Gönderen Konu: transporter chip takma  (Okunma sayısı 14707 defa)

Çevrimdışı cash

  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
transporter chip takma
« : 19 Ekim 2009, 16:58:16 »
Arkadaşlar öncelikle merhabalar benim ögrenmek istedigim bende 86.bg 2004 t5 var bunun chiple beygir gücü artırılabilirmi artırılıbilirse maliyeti konusunda bilgisi olan varmı yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..

Logged

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: transporter chip takma
« Yanıtla #1 : 19 Ekim 2009, 23:45:50 »
Merhaba iki tür uygulama var birisi chip box diğeri chip tuning. Chip box da aracın yazılımına müdahele edilmeyerek takılan ayrı bir kutudur. Daha çok üst devirleri canlandırır ama yakıt artışı gözükür. Chip tuning de ise aracınızın orjinal yazılımı önc yedeklenir ve modifiye yazılım yüklenir.İstediğiniz zaman yedek yazılımla orjinal yazılıma dönebilirsiniz. Aracınızda yaklaşış 22-28 hp arası aracı güç  35-45 nm kadarda tork artışı oluşur. Maaliyet ise işin ehli olan kişilere göre değişir. Genelde chip tuning uygulaması 600-700 TL'leri buluyor sağlıklı bir uygulama. İsterseniz bu konuda yardımcı olabilirim size

Ayrıca chip tuning uygulamasında aracınız her devir bantın da gaz tepkimeleri değişecek güç artışının yanı sıra sakin kullanımlarda yakıt tasarrufu sağlayacaksınız.

[email protected] beni eklerseniz detaylı konuşuruz.
« Son Düzenleme: 19 Ekim 2009, 23:46:55 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Çevrimdışı hardbody25

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Ynt: transporter chip takma
« Yanıtla #2 : 08 Şubat 2011, 20:53:11 »
race  chip  nasıl uygulasak 86 hp aracımıza araca herhangibir sıkıntı yaşatır mı acaba  sıkıntı oluştururmu sizce

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: transporter chip takma
« Yanıtla #3 : 10 Şubat 2011, 14:03:31 »
race  chip  nasıl uygulasak 86 hp aracımıza araca herhangibir sıkıntı yaşatır mı acaba  sıkıntı oluştururmu sizce

race chip hakkında birşey diyemem ama cnip box'lar genelde tercih edilmez, çünkü sadece tek bir devir bandına hitap eder. Eğer az da olsa yakıt tasarrufu ve tüm devir bandına hitap eden bir uygulama istiyorsanız seri programlama olan chip tuning'i tercih etmelisiniz.. Ya da ben yakıt yüketimi düşünmüyorum alt devirlerim biraz daha iyileşsin diyorsanız chip box kullanabilirsiniz.

Chip box'un avantajları....

Ufak bir kutudan oluşan parça olduğu için sökülüp takılması çok basittir.
Aracı satacağınız zaman chip box'ı yerinden çıkarmanız yeterlidir.
Fark edilebilir bir güç artışı yaşarsınız.

Dezavantajları

Piyasada taklit,dandik versiyonları çoktur..
Kalitesiz bir chip box turbo'ya zarar verebilir ve fazla duman atmaya neden olmabilir.
Sadece tek bir devir bandına hitap eder.
Her ne kadar performans artışı olsa da chip tuning'in verimini vermez.

Chip tuning (seri programla) nın avantajları...

Araca has yazılımın seçilme özelliği
Bir kez chip tuning yazılımı uygulamasından sonra sorunsuzca kullanım olanağı sağlar ve aracın orjinal yazılımının yedeklenmesiyle istenildiği zaman tekrar standart yazılıma geri dönülebilir.
Performans ve yakıt tüketimi açısından chip box'a göre daha iyidir, tüm devir bandına hitap eder..

Dezavantajları:

Eski tip ECU'ya sahip bazı araçlarda bulunan eprom'un yazılabilir özelliği olmadığından dolayı seri programlama ancan farklı bir eprom üzerinden yapılarak uygulanmakta ve orjinal eprum'un değişmesiyle mümkündür.
Kalitesiz,çakma chip yazılımlar uzun müddette motora zarar vermektedir.
Orjinal yazılıma geri dönmek için tekrar geri yükleme yapmak gerekmektedir.

... Chip tuning'in dezavantajları aslında pek dezacantaj sayılmaz. Eğer doğru yazılımı seçerseniz hiç bir sorun yaşamazsınız.

Ayrıca 86 hp'lik araçlarınızda enjektör bakımı yanaştıysa 105 hp'lik aracın enjektörlerini takarsanız daha da iyi sonuçlar alabilirsiniz.
« Son Düzenleme: 10 Şubat 2011, 14:04:44 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Çevrimdışı hardbody25

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Ynt: transporter chip takma
« Yanıtla #4 : 14 Şubat 2011, 01:42:56 »
aracı 90 bin km de aldım enjektör bakımı yaptırmadım kaç km dfe ve hangi koşulda bakıması gerektiği hakkında bilgim de yok  ve enjektör değişikliği ne kadara mal olur  enjektör değişimi 105 lik motor verimini sağlar mı

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: transporter chip takma
« Yanıtla #5 : 14 Şubat 2011, 11:44:58 »
Aslına bakarsanız enjektör değişimi her 80.000 km'dedir. Ama bu km'ler kullanıcılar tarafından 120.000-130.000'lere kadar telafi edilebiliyor. Enjektör takımı sanrım yetkili serviste 1.000 TL'den aşağıya değil. Bildiğmi kadarıyla 105 hp'lik araçların enjektörleri daha yüksek basınçla çalışabiliyor. Ama aracınız bu km'de ise değişmeye gerek yok. İlerde değişeceğiniz zaman 105 hp'lik aracınkini takabilirsiniz.

Çevrimdışı ömer12

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Ynt: transporter chip takma
« Yanıtla #6 : 14 Mart 2011, 16:00:50 »
slm ben istanbul bagcilarda ikamet ediyorum bende 1998 mdl t4 var 2.4 motr turbosuz ben aracıma chip taktırmak istiyorum bana bu konuda hangi marka ve hangi tür chip tavsiye edersiniz.???

Çevrimdışı ömer12

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Ynt: transporter chip takma
« Yanıtla #7 : 11 Nisan 2011, 17:58:52 »
slm ben istanbul bagcilarda ikamet ediyorum bende 1998 mdl t4 var 2.4 motr turbosuz ben aracıma chip taktırmak istiyorum bana bu konuda hangi marka ve hangi tür chip tavsiye edersiniz.???
yokmu???

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: transporter chip takma
« Yanıtla #8 : 12 Nisan 2011, 16:52:24 »
.
slm ben istanbul bagcilarda ikamet ediyorum bende 1998 mdl t4 var 2.4 motr turbosuz ben aracıma chip taktırmak istiyorum bana bu konuda hangi marka ve hangi tür chip tavsiye edersiniz.???

Transporter'in 2.4 motor seçeneği için ne yazık ki chip uygulaması yok.Çünkü mekanik pompalı. Eğer aracınızın performansını arttırmak istiyorsanız en kolay ve en ucuz yolu pompa ayarını biraz açtırmaktır. Aracın çekişinde ve seriliğinde farkedilir bir artış hissedeceksiniz. Triger bakımına en son ne zaman girdiniz bilmiyorum ama eğer 5 yıl olduysa sente ayarını yaptırırsınız ve bununla birlikte triger kayışının kopma riski bakımından triger kayışını ve bilyasını değişirseniz performansta önemli bir artış olmuş olur. Ayrıca Wurthz diesel enjektör temizleyici de yakıt deposuna dökerseniz aracınız performansı bir hayli iyileşir.

Eğer işi modifiyeye dökerseniz yapacağınız tek şey turbo uygulaması. Bunun içinde T4 2.5 TDI'nin; emme,egzos manifoltları turbosu ve custom bir intercooler olacak. Tabi bunun yanında yakıt pompasını da 5 silindirli audi'ninkiyle değişmek ya da orjinal pompaya regülatör taktırmak gerekecek. Bütün bunların maliyeti; Almanya fiyatı 1.000 TL'yi bulacak.Tabi kullanıan tüm parçalar çıkma olup sadece turbo boost göstergesi,turbo redüktör boruları ve hortumları yeni olacak. Bu şekilde 0,6 bar'a kadar çok sağlıklı yürür ama size 0,4 bar fazlasıyla yetecektir ve intercooler ile 0,4 bar  ile en az 105 hp'yi yakalarsınız.Umarım yardımcı olabilmişimdir.
« Son Düzenleme: 12 Nisan 2011, 16:56:51 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »