Gönderen Konu: Getrag Şanzıman  (Okunma sayısı 11625 defa)

Çevrimdışı golfüçyüs

  • İleti: 1215
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: -
  • Şehir: İstanbul
Getrag Şanzıman
« : 20 Ağustos 2012, 20:54:37 »
internette w201 lere bakarken getrag şanzımana rastladım. Biraz araştırdım ve öğrendim ki; bu şanzıman markası sağlamlığı ve spor arabalara uyumuyla meşhurmuş. Şimdi benim 2 sorum var

1. Getrag şanzımanı sağlamlığı dışında hangi nedenlerden spor otomobillere uygun bulmuşlar ?
2. R  2   4  
     l__l__l
      l   l   l
     1  3   5         böyle bi vites dizilimi gördüm. neden böyle bir dizilim kullanmış bu adamlar?
« Son Düzenleme: 20 Ağustos 2012, 20:55:08 Gönderen: golfüçyüs »

Logged

Çevrimdışı mk2_20v

  • İleti: 367
    • Profili Görüntüle
Ynt: Getrag Şanzıman
« Yanıtla #1 : 20 Ağustos 2012, 21:40:07 »
internette w201 lere bakarken getrag şanzımana rastladım. Biraz araştırdım ve öğrendim ki; bu şanzıman markası sağlamlığı ve spor arabalara uyumuyla meşhurmuş. Şimdi benim 2 sorum var

1. Getrag şanzımanı sağlamlığı dışında hangi nedenlerden spor otomobillere uygun bulmuşlar ?
2. R  2   4 
     l__l__l
      l   l   l
     1  3   5         böyle bi vites dizilimi gördüm. neden böyle bir dizilim kullanmış bu adamlar?
bu dizilim bmw larda kullanılan ters 1 denilen şanzuman e30 m3 te çıktı hatta orj olarak...
getrag belli bü sürate kadar geriye geçme özelliğine sahip 190 amg gibi araçlarda var hatta standart olarak...
2005 1.8t passat da 80 le falan giderken geriye geçiyodu ama  :D

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: Getrag Şanzıman
« Yanıtla #2 : 20 Ağustos 2012, 22:09:40 »
İleri yönde hareket halindeki bir aracın bilerek veya yanlışlıkla geri vitese geçmesi şanzumanın hatalı olmasından kaynaklanır. Zira 80'le giderken vitesi geri takmanın hiçbir mantığı ve anlamı da yoktur :) Getrag,Alman malı bir şanzuman markasıdır ve yanlış bilmiyorsam parça tedariği Türkiye'den yapılıyor. Spor arabalarda kullanılmasının sebebi tamamen sağlamlığı ve spor araçlar için en doğru vites aralığına sahip olmasıdır. Sonuçta adamların işi şanzuman... Yüksek maliyeti nedeni ile binek araçlarda çok fazla kullanılmamıştır,genellikle üst düzey markaların performanslı modellerinde bulunur. Mercedes AMG,BMW M serisi,Porsche gibi....

Çevrimdışı golfüçyüs

  • İleti: 1215
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: -
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Getrag Şanzıman
« Yanıtla #3 : 20 Ağustos 2012, 23:33:16 »
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler :)

70-80le giderken geri vitese geçmesi baya meşhurmuş :D peki bu ters 1 denilen şanzımanda, 1. vitesin aşağıda olması ne gibi bir avantaj sağlıyo ? sırf 1den geri vitese rahat geçsin diye değildir heralde. yoksa öylemidir

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: Getrag Şanzıman
« Yanıtla #4 : 21 Ağustos 2012, 11:17:51 »
vites yolundan dolayı avantaj sağlıyor, çekmek mi kolay itmek mi meselesi yani

normal viteste nasıl 5e atarken uzun bir yol katediyorsan bununla 1de başlarken o yolu kat ediyorsun sonrası rahat, it-çek vites değişsin

o bağlamda baya yararı var

Çevrimdışı golfüçyüs

  • İleti: 1215
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: -
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Getrag Şanzıman
« Yanıtla #5 : 21 Ağustos 2012, 13:50:11 »
vites yolundan dolayı avantaj sağlıyor, çekmek mi kolay itmek mi meselesi yani

normal viteste nasıl 5e atarken uzun bir yol katediyorsan bununla 1de başlarken o yolu kat ediyorsun sonrası rahat, it-çek vites değişsin

o bağlamda baya yararı var

 :tamamdir şimdi kaptım mantığı teşekkürler

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: Getrag Şanzıman
« Yanıtla #6 : 21 Ağustos 2012, 21:01:52 »
maguruslarda bu tıp sanzuman vardır eskı m23 merdede hem... ama o tıp aracları kullanlar genellıkle 2 yle kalkarlar pek bısı farketmez yanı...  ben kullandımdı m23 cok sasırmıstım ılk gordugumde :D
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Getrag Şanzıman
« Yanıtla #7 : 22 Ağustos 2012, 23:05:23 »
 Kolay kullanım ve serilik için ideal diye biliyorum bende..  Drag mantığına ters ama normal kullanım ve uzun yol için çok kullanışlı bir dizilim.. Şahsen 1. vitesi sadece aracı yerinden kaldırmak için ilk harekette kısa süreli kullanıyoruz birdaha 2 den aşağı araç hiç düşmüyor ve heleki normal dizilimdeki O 5. vitesin uzakta kalması sırtınızı hafif yada çok oynatmanıza neden olması çok sinir.

 Geri vitese geçme olayı ise standart hiçbir şanzımanda mümkün değildir. Getrag ta dahil geri vites dişlisinde sekromeç yok bildiğim kadarı ile ve sekromeç olmayan bir dişliye devrini buldurmadan vitesi geçirmek imkansız gibi..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı fatih_06

  • İleti: 743
    • Profili Görüntüle
Ynt: Getrag Şanzıman
« Yanıtla #8 : 23 Ağustos 2012, 01:28:39 »
getraklarda yaklasık 100 km ye kadar geriye sıkıntısız geciyor amacı nedir bilmiyorum ama hem lastik yakıp ortalığı dumana boğmak için olabilir yada çok çabuk hız düşürülebilir bi kaç kere opel manta ve e30 bmw de denk geldi lastik sesi ve dumanı sevenler için ideal bi durum

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Getrag Şanzıman
« Yanıtla #9 : 23 Ağustos 2012, 15:13:38 »
magrus Pendik- kadıköy minibüslerinde de vites dizilimi bu şekilde..   :D :D
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline