Bilindiği gibi benzin oktan sayısı 95, 97,98 gibidir. 100 oktan üzeri jet yakıtı olarak kullanılır.
LPG'de ise oktan sayısı 110'a kadar ulaşabilmektedir. İlk bakışta iyi gibi görünen bu durum ise subap başlarında zorlanmaya, pistonlarda çekiçle vuruluyormuş gibi bir etkiye neden olur.
Bu durumda silindir kapak contası da daha hızlı yıpranacak ve motor benzinde olduğundan biraz daha fazla aşınacaktır.
Bir diğer neden ise LPG'nin benzine göre daha kuru bir yakıt olmasıdır. Hem benzin hem de LPG yakıtı yanma odasında gaz halinde bulunur. Ancak benzin içindeki diğer maddeler lubrikant yani yağlama etkisi yaparken LPG'de bu etki olmaz.
Pistonların silindir iç yüzeylerine daha fazla sürtünmesi neticesinde silindir içindeki sıcaklık arttığından motorun bir miktar yağ yakmasına da neden olabilir. Eğer çok aşırı bir tüketim olmuyorsa bu bir sorun değildir. Akılda tutulması gereken LPG yakıt kullanan motorlara LPG için özel üretilmiş daha dayanıklı olan motor yağlarının kullanılması olacaktır.
Fabrikadan çıkışta verilerdeki değerler benzine göre değerlendirilip ona göre onaylanmıştır.Yarısentetik yağ tamsentetik yağa göre daha dayanıklıdır.Düşük viskoliteli yağ kullanırsak lpg yüksek ısıdan dolayı tam yağlama yapılmaz ve yağ yakma ileridede daha büyük masraflara yol açabilir.
bazı sitelerde saçma sapan yanlış bilgiler verilmiş ona istinaden açıklık olsun diye yazdım lpg araçta 5w30 yağ olmaz 10w40 yada 5w40 olur sakın yanılıp uymayın yanlış bilgilere