Gönderen Konu: YAKIŞIKLI.. Golf Mk1 GTI.. PROJE  (Okunma sayısı 561659 defa)

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: YAKIŞIKLI.. Golf Mk1 GTI.. PROJE
« Yanıtla #980 : 17 Ocak 2012, 21:59:40 »
sıfır araçlar ilk katı bu şekilde alıyor.boya havuzu ve araç zıt kutuplarda elektri yüklenerek boyanın her yere eşit ve kesin yayılmasını sağlıyor. türkiyede bu işlemi yapan yer var mıdır? bilemiyorum.. ama yapan yer varsa da çok pahalı olacağını sanmıyorum sebebi... yapılan işlem yüksek voltajda havuza daldırıp 1ila 3 saat arasında bekletip çıkarma. tahminen diyorum max 500 tl olur. haa unutmadan eğer havuzdaki boya yerine siz kendinize özel bir boya isterseniz o konuda hiçbir fikrim yok  :D :D

Logged

Çevrimdışı GolfGti16VMk1

  • İleti: 2868
  • Volkswagen Motorsport
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAKIŞIKLI.. Golf Mk1 GTI.. PROJE
« Yanıtla #981 : 17 Ocak 2012, 22:01:57 »
Henüz elektro kaplama (e-coating) yani kataforez yapan bir yer bulamadığım için fiyat konusunda bilgim yok. Küçük parçaları yapan yer var ama araba için yeterli büyüklükte havuzu olan biryer bulmak lazım.Istanbuldaki arkadaşlar bu bilgiye sanırım benden daha kolay ulaşırlar ve paylaşırlarsa sevinirim. Avrupadaki fiyatı duyduğuma göre  2000 tl civarı. Ama burada artabilir. Mk1 için sıcak daldırma galvaniz kaplama yaklaşık  1000 tl kadar bi fiyat vermişlerdi 1 ay kadar önce.
Elektro statik boya , elektro kaplamadan  farklı sanırım. youtube'dan e-coating diye aratırsanız uygulama aşamaları gösteriliyor.

Güzel bilinçlendirici bilgiler sağolasın. Bu gibi işlemleri bende araştırdım zamanında . Ne kadar gerekli yapılması onuda kullanıcı kendi ölçüp biçsin artık .

Volkswagen Motorsport

Çevrimdışı Han

  • İleti: 5636
  • Her Şey Golf Mk1 ve Dostluk İçin.
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAKIŞIKLI.. Golf Mk1 GTI.. PROJE
« Yanıtla #982 : 17 Ocak 2012, 22:11:14 »
sıfır araçlar ilk katı bu şekilde alıyor.boya havuzu ve araç zıt kutuplarda elektri yüklenerek boyanın her yere eşit ve kesin yayılmasını sağlıyor. türkiyede bu işlemi yapan yer var mıdır? bilemiyorum.. ama yapan yer varsa da çok pahalı olacağını sanmıyorum sebebi... yapılan işlem yüksek voltajda havuza daldırıp 1ila 3 saat arasında bekletip çıkarma. tahminen diyorum max 500 tl olur. haa unutmadan eğer havuzdaki boya yerine siz kendinize özel bir boya isterseniz o konuda hiçbir fikrim yok  :D :D
Yok kanka 500 e nerdeeeeeeeeee ben araştırdım zamanında Selçuk abi gibi ama buralarda çok maliyetli artık bizim mk1 in yanına kardeş cabrio geldiğinde yaparım onları :D
işin içinde erci var ise gerisi teferruattır :D
http://GolfMk1Ciyiz.Biz Her Şey Golf Mk1 İçin

Çevrimdışı mami6848

  • İleti: 947
  • Sen Yetkili bi Abiye benziyosun :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAKIŞIKLI.. Golf Mk1 GTI.. PROJE
« Yanıtla #983 : 17 Ocak 2012, 22:56:32 »
Valla türkiye şartlarında imkanlar belli bugün ustayla biraz konuştum bence girmeyelim dedi el işçiligi biraz kazıma kendimiz yapıcaz artık ama inşlh güzel çıkacak  ;)

Çevrimdışı csari

  • İleti: 131
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAKIŞIKLI.. Golf Mk1 GTI.. PROJE
« Yanıtla #984 : 17 Ocak 2012, 23:15:11 »
Güzel bilinçlendirici bilgiler sağolasın. Bu gibi işlemleri bende araştırdım zamanında . Ne kadar gerekli yapılması onuda kullanıcı kendi ölçüp biçsin artık .
Butce varsa ve yapacak biryer bulunursa, yapılırsa güzel olur. Yapılmışın kötüsü, yapılmamışın iyisinden daha iyidir bence.

Çevrimdışı csari

  • İleti: 131
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAKIŞIKLI.. Golf Mk1 GTI.. PROJE
« Yanıtla #985 : 17 Ocak 2012, 23:24:58 »
sıfır araçlar ilk katı bu şekilde alıyor.boya havuzu ve araç zıt kutuplarda elektri yüklenerek boyanın her yere eşit ve kesin yayılmasını sağlıyor. türkiyede bu işlemi yapan yer var mıdır? bilemiyorum.. ama yapan yer varsa da çok pahalı olacağını sanmıyorum sebebi... yapılan işlem yüksek voltajda havuza daldırıp 1ila 3 saat arasında bekletip çıkarma. tahminen diyorum max 500 tl olur. haa unutmadan eğer havuzdaki boya yerine siz kendinize özel bir boya isterseniz o konuda hiçbir fikrim yok  :D :D
Eğer 500 tl civarı  ise ki hiç zannetmiyorum, arabaya yaptığı faydaya kıyasla pahalı değil bence.Bu konuyu bilen birine sormak lazım ve hatta araba toplayan arkadaşlar yaptırmayı düşünürlerse toplu  indirim filan yaptırılabilir.

Çevrimdışı zamazingo

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAKIŞIKLI.. Golf Mk1 GTI.. PROJE
« Yanıtla #986 : 18 Ocak 2012, 00:14:05 »
Bu foruma bir kataforez makinesi alınacak!!! :sevgi:Hep beraber harçlıkları biriktirelim.Şurda 20 tane restorasyon yapan arkadaş var.:DHerkes atsın ortaya 3-5...Hocam yakışıklıdan fotoğrafları bekliyoruzz

Çevrimdışı csari

  • İleti: 131
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAKIŞIKLI.. Golf Mk1 GTI.. PROJE
« Yanıtla #987 : 18 Ocak 2012, 00:18:07 »
 :tamamdir

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: YAKIŞIKLI.. Golf Mk1 GTI.. PROJE
« Yanıtla #988 : 18 Ocak 2012, 01:34:57 »
  Tamirci, kaportacı veya boyacı değilim, yazımın başında da belirttiğim gibi kumlamacı ve kaportacıyla konuştuklarımı aktardım buraya.Her ikisi de aynı şeyi yani delinme ve dalgalanma olabileceğini söyledi.(ayrıca sacın incelmesi) Ben onların yalancısıyım.Zannedersem oluşacak dalgalanmadan kasıt, orada oluşacak sıcaklıktan ziyade, orada bulunan macunun (varsa tabi) kalkmasından dolayı oluşan dalgalanma olabilir, ama emin değilim. Burada bulunan yani araç toplamaya çalışan bütün arkadaşların  bütçeleri doğrultusunda hareket ettiklerini düşünüyorum.Şahsen ben büyük bir bütçem olsa şasi hariç satılan bütün sıfır parçaları alır,gerekli kaynaklarını yapar, komple katofereze sokar sonra toplarım ki evladiyelik denilen şey budur bence. Bu arada işletme öğrencisiymişssin gibi bir his uyandı bende TEYOLOGY.



 :) üniversiteden mezun olalı 13-14 sene oldu. yoğun işletme-iktisat grubu dersler almıştık. fakat iktisat hayatın her alanında malum. araç toplarken de. sonuç olarak kısıtlı kaynakları paylaştırmaya çalışacaksın. belirtmek istediğim oydu.

kaporta aksamını sıfırlamak şüphesiz ki resto çalışmalarında en sağlıklı alternatif. diğerleriyle kıyas dahi götürmez. mk1 in ful+ful kaporta sıfırlaması 2500 euro civarı bir rakam tutuyor. caddelerde ise bu rakam civarında fiyatı olan mk1ler dolusunca var. bu fiyat sadece kaporta parça parası. bunun üzerine işçilik, boya, elektrik aksamı, mekanik aksam (motor aktarma yürüme organları), döşeme, diğer aksam ve aksesuarlar da eklendiğinde mk5 parası çıkar karşımıza. ha mk1'e değmez mi? yapan yok mu? muhakkak ki değer ve yurt dışında bu paraları harcayanlar da var. bu kadar harcamayı yap, üstüne bir de bi-turbo vr6 motor ve uyumlu şanzımanı oturt. youtube da hayranlıkla izlediğimiz 100 km hızla giderken gaz köklendiğinde, aracın patinaja girdiği ibrenin aynı anda 180e fırladığı araçlardan bir tane de senin olsun. ama işte para para para.

bildiğim kadarıyla elektrostatik boyamada boya işleminden sonra yüksek sıcaklıkta (150-200 derece civarı) fırınlanması gerekir. bu sıcaklığa araç kaportasının pek olumlu tepki vereceğini zannetmiyorum. bu sebeple kalın etli yüzeylerde uygulandığını biliyorum. kısaca yanlışım var mı örnekleri var mı bilmiyorum ama araçlarda pek tavsiye edilebilecek ve uygulanan bir boyama yöntemi değil.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı mami6848

  • İleti: 947
  • Sen Yetkili bi Abiye benziyosun :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAKIŞIKLI.. Golf Mk1 GTI.. PROJE
« Yanıtla #989 : 18 Ocak 2012, 11:18:46 »
Yorumlarınız için çok teşkkrederim arkdaşlar işin birde gercek yüzü varki İstanbulda yaşıyorum ki 3 5 yaşındaki araçlarda bile bugün pas görmek mümkün öte yandan benim aracım bilmeyen vardır belki Gümrük çıkışlı veya başka bir tür araba değil demek istedigim 1981 model Yakışıklım ve Trafige çıkış tarihi  15 / 07 / 1981 yani bu demek oluyor ki üretiminden beri istanbul Trafiginde ki bu şehrin nemi arabada verdigi hasarlarla belli anlatılanlar ve gösterilen uygulamalar çok çok çok güzel beni korkutan ki aracın büyük hasar alması daha once Youtube ve Discovery kanalında izledigim kadarı ile o havuzlara dalan bir çok araç ince zayıflamış saçların eridigini gördüm ve bunuda yapan garanti vermiyor işin özeti biraz titizlik biraz özveri güzel bişeyler çıkarıcaz inşlh. Resimlerinde en yakın zamanda :)  :sevgi:  :tamamdir

Çevrimdışı csari

  • İleti: 131
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAKIŞIKLI.. Golf Mk1 GTI.. PROJE
« Yanıtla #990 : 18 Ocak 2012, 14:44:03 »
:) üniversiteden mezun olalı 13-14 sene oldu. yoğun işletme-iktisat grubu dersler almıştık. fakat iktisat hayatın her alanında malum. araç toplarken de. sonuç olarak kısıtlı kaynakları paylaştırmaya çalışacaksın. belirtmek istediğim oydu.kaporta aksamını sıfırlamak şüphesiz ki resto çalışmalarında en sağlıklı alternatif. diğerleriyle kıyas dahi götürmez. mk1 in ful+ful kaporta sıfırlaması 2500 euro civarı bir rakam tutuyor. caddelerde ise bu rakam civarında fiyatı olan mk1ler dolusunca var. bu fiyat sadece kaporta parça parası. bunun üzerine işçilik, boya, elektrik aksamı, mekanik aksam (motor aktarma yürüme organları), döşeme, diğer aksam ve aksesuarlar da eklendiğinde mk5 parası çıkar karşımıza. ha mk1'e değmez mi? yapan yok mu? muhakkak ki değer ve yurt dışında bu paraları harcayanlar da var. bu kadar harcamayı yap, üstüne bir de bi-turbo vr6 motor ve uyumlu şanzımanı oturt. youtube da hayranlıkla izlediğimiz 100 km hızla giderken gaz köklendiğinde, aracın patinaja girdiği ibrenin aynı anda 180e fırladığı araçlardan bir tane de senin olsun. ama işte para para para.bildiğim kadarıyla elektrostatik boyamada boya işleminden sonra yüksek sıcaklıkta (150-200 derece civarı) fırınlanması gerekir. bu sıcaklığa araç kaportasının pek olumlu tepki vereceğini zannetmiyorum. bu sebeple kalın etli yüzeylerde uygulandığını biliyorum. kısaca yanlışım var mı örnekleri var mı bilmiyorum ama araçlarda pek tavsiye edilebilecek ve uygulanan bir boyama yöntemi değil. 
Sanırım benden birkaç yaş küçüksün, bende işletme dersleri gördüm ve hayatta tabiki lazım olduğu zamanlar oluyor.
Senin de dediğin gibi herşey paraya bağlı, parası olan arkadaş verir 6000-7000 euro ve sıfırdan toplar arabayı.Ama bu 2. veya 3. araba olarak yapılabilir. Ilk ve tek arabasına kimse o kadar para bağlamaz.
Elektro kaplama ile elektro statik boya aynı değil bildiğim kadarıyla. Belki ortak noktası da fırınlama olayı. Elektro kaplamada 180 derecede fırınlanıyor ve şu anda üretilen arabalarda kullanılan sistem bu bildiğim kadarıyla. Parçacılarda satılan o siyah kaporta aksamları e-kaplama yapılmış parçalar. Sıcak daldırma galvanize belki dayanmaz kaporta aksamı ( 450 derece) ama e-kaplamadan sonra yapılan 180 derecede bişey olmayacağını düşünüyorum.

Çevrimdışı zamazingo

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAKIŞIKLI.. Golf Mk1 GTI.. PROJE
« Yanıtla #991 : 18 Ocak 2012, 15:30:33 »
Arkadaşlar bir şey de ben sorayım.Peki polyester araçlar nasıl yapılıyor restore?Anadol hastasıyım aynı zamanda...Anadolu sıcak havuza bandırırsak hamur olur sanırım.:DSadece boyayı söküp gerekli yerlere polyester takviyesi yapıp normal boya işlemine devam mı ediyoruz?

Çevrimdışı csari

  • İleti: 131
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAKIŞIKLI.. Golf Mk1 GTI.. PROJE
« Yanıtla #992 : 23 Ocak 2012, 11:14:36 »
elektro kaplama hakkında bir gelişme olduğu için ilgilenen arkadaşlara bilgi vermek amacıyla konuyu hortlatıyorum. Bursa'da kataforez yapan bir firma buldum ve kaplama fiyatının m2 bazında yapıldığını, m2 fiyatının yaklaşık 4 euro civarında olduğunu öğrendim. Yalnız  firma yetkilisi, faturalandırmada sıkıntı olduğu için sadece şirket veya firma adına kayıtlı araçlara kataforez yaptıklarını söyledi. Ancak konuyu gerekli kişilerle görüşüp, şahıs araçlarına da yapabilecekleri bir çözüm yolu bulmaya çalışacağını belirtti. Gelişmeleri yazarım gene.

Çevrimdışı mami6848

  • İleti: 947
  • Sen Yetkili bi Abiye benziyosun :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: YAKIŞIKLI.. Golf Mk1 GTI.. PROJE
« Yanıtla #993 : 23 Ocak 2012, 11:38:36 »
Valla çok iyi olur aslında bu konuyu iyice araştrmak şart bir gelişme olursa bekliyoruz  :tamamdir