Triger kayışını takmak aslında kolay gibi görünse de, hiç de kolay bir işlem değil. Öncelikle tecrübe, özel anahtarlar ve çok hassas ayarlar gerekiyor. Yani amatör birinin yapabileceği bir işlem değil açıkçası. Bu yüzden işin ehli olan kişilere yani yetkili servislerdeki ustalara yaptırmalı.
Tek yapmanız gereken bir kullanıcı olarak, aracınızın periyodik bakımlarını geçirmemeniz ve de işinde profesyonel ustalara aracınızı teslim etmeniz. Onlar zaten gerekli bakımı veya değişimi geldiyse değişimi gerçekleştireceklerdir. Bunun dışında yapabilecek birşeyiniz pek yok zaten. Hani lastik olsa şöyle dikkat edin şöyle kullanın derim ya da jant olsa jantınızı şöyle koruyun derim ama bu parça ve beraberindeki sistem için özel bir koruma şekli yok sürücü olarak. Sadece devamlı aşırı yüksek devirde kullanmak tabi ki o parçanın aşınmasında ömür kısalığına sebep olacaktır ama bu tarz bir kullanım sadece yarış araçlarında mümkündür. Kimse aracına her bindiğinde 6-7 bin veya daha üst devirlerde kullanmıyor öyle değil mi?
Kaldı ki bahsettiğim şekilde aracı zorlayan bir kullanım yapınız varsa değil triger diğer tüm motor parçalarını ve yürüyen aksamı zorlarsınız, sonuç olarak otomobil mekanik bir yapıdadır. Bakım ve onarım olması gerektiği gibi özenli olmalı.