Gönderen Konu: Beyin Arızası  (Okunma sayısı 76493 defa)

Çevrimdışı polo38

  • İleti: 441
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beyin Arızası
« Yanıtla #70 : 11 Aralık 2009, 22:06:31 »
Bende alternatörde arıza vardı.Bütün elektrikli aksamları kapatmamıza rağmen (resmen frene bile basmamaya çalıştık) köyden ana yola zor geldik.Tam kavşağa gelince aracın aküsü tamamen bitti ve kendi stop etti.Diğer aksamları çalıştırsak düşünemiyorum ne olacaktı.(köyden güçbela anayola çıktık.)Maverick in dediği gibi sorun alternatörden diye düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 11 Aralık 2009, 22:07:12 Gönderen: polo38 »

Logged

Çevrimdışı şatov

  • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beyin Arızası
« Yanıtla #71 : 11 Aralık 2009, 22:14:20 »
Eğr sorun Alternatörde ise, bunun değişmesi filan mı gerekir, ve tabii bana tahminen kaça patlar acaba?
Doğa bazen bir aptal yaratır. Ama bir züppe her zaman insanın kendi eseridir.

Çevrimdışı polo38

  • İleti: 441
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beyin Arızası
« Yanıtla #72 : 11 Aralık 2009, 22:24:55 »
Eğer diyotları bitti ise 450-500 TL ye halletmen mümkün.Ben toplam 500 TL ye yaptırdım.Ama bende ek olarak akünün üstündeki sigorta tablası da değişti ve tüm bozulan bozulmayan tüm ayarlar yeniden yapıldı.

Çevrimdışı şatov

  • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beyin Arızası
« Yanıtla #73 : 11 Aralık 2009, 22:30:40 »
Teşekkür ederim arkadaşlar, yarın sabah 06onur'un numarasını verdiği Dostlar Elektrik'i arayacağım. İlgilenirlerse bir götürüp baktırayım.

Ama hala şu rölanti devri konusunda bir şeyler öğrenmeyi çok istiyorum doğrusu, bu işin ideali nedir acaba? 9'mudur, yoksa 8'in biraz üzeri midir? Ya da ikisi arasında pek bir fark yok mudur?
Doğa bazen bir aptal yaratır. Ama bir züppe her zaman insanın kendi eseridir.

Çevrimdışı ozmo

  • İleti: 1197
  • 96 Polo 1.6
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beyin Arızası
« Yanıtla #74 : 11 Aralık 2009, 22:54:41 »
sana söylediklerine göre beyni ve kelebeği başka araca taktıklarında tıkır tıkır çalışyıorsa eğer o zaman beyne giden tesisatta bir arıza var demektir bunun başka mantıklı açıklaması yok sanırım ankadakiler bunu düşünmüşerdir diyeceğim ama nedense hiç içimden gelmiyor. ::)

Çevrimdışı şatov

  • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beyin Arızası
« Yanıtla #75 : 11 Aralık 2009, 23:21:00 »
 :) Bir araca "beyin arızası" teşhisi koyup ardından, sizin beyni başka araca taktık ama hiç sorun çıkarmadı demek bana da son derece aptalca geliyor ama elli yaşını geçmiş ve "usta" sıfatını kazanmış bir adama bu tür  bir itirazda bulunmayı aldığım "aile terbiyesine" uygun bulmuyorum açıkçası. Ben sanırım, "kelebeği değiştirdim" kısmında ikna oldum ama yanılmışım.

Yahu yok mudur şu rölanti devrinin bir standardı? Cidden çok merak ediyorum, 8'midir? 9' mudur? :)
Doğa bazen bir aptal yaratır. Ama bir züppe her zaman insanın kendi eseridir.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Beyin Arızası
« Yanıtla #76 : 11 Aralık 2009, 23:31:59 »
Elektirk hattında görünüyor da ne söylesem boş.
İlk çalıştırmada 10-12arası olur. ısınınca normala biner Dijital olarak 765devir/dakika sen 70-90 hararete gelmiş motorda 8üzerinde görmelisin. Direksiyon çevirirken filan hafif oynaması normal stop etmesi anormal. Elektrik tesisatı üzerinde herhangi biryer ???
« Son Düzenleme: 11 Aralık 2009, 23:33:31 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı şatov

  • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beyin Arızası
« Yanıtla #77 : 12 Aralık 2009, 19:19:57 »
Sevgili Arkadaşlar,

Bugün bir arkadaşım beni Şaşmaz'da bu işlere bakan bir yakınına götürdü. Yukarıda sözünü ettiğim sorunları anlattım, kaputu açıp motora filan baktı ve motorun titreyerek çalıştığını söyledi. "Bu zor bir sorun" dedi, "adım adım gitmeliyiz, bu iş beyne kadar gider, sana hiçbir adım için garanti veremem." Neler yaptığımızı anlatayım:

1- Motor yağı değişti.

2-Akün zayıf, elektrik sorunların buradan kaynaklanıyor olabilir dedi. Akü değişti.

3- Sorun maalesef devam ediyordu. Boğaz kelebeğine yoğunlaştı. Anka'nın taktığı kelebeğin sıfır olmadığını, çıkma olduğunu söyledi. Kendi elinde bir tane varmış, onu takıp adaptasyona gönderdi ama adaptasyon yapılamamış, boğaz kelebeği sorunluymuş. Bana, "zor bir karar, garanti veremem ama bir seçim yapmak zorundasın" dedi. Gidip sıfır kelebek aldık ve araca taktık. (370tl ödedim) adaptasyona gitti ve döndüğünde usta adaptasyonun yapıldığını, sorunun çözüldüğünü söyledi. Arabayla biraz gezdik Şaşmaz'da, gerçekten hiç sorun çıkmadı. Atölyeye döndüğümüzde direksiyonu "tam kırdığımda" yine stop etti. Usta bana bunun direksiyon kutusundaki bir sensörden kaynaklandığını, haftaiçi yapabileceğini söyledi. Teşekkür edip ayrıldım oradan. Eve geldim, park ettim, yukarı çıktım. Yarım saat sonra alışveriş için aracı tekrar çalıştırdıktan sonra stop etti!!!
Yola çıkıp eve gelene kadar kadar tam beş kez stop etti. (neredeyse hiçbir ışığı kaçırmadı.)
Ustayı aradım, sorunun devam ettiğini söyledim. Pazartesi gel, "motor kontrol ünitesine" baktıralım dedi. Pazartesi günü tekrar gideceğim.

Şimdi, Anka "beyni" değiştirdiğini söylüyor, biz bugün yeni bir "boğaz kelebeği" taktık ama sorun devam ediyor. "Hararet müşiri" daha önce değişmişti, usta bir ara ondan da şüphelendi gerçi, muhtemelen çıkma takmışlardır, orjinalini bulup taksak iyi olur dedi. Gerçekten bu işe yarayabilir mi? "Akü" değişti, geriye ne kaldı, çok merak ediyorum. Bana sonunda, bu araba tamir edilemez, at çöpe kurtul diyecekler mi? Gerçekten merak ettiğim için soruyorum, böyle bir ihtimal var mı?
Doğa bazen bir aptal yaratır. Ama bir züppe her zaman insanın kendi eseridir.

Çevrimdışı şatov

  • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beyin Arızası
« Yanıtla #78 : 12 Aralık 2009, 21:13:18 »
Az önce tekrar test ettim arabayı; ısınmasını bekledim, yaklaşık yarım saat boyunca çalışır durumdaydı ve o süre boyunca bir türlü stop ettiremedim. Hararet göstergesi 90'a gelip sabitlendikten bir süre sonra stop etti. Bu durum hararet müşiri ile ilgili bir soruna mı işaret eder? Gerçi kayınbirederim hareret müşirini 20 tl'ye alıp taktırmıştı, (ender oto) ama sonrasında bir ayar yapılıp yapılmadığını bilmiyor. Müşir değişince ne tür bir ayar yapmak gerekiyor acaba? Bir de tabii bu müşirin orjinalini bulup mu taktırmak lazım? Velhasıl, hararet müşiri değişimini hala bir çözüm olarak görmeli miyim?

Hadi bi' el atın be:)
Doğa bazen bir aptal yaratır. Ama bir züppe her zaman insanın kendi eseridir.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Beyin Arızası
« Yanıtla #79 : 12 Aralık 2009, 22:17:09 »
Ender benimknide değiştirdi. Karşıda atılgan var oradan aldırır takar orjinal olur orada. Müşiri kendi almaz alan kayın biraderindir. İnce ayarı adaptayonu da yapar. Ama müşir arızalı çıkar mı Orj. ise kolay kolay çıkmaz milyonda birde olsa ihtimal olabilir tabi oda sana denk gelir mi bilemem. Yan sanayi takmak yanlış o arızalı çıkar hemde büyük ihtimal.

boğaz kelebeğini fazla kullanmadan çıkarıp iade dene. olmadı gitti gidiyordan faturası ile satmayı dene. 370e almışsn 250de olsa sat bence eskisi madem değişmiş.

Arızan daha belirgin anlaşılır hale gelmiş ısınınca stop ediyor diyorsun. Isınınca kendin stop ettiğinde çalışmıyor veya zor çalışıyorsa hararet müşirinden  diyeceğim ama Öyle değil. Sorunun doğru tarifini yapmaya başladın çözülecek gibi. Senin sorunda çok nadir başa gelir ondan çözemiyoruz forumdaki binlerce araçtan yok işte aynısı.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı polo38

  • İleti: 441
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beyin Arızası
« Yanıtla #80 : 12 Aralık 2009, 22:19:50 »
Araç boğuluyor olabilir mi?Lpg var mı araçta?

Çevrimdışı şatov

  • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beyin Arızası
« Yanıtla #81 : 12 Aralık 2009, 23:12:56 »
Lpg yok araçta, ama bugün ustadan ilginç bir şey öğrendim, "daha önce lpg varmış, çıkarılmış" dedi. Bu arada, araç çalışmak konusunda hiçbir sıkıntı çıkarmıyor, (soğukken de ısınmışken de) bir kerede alıyor ama hala matematik bir sorun bulamadım sanırım. Az önce yine aşağı inip çalıştırdım ama henüz ısınmadan stop etti bu defa. Bildiğiniz çaresizim dostlar. :)
 Benim mesleğim çizgifilm, bir karakteri hareket ettirmek konusunda sıkıntı yaşamıyorum, işim bu benim. Bazen zorlu animasyonlar çıkıyor karşıma ama izlemem gereken yolu genellikle biliyorum. Arabalardan hiç anlamam, ama işi "arabalardan anlamak" olan insanların varlığına inanmıştım bugüne kadar. Galiba yanılmışım. Çünkü son bir aydır gittiğim beş-altı usta hiçbir çözüm üretemedi.
« Son Düzenleme: 12 Aralık 2009, 23:14:29 Gönderen: şatov »
Doğa bazen bir aptal yaratır. Ama bir züppe her zaman insanın kendi eseridir.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Beyin Arızası
« Yanıtla #82 : 13 Aralık 2009, 01:00:53 »
Beyin deneyebilsen bide Oda aradan çıkar.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı simyaci1

  • İleti: 20
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beyin Arızası
« Yanıtla #83 : 06 Ocak 2010, 09:55:13 »
Herkese merhaba, iki haftadır forumu takip ediyorum, ancak şimdi mesaj yazabiliyorum, galiba üyeliğim yeni onaylandı. Şatov arkadaş mesajlarına hayran kaldım. Bence sen animasyon işini bırakıp roman yazmaya başla. Karşımızda muhteşem bir edebiyat dehası var. Çektiğin sıkıntıları ne kadar güzel betimlemişsin. Hele "mutlu günlerim" gibi bir ifade vardı o yazına bittim. Bir ara kendimi Dostoyevski'den pasajlar okuyormuş gibi hissettim. O güzel mesajlarını lütfen devam ettir ama önce benim arabada da aynı seninki gibi sorunlar var. Ne aşamadasın yaklaşık bir aydır mesaj atmamış kimse. Sattın mı yoksa arabanı?
İnşallah sorunun çözülmüştür.