Arkadaşlar 6-7ay sonra arabamı satacağım şididen araştırıyorum. Bence diğer Golfler le en önemli farkı 16v motoru. Pasifiklerin Hepsi 16v değil m?
Pasific 16v ne fark yaratır105Hp 148Nm. 0-100 10.4 sn son hız 192km. 100km 5.6lt? yakıt tüketimi aman aman fark etmesede 8v den daha İyi bide araç daha esnek. Daha sesiz bir motor.
golf 8v test verisi 102Hp 145Nm 0-100 10.9 sn son hız 188km . 100km 5.9lt 90km sabit hız
Alıntı
"""""""""""""""
VOLKSWAGEN Golf 1.6 16V
Geride bıraktığı 25 yıla rağmen hala yaratıcısı olduğu kompakt hatchbackler sınıfının liderliğini koruyan VW Golfun 1.6 litre 105 HP'lik l6 supaplı motorlu versiyonu ülkemizde de satışa sunuldu. Motordaki değişikliğin yanı sıra Golfun Trendline, Comfortline ve Highline donanım versiyonlarında yenilikler yapılırken Primeline adlı yeni bir paket de eklendi. VW Golf, 1.6 it benzinli motorun yanı sıra 1.9 litre 90 HP ve 1.9 litre 110 HP'lik turbo dizel motorlarla ithal ediliyor.
Karoser, iç mekan
Dördüncü nesil Golf, 1997'den bu yana yollarda olmasına karşın tasarımı güncelliğini koruyor. Bunda, dört yıl öncesinde yenilikçi sayılan tasarımı kadar klasikleşmiş bir model olmasının da payı var. Golf 1.6 16V’yi dış görünümünde 8 supaplı versiyondan ayıran hiçbir farklılık bulunmuyor. Hatta Golf’un artık 16 supaplı olduğunu belirten bir monogram bile kullanılmamış. Golf’ün iç mekanında da herhangi bir değişiklik göze çarpmıyor. Genel olarak yumuşak hatlara sahip olan kokpit, kaliteli malzeme ve işçiliğiyle dikkat çekiyor. Ergonomisi sorunsuz olan kokpit, kullanıcısına herhangi bir zorluk yaşatmıyor. Golf’ün oturma pozisyonları, baş, diz ve omuz mesafeleriyle ilgili olarak da fazla eleştirilecek bir sorun yok. Sonuçta otomobilin dış boyutlarına göre iç mekan genişliği yeterli. Koltukların ayar mekanizması yeterince kullanışlı ve oturma alanları geniş. Golf’ün 330 litrelik bagaj hacmi, rakiplerinin yanında biraz küçük kalsa da, arka koltuklar yatırılarak 1184 litreye kadar genişletilebilmesi olumlu bir özellik.
Motor , performans
VW Golf’teki en önemli yenilik hiç kuşkusuz kaputunun altında gizli. Uzun yıllar, rakipleriyle olan yarışta 8 supaplı makineyle yer alan Golf’te artık 16 supaplı yeni bir motor görev yapıyor. Volkswagen’ın 2000 yılında kullanmaya başladığı 1598 cc hacimli ve 16 supaplı motor, 5700 d/d’de 105 HP güç üretiyor. 1595 cc’lik 8 supaplı motorsa 5600 d/d'de 100 HP güç üretiyordu. Golf’ün yeni motoru, 8 supaplı motordan daha yüksek tork üretiyor; ancak maksimum tork devri de daha yüksek. Eski 8 supaplı motor 3800 d/d'de 145 Nm'ye ulaşırken, 16 supaplı yeni motor, 4500 d/d'de 148 Nm'ye ulaşabiliyor. Bu nedenle 3 Nm'lik tork fazlalığı da kendini sadece beşinci viteste ve yüksek hızlarda hissettiriyor. Kalkışlarda, 8 supaplı motora göre 5 HP'lik güç artışının etkisiyle daha atak bir performans sergileyen otomobilin, 0-100 km/s hızlanma değeri de fabrika verilerine göre 1.9 sn iyileşmiş. Ancak Golf’ün ara hızlanma performansındaysa önemli bir değişiklik fark edilmiyor. Önceden 188 km/s olan son hızı da 1.6 16V'de 192 km/s'ye yükselmiş. Ancak yeni motorun özellikle orta devirlerde biraz fazlaca homurdandığını söylemeliyiz. Yaptığımız ölçümlerde Golf 1.6 16V, kalkışta 8 supaplı Golf’ten biraz daha hızlıydı. 0-100 km/s hızlanmasını 10.4 sn'de tamamlayan test otomobilimizin, 8 supaplı Golf 1.6'dan 0.4 sn'lik avantaj sağladığı görülüyor. Ara hızlanma ölçümlerindeyse eski motora göre kayda değer bir üstünlük görülmedi. 60-100 km/s hızlanmasını dördüncü viteste 11.2 sn, beşinci viteste 16.6 sn'de tamamlayan Golf 1.6 16V, selefinin 11.4 ve 16.9 sn'lik değerlerinin önündeydi. 90-120 km/s ölçümlerindeyse dördüncü viteste 8 sn, beşinci viteste 10.3 sn'lik değerler ölçtüğümüz Golf 1.6 1l6V, selefinin 7.8 sn ve 10.5 sn'lik verileri karşısında pek farklı bir görünüm çizmedi. Doğrusunu söylemek gerekirse normal bir sürücü için ölçüm yapılmayan günlük kullanımlarda kaputun altında hangi motorun olduğunu anlamak çok kolay değil. Tüketim disiplininde üstünlük yine küçük bir farkla 1.6 16V’deydi. 100 km'de ortalama 8.0 litre yakıt tüketen test otomobilimiz, 8 supaplı motora sahip versiyona göre 0.2 litre daha cimriydi. Bu ölçüm sonuçlarına göre Golf 1.6 16V'nin 55 litrelik deposuyla 687 km'lik menzile ulaşmak mümkün.
Kullanım, konfor
Golf 1.6 16V, diğer motorlu kardeşlerinin sunduğu pratik kullanım özelliklerinin tümümü bünyesinde barındırıyor. Manevralarda ve düşük hızlarda yumuşak olan direksiyon, yüksek hızlarda sertleşerek kullanımda güven veriyor. Süspansiyon sisteminin yumuşak seçilmiş olması, kullanılan lastik ebadına göre yol tutuşta kimi zaman dezavantajlara yol açsa da son derece konforlu bir sürüşe olanak sağlıyor. Golf’ün Primeline donanım paketinde standart olarak sunulan 205/55 R16 ölçüsündeki lastiklere bu sınıfta pek rastlanmıyor. Daha doğrusu bu,
sportif otomobillerde görmeye alıştığımız bir ölçü. Comfortline donanımlı test otomobilindeyse 195/65 R 15 ölçüsünde lastikler bulunuyordu. Koltukların yan yükseltileri biraz daha yüksek olabilirdi. Gürültü düzeyi ölçümlerimizde dördüncü viteste ve 100 km/s hızda 61 dB(A), beşinci viteste 130 km/s hızda 63 dB(A)'lık değerler ölçtük. (8 supaplı Golf 1.6'nın aynı disiplinlerdeki ölçümleri 66 dB(A) ve 70 dB(A)'ydı). Rölantideki gürültü ölçümündeyse 44 dB(A)'ya karşılık 39 dB(A)'lık değerle üstünlük yine 1.6 16V'nin oldu. Sonuçta 16 supaplı motorun daha sessiz olduğu açık. Fren ölçümlerindeyse 100 km/s hızda yaptığımız fren testinde elde ettiğimiz 41 metrelik değer, selefinden farklı değil.
Sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, ABS+EBD, aktif gergili ön emniyet kemerleri, klima, polen filtresi, immobilizer, merkezi kilit, elektrik kumandalı camlar, arka camlarda çocuk kilidi, arka koltuk kafalıkları, elektrik kumandalı aynalar, far yükseklik ayarı, yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon, önde bardaklık, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, sürücü ve yolcu için ışıklı makyaj aynaları, katlanabilir arka koltuk sırtlığı, renkli ve ısı yalıtımlı camlar, radyo-teyp, ilkyardım çantası, içerden açılan depo kapağı
FABRİKA VERİLERİ
Motor : Önde enlemesine yerleştirilmiş, 4 silindirli, 16 supaplı ve çok noktadan enjeksiyonlu motor
Hızlanma
Motor Hacmi : 1.598 cc
0-50 km/s : 3.5 sn
Çap/Strok: 76.5x86.9
0-100 km/s : 10.4 sn
Sıkıştırma Oranı : 11.5
0-130 km/s : 16.6 sn
Motor Gücü : 5700 d/d'de 105 HP
Esneklik (60-100 km/s)
Max. Tork : 4500 d/d'de 148 Nm
4. Viteste : 11.2 sn
Vites Oranları : 1-3.46, 2-1.94, 3-1.37, 4-1.03, 5-0.85, geri-3.17
5. Viteste : 16.6 sn
Son Dişli : 4.25
Max. Hız 192 km/s
Frenler : önde hava kanalcıklı disk, arkada disk, ABS Dönme Çapı : 10.9 m
Bagaj : 330
İç Gürültü
Boyut : 4149/1735/1439
3.Vites 50 km/s : 55 dB(A)
Ağırlık : 1140 kg
4.Vites 100 km/s : 61 dB(A)
Lastikler : 205/55 R16
5.Vites 130 km/s : 63 dB(A)
100 - 0 km/s ve süresi : 41 m/ 3.1
Test Tüketimi : 8.0 lt/100km
Depo Kapasitesi : 55 lt
Menzil : 687 km
""""""""""""""""""
COROLLA 2001 1055 KG KÜÇÜK KASA
Motor esnekliği Sessizliği ile nam salmış
? Toyota 2001 VVt-i (tuttulmayan kasadır küçük olduğu için daha hızlı olması gerekir)
NEREDEYSE HİÇBİR ÖZELLİĞİ GOLFÜ GEÇEMEMİŞ SADECE SON HIZ 3KM FAZLA. ZATEN 2002DE ÇIKAN KASADA DEĞERLER GERİLEMİŞ KASA GOLFE YAKLAŞMIŞ ÇÜNKÜ. sON HIZ 188OLMUŞ. MOTORU SESSİZ OLSADA İÇGÜRÜLTÜ GOLFTEN FAZLA ÇIKMIŞ. YAKIT TÜKETİMİDAHA FAZLA 0-100 KÜÇÜCÜK KASAYA(1055KG) RAĞMEN DAHA KÖTÜ. 110HP 150nM TORK HİKAYE ANLAYACAĞINIZ ÇÜNKÜ YÜKSEK DEVİRDE VERMESİ GEREK.
Hızlanma
0-50km/s : 3.4 sn
0-100km/s : 10.5sn
0-130km/s : 16.6sn
Esneklik(60-100 km/s)
4.Viteste: 11sn
5.Viteste: 14sn
Max.hız : 195km/s
İçgürültü
3.vites50 km/s : 58dB(A)
4.vites 100 km/s : 64 dB(A)
5.vites130 km/s : 67 dB(A)
100- 0 km/s ve süresi: 42m/2.2 sn
Test tüketimi: 8.3lt/100 km
Depokapasitesi: 50lt
Menzil: 602km