma gibi durumu da yoktur.umarım yazım faydalı olmuştur.Muhabbete devam  :tamamdir
VW BORA 2000 1.9 TDİ COMFORTLİNE

Logged

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: Dizel yakıt kullanımında dikkat edilmesi gerekenler!
« Yanıtla #1 : 21 Şubat 2012, 04:20:31 »
aynen bahsettiginiz gibi..
bende bunu defalarca soyledim insanlara ama yeni iyidir gibi bi zihniyet var bazi seyleri anlatmak imkansizlasiyor..
common rail veya muadili sisteme sahip yeni nesil dieseller haric, eski nesil yani mekanik pompali diesellerde kukurt orani yuksek mazot kullanmak gerek..
euro kullanmak bu pompalara uzun vadede zararli..
yeni nesiller icinde eski tip mazot kullanmak tamamen risk, anasini aglatir valla :)

Çevrimdışı mustklc

  • İleti: 1623
    • Profili Görüntüle
Ynt: Dizel yakıt kullanımında dikkat edilmesi gerekenler!
« Yanıtla #2 : 21 Şubat 2012, 10:30:50 »
şu shellin save diesel diye bir ürünü var tasarruflu falan diyor, normal eurodizelden farkı nedir sizce? tdi a kullansak birşey olur mu? bu ara iyi reklamını yapıyorlar
Araba binmek içindir..

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Dizel yakıt kullanımında dikkat edilmesi gerekenler!
« Yanıtla #3 : 21 Şubat 2012, 12:42:24 »
Mekanik pompalı eski sistemli dizel araçların şuan kullanabileceği en uygun yakıt PO nun Pro Dizel i diğer istasyonlarda maalesef hepsi aynı.

 Yeni sistemler için ise BP ve SHELL güzel yakıt sunuyor OPET benzinde güzel en azından benim zamanla gözlemlediğim yakıtlar ve verim alabildiğim markalar bölgemde. Şimdide LPG için istasyon sabitlemeye çalışıyorum ama şurası bir gerçek ekonomik araç DİZEL gerisi fasa fiso..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı 61TS061

  • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Ynt: Dizel yakıt kullanımında dikkat edilmesi gerekenler!
« Yanıtla #4 : 22 Şubat 2012, 21:27:40 »
şu shellin save diesel diye bir ürünü var tasarruflu falan diyor, normal eurodizelden farkı nedir sizce? tdi a kullansak birşey olur mu? bu ara iyi reklamını yapıyorlar
kesinlikle güvenle kullanabilirsiniz.fuel save de eurodiesel. ppm kükürt oranına sahip bir yakıt.po nun pro dizelini de bir deneyin diyeceğim ama kırşehirde güvenilir po istasyonu var mı bilmiyorum..sizin araç da mekanik pompalı sanırsam.benim hanım da kırşehirli.merkezdeyseniz tofaş servisinin içinde bulunan shell ve altıparmaklar opet ve buğday pazarının oradaki total iiyi yakıt satıyor diye biliyorum.ben geldikçe bu üçünü tercih ederim.Galericiler sitesinin girişindeki lukoilden de aldım orada fena değildi.Bir de dedeoğlu petrol var lukoil in hemen üstünde eskiden bp idi ve süper yakıt satıyordu.Menzili çok iyiydi.aytemize geçince daha uğramadım oraya.şimdi nasıl bilemiyorum.
« Son Düzenleme: 22 Şubat 2012, 21:29:43 Gönderen: 61TS061 »
VW BORA 2000 1.9 TDİ COMFORTLİNE