Gönderen Konu: MOTOR REVİZYONU  (Okunma sayısı 16565 defa)

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: MOTOR REVİZYONU
« Yanıtla #28 : 08 Nisan 2014, 13:17:33 »
daha yüksek ısıda yağ daha da inceleceği için yeterli basıncı sağlayamaz, basınç düşer yağ inceleceği için yağ daha çok eksiltir diyor sanırım arkadaş.

Logged

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: MOTOR REVİZYONU
« Yanıtla #29 : 08 Nisan 2014, 18:21:19 »
daha yüksek ısıda yağ daha da inceleceği için yeterli basıncı sağlayamaz, basınç düşer yağ inceleceği için yağ daha çok eksiltir diyor sanırım arkadaş.

Viskozite indeksi yüksek bir yağ kullanırsanız, yağın sıcaklıkla viskozite değişimi daha düşük olur. Yani yağ daha geniş bir sıcaklık aralığında istenilen viskozitede kalabilir.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı a.emre

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Volkswagen Golf Mk3 Sport '97
  • Şehir: Ankara
Ynt: MOTOR REVİZYONU
« Yanıtla #30 : 08 Nisan 2014, 20:42:12 »
Araç LPG'li olduğu için 10W-40'a zor dayanıyor derken ne demek istediğinizi anlayamadım. Yağ mı eksiltiyor ?
Bahsi geçen sayıların anlamlarını tam olarak bilmediğim için,tahmin yürüttüm.
daha yüksek ısıda yağ daha da inceleceği için yeterli basıncı sağlayamaz, basınç düşer yağ inceleceği için yağ daha çok eksiltir diyor sanırım arkadaş.
Bir anlamda böyle.Tahmin ettiğiniz gibi yağ eksiltiyor.
« Son Düzenleme: 08 Nisan 2014, 20:44:51 Gönderen: a.emre »
Hayal edebilirseniz, gerçekleştirebilirsiniz..
-Alex de Souza-

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: MOTOR REVİZYONU
« Yanıtla #31 : 08 Nisan 2014, 21:09:38 »
Bahsi geçen sayıların anlamlarını tam olarak bilmediğim için,tahmin yürüttüm.Bir anlamda böyle.Tahmin ettiğiniz gibi yağ eksiltiyor.

Motor yağlarının viskozitesini gösteren değerler SAE(Society of Otomotive Engineering) tarafından belirlenen skalaya göre kodlandırılıyor.

xW ile başlayan değer soğuk çalıştırma, 40 derece sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Bu değer ne kadar düşük olursa ilk çalıştırmada motorun yağlaması o kadar hızlı olur. Bildiğiniz gibi araç park halindeyken bütün yağ kartere toplanıyor. Aracı uzun beklemeden sonra ilk çalıştırma esnasında, motor yağının karterden yağ pompasıyla pistonlara ulaştırılana kadar geçen sürede motor yağsız çalışır(çok kısa bir süre). Geçen bu süre boyunca motor bir önceki yağlama sonucunda kalmış olan yağ filmi ile korunur. Şimdi ilk değeri ne kadar düşük olursa bu yağsız çalışma süresi o kadar azalacaktır çünkü yağ daha akışkan olduğu için yağ pompası tam basınca daha çabuk şekilde ulaşacaktır. Aynı zamanda yağ çalışma sıcaklığına(100 derece) ulaşana kadar motor daha kalın bir yağa karşı çalışır ve yakıt tüketimi artar. Peki yağ kalınlığı soğuk değeri ile sıcak değeri ile ne kadar viskozite farkı var? Diyebilirsiniz, ortalama 6 kat fark vardır, yani yağ soğukken 6 kat daha kalındır. Bu arada motor aşınmalarının %70-80'i bu yağsız çalışma esnasında geçen sürede olur. Aynı zamanda kaliteli bir tam sentetik yağ kullanımı, yağ filmininde koruyucu yağ filminin de kaliteli olması demektir.

Yağ numaralarındaki ikinci değer de yağın sıcakken ki viskozitesini gösterir. Bu değerin belirlenmesi motorun tolerans değerlerine göre belirlenir veya motor aşınma seviyesine göre. Bu değerinde düşük olması yakıt tüketimi için daha iyidir çünkü motor daha az yağ kuvvetine karşı rahat çalışır, bu yüzden VW araçlar için 30 değerinden başlamak güncel standartlarda doğru olandır. Eğer motor aşınma fazlaysa, yani yağ eksiltme miktarı 10bin kilometrede 1-1,5 litre düzeyine geldiyse bir üst viskozite olan 40 değerine geçmek doğru olur, yani xW-40 olan bir yağ.
« Son Düzenleme: 08 Nisan 2014, 21:10:50 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı KIRKBİR

  • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Ynt: MOTOR REVİZYONU
« Yanıtla #32 : 08 Nisan 2014, 21:40:02 »
LPg li araçlar için özel yağ çıkmışama içeriğini bilmiyorum..Markalı tabii. Araba fan çalışırken stop ettirilmemeli galiba doğru mu ..Devridayım devam etmeli..Bunun için de stop ettirilmemeli fan durunca kontağı kapamalı  doğru mudur yeni öğrendim..

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: MOTOR REVİZYONU
« Yanıtla #33 : 08 Nisan 2014, 21:53:50 »
LPg li araçlar için özel yağ çıkmışama içeriğini bilmiyorum..Markalı tabii. Araba fan çalışırken stop ettirilmemeli galiba doğru mu ..Devridayım devam etmeli..Bunun için de stop ettirilmemeli fan durunca kontağı kapamalı  doğru mudur yeni öğrendim..


Piyasada bulunan özellikle LPG araç için olduğu belirtilen çoğu motor yağı genelde çok fazla aşınmış motorlara yönelik üretilmiştir. Eğer aklınızda bir ürün varsa ismini yazarsanız ona göre bilgi verebilirim.

Motor sıcakken motoru durdurmanız bildiğim kadarıyla hiçbir sorun teşkil etmiyor. Eğer aracınızda turbo var ise devirli kullanımlardan sonra biraz bekleyip motoru öyle durdurmak turbonun sağlığı için gereklidir.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı a.emre

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Volkswagen Golf Mk3 Sport '97
  • Şehir: Ankara
Ynt: MOTOR REVİZYONU
« Yanıtla #34 : 08 Nisan 2014, 21:55:32 »
Motor yağlarının viskozitesini gösteren değerler SAE(Society of Otomotive Engineering) tarafından belirlenen skalaya göre kodlandırılıyor.

xW ile başlayan değer soğuk çalıştırma, 40 derece sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Bu değer ne kadar düşük olursa ilk çalıştırmada motorun yağlaması o kadar hızlı olur. Bildiğiniz gibi araç park halindeyken bütün yağ kartere toplanıyor. Aracı uzun beklemeden sonra ilk çalıştırma esnasında, motor yağının karterden yağ pompasıyla pistonlara ulaştırılana kadar geçen sürede motor yağsız çalışır(çok kısa bir süre). Geçen bu süre boyunca motor bir önceki yağlama sonucunda kalmış olan yağ filmi ile korunur. Şimdi ilk değeri ne kadar düşük olursa bu yağsız çalışma süresi o kadar azalacaktır çünkü yağ daha akışkan olduğu için yağ pompası tam basınca daha çabuk şekilde ulaşacaktır. Aynı zamanda yağ çalışma sıcaklığına(100 derece) ulaşana kadar motor daha kalın bir yağa karşı çalışır ve yakıt tüketimi artar. Peki yağ kalınlığı soğuk değeri ile sıcak değeri ile ne kadar viskozite farkı var? Diyebilirsiniz, ortalama 6 kat fark vardır, yani yağ soğukken 6 kat daha kalındır. Bu arada motor aşınmalarının %70-80'i bu yağsız çalışma esnasında geçen sürede olur. Aynı zamanda kaliteli bir tam sentetik yağ kullanımı, yağ filmininde koruyucu yağ filminin de kaliteli olması demektir.

Yağ numaralarındaki ikinci değer de yağın sıcakken ki viskozitesini gösterir. Bu değerin belirlenmesi motorun tolerans değerlerine göre belirlenir veya motor aşınma seviyesine göre. Bu değerinde düşük olması yakıt tüketimi için daha iyidir çünkü motor daha az yağ kuvvetine karşı rahat çalışır, bu yüzden VW araçlar için 30 değerinden başlamak güncel standartlarda doğru olandır. Eğer motor aşınma fazlaysa, yani yağ eksiltme miktarı 10bin kilometrede 1-1,5 litre düzeyine geldiyse bir üst viskozite olan 40 değerine geçmek doğru olur, yani xW-40 olan bir yağ.
Öncelikle bilgilendirme için teşekkür ederim.Konya'daki ustam yağ eksiltmeye karşı Mobil'in yanlış hatırlamıyorsam 10W/60 dedi,çıkmış mı çıkacak mı neymiş,ondan kullan dedi.Ama sizin söylediklerinize göre bu yağ motoru daha çok zorlayacak.Bu arada tam olarak ölçüm yapmadım ama 1-1.5 ayda(2000-2500 kmde) yaklaşık 1 litre yağ eksiltiyor.-Günde yaklaşık 50-60 km yol gidiyorum,bunun 5-8 kmsi devamlı dik yokuş olduğu için 4000-6000 devirle gidiyorum.-Sorduğum kişiler LPGli araç için normal diyorlar fakat bana biraz fazla gibi geliyor.Aldığım ilk günden beri(yaklaşık 7 ay oldu) Castrol Magnatec 10W/40 kullanıyorum.Arabayı kaldırdığımızda yağ kaçağı görünmüyor,karter falan temiz yani.Yağ yakıyor desem egzos dumanından belli olur.Biri subap keçelerinden kaçırıyorsa çalıştırdıktan sonra 5 dk falan yakıtla beraber sızan yağı da yakar demişti.Şu an günlük kullandığım için baktıramadım(açıkçası açarlar da sağlam kapatamazlar diye de korkuyorum)Bununla ilgili fikriniz nedir?Yağ eksildikçe ekliyorum,motora zararı olmayacak birşeyse yaklaşık 2 ayda bir 2 dk yağ eklemek için ayırabilirim,sorun olmaz.
Hayal edebilirseniz, gerçekleştirebilirsiniz..
-Alex de Souza-

Çevrimdışı a.emre

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Volkswagen Golf Mk3 Sport '97
  • Şehir: Ankara
Ynt: MOTOR REVİZYONU
« Yanıtla #35 : 08 Nisan 2014, 21:56:12 »
LPg li araçlar için özel yağ çıkmışama içeriğini bilmiyorum..Markalı tabii. Araba fan çalışırken stop ettirilmemeli galiba doğru mu ..Devridayım devam etmeli..Bunun için de stop ettirilmemeli fan durunca kontağı kapamalı  doğru mudur yeni öğrendim..

Zannediyorum bahsettiğiniz yağ Mobil'in 10W/60 lık yağı.
Hayal edebilirseniz, gerçekleştirebilirsiniz..
-Alex de Souza-

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: MOTOR REVİZYONU
« Yanıtla #36 : 08 Nisan 2014, 22:33:04 »
Öncelikle bilgilendirme için teşekkür ederim.Konya'daki ustam yağ eksiltmeye karşı Mobil'in yanlış hatırlamıyorsam 10W/60 dedi,çıkmış mı çıkacak mı neymiş,ondan kullan dedi.Ama sizin söylediklerinize göre bu yağ motoru daha çok zorlayacak.Bu arada tam olarak ölçüm yapmadım ama 1-1.5 ayda(2000-2500 kmde) yaklaşık 1 litre yağ eksiltiyor.-Günde yaklaşık 50-60 km yol gidiyorum,bunun 5-8 kmsi devamlı dik yokuş olduğu için 4000-6000 devirle gidiyorum.-Sorduğum kişiler LPGli araç için normal diyorlar fakat bana biraz fazla gibi geliyor.Aldığım ilk günden beri(yaklaşık 7 ay oldu) Castrol Magnatec 10W/40 kullanıyorum.Arabayı kaldırdığımızda yağ kaçağı görünmüyor,karter falan temiz yani.Yağ yakıyor desem egzos dumanından belli olur.Biri subap keçelerinden kaçırıyorsa çalıştırdıktan sonra 5 dk falan yakıtla beraber sızan yağı da yakar demişti.Şu an günlük kullandığım için baktıramadım(açıkçası açarlar da sağlam kapatamazlar diye de korkuyorum)Bununla ilgili fikriniz nedir?Yağ eksildikçe ekliyorum,motora zararı olmayacak birşeyse yaklaşık 2 ayda bir 2 dk yağ eklemek için ayırabilirim,sorun olmaz.

Aracınız çok fazla yağ eksiltiyor. Bir veya iki üst viskozite sınıfına geçmeniz yararınıza olur. Mobil 1 5W-50 veya daha kalını 10W-60'a geçebilirsiniz, zaten ustanız da bu yönde tavsiye vermiş.

Şu anda piyasada bulunan en kötü yağ 10W-40 değerlerinde olan yarı sentetik yağlardır. 90'lıyıllarda belirlenmiş bir yağ standardı olan VW 501.01'e göre üretilmişlerdir ve halen bu standarda göre üretiliyor. Yarı sentetik yağların en büyük zararı düzensiz molekül yapısında olmasından dolayı sürtünme azaltma özelliği ve yağ filmini koruma direnci düşüktür. Aynı zamanda formülasyonları gereği motoru temizleme ve koruma yeterliliği de çok düşük seviyededir.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı a.emre

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Volkswagen Golf Mk3 Sport '97
  • Şehir: Ankara
Ynt: MOTOR REVİZYONU
« Yanıtla #37 : 08 Nisan 2014, 22:41:11 »
Aracınız çok fazla yağ eksiltiyor. Bir veya iki üst viskozite sınıfına geçmeniz yararınıza olur. Mobil 1 5W-50 veya daha kalını 10W-60'a geçebilirsiniz, zaten ustanız da bu yönde tavsiye vermiş.

Şu anda piyasada bulunan en kötü yağ 10W-40 değerlerinde olan yarı sentetik yağlardır. 90'lıyıllarda belirlenmiş bir yağ standardı olan VW 501.01'e göre üretilmişlerdir ve halen bu standarda göre üretiliyor. Yarı sentetik yağların en büyük zararı düzensiz molekül yapısında olmasından dolayı sürtünme azaltma özelliği ve yağ filmini koruma direnci düşüktür. Aynı zamanda formülasyonları gereği motoru temizleme ve koruma yeterliliği de çok düşük seviyededir.

O zaman mümkün olan en kısa sürede tavsiye ettiğiniz yağlardan birine geçiyorum.İlginiz için çok teşekkür ederim.
Hayal edebilirseniz, gerçekleştirebilirsiniz..
-Alex de Souza-

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: MOTOR REVİZYONU
« Yanıtla #38 : 08 Nisan 2014, 23:13:32 »
O zaman mümkün olan en kısa sürede tavsiye ettiğiniz yağlardan birine geçiyorum.İlginiz için çok teşekkür ederim.

Öncelikle yağ eksilmesinin nedenini bulmanız daha mantıklı olur. Eğer motorun aşınmasından dolayı bir eksilme oluyor ise bir veya iki üst viskoziteye geçin.

Rica ederim.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı a.emre

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Volkswagen Golf Mk3 Sport '97
  • Şehir: Ankara
Ynt: MOTOR REVİZYONU
« Yanıtla #39 : 08 Nisan 2014, 23:16:45 »
Öncelikle yağ eksilmesinin nedenini bulmanız daha mantıklı olur. Eğer motorun aşınmasından dolayı bir eksilme oluyor ise bir veya iki üst viskoziteye geçin.

Rica ederim.
Şuan Ankara'dayım,okuyorum.Yaz tatilinde memleketim olan Konya'da kendi ustama geniş zaman ayırarak baktırmam daha mümkün görünüyor.
Hayal edebilirseniz, gerçekleştirebilirsiniz..
-Alex de Souza-

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: MOTOR REVİZYONU
« Yanıtla #40 : 08 Nisan 2014, 23:37:06 »
motor kompresyon testiyle yağ eksiltmesi anlaşılabilir mi acaba? bir de çekişi gidişi nasıl arabanın?

Çevrimdışı a.emre

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Volkswagen Golf Mk3 Sport '97
  • Şehir: Ankara
Ynt: MOTOR REVİZYONU
« Yanıtla #41 : 09 Nisan 2014, 00:00:44 »
motor kompresyon testiyle yağ eksiltmesi anlaşılabilir mi acaba? bir de çekişi gidişi nasıl arabanın?
Gidişinde problem yok,çekişi de gayet iyi.Çok nadir(1.5-2 ayda bir) ilk çalıştığında benzinde iken bir yer tıkanmış gibi hissettiriyor.Tüpte hiç sıkıntı yok.
Hayal edebilirseniz, gerçekleştirebilirsiniz..
-Alex de Souza-