Gönderen Konu: Kalkışlarda zorlanma  (Okunma sayısı 19327 defa)

Çevrimdışı gulf

  • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalkışlarda zorlanma
« Yanıtla #14 : 02 Mart 2010, 16:29:19 »
benimkide 16 valf kullandığımız benzinden de fark edermi sizce 2500 devirde 100 km hızda giderken güvendiğimiz bi benzinlikten aldık sonra farklı bi yerden almamız gerekti ondan sonra dikkatimi çekti acaba bu etki etmiş olabilir mi bu kadar ??? :(

Logged

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalkışlarda zorlanma
« Yanıtla #15 : 02 Mart 2010, 17:31:56 »
Eğer aracınız örneğin Pazartesi, X rampasını 5.vites 100 km/h /2500 dev/dak. çıkıp
         
                                   Salı günü X rampasını 5.vites 100 km/h /3000 dev/dak. çıkıyorsa şöyle yorumlanabilir.Özellikle atmosferik motorlar soğuk havalarda daha verimli çalışır, içeri alınan soğuk hava daha iyi bir patlama yapar ve güç artar.  O yüzden aracınızda ki bu fark normaldir. Tabi aracın boğaz kelebeği temiz ve bakımları iyi yapılmış olarak kabul edersek. Egzantrik mili,chip tuning uygulamalarından sonra devir bandında düşüş olacaktır. Yani daha yüksek hız da daha az devir yapacaksınız.

Çevrimdışı redbarons

  • İleti: 193
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalkışlarda zorlanma
« Yanıtla #16 : 03 Mart 2010, 09:29:06 »
hocam bahsettiğiniz egzantrik mili chip tuning uygulamaları nedir. neler yapmamız gerekir

Çevrimdışı scaliskan

  • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalkışlarda zorlanma
« Yanıtla #17 : 03 Mart 2010, 12:12:28 »
bugün ben de baktım lpg ile 5.viteste 3000 devire 100 km/h de geliyor.bilginize

Çevrimdışı ADEM252

  • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalkışlarda zorlanma
« Yanıtla #18 : 03 Mart 2010, 12:19:02 »
Kalkışlarda zorlanma olmaması lazım.Acaba LPG ayarınızda bir sorun mu var?LPG filtresini konttrol ettirin.Gerçi LPG de benzine göre kısmi de olsa çekişten düşüş yapar (Kendi yorumum.Araştırmadım). Benzindede yapıyorsa; hava filtrenizin değişimi filan zamanında yapıldı mı?Aklıma bunlar geliyor.Çünkü benim arabada yokuşlarda kalkışta filan zorlanma olmuyor.
« Son Düzenleme: 03 Mart 2010, 12:22:53 Gönderen: ADEM252 »

Çevrimdışı burukoglu

  • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalkışlarda zorlanma
« Yanıtla #19 : 05 Mart 2010, 00:15:09 »
hocam bende 2004 Pacific sahibiyim ancak 3000 d/dk motor dönüşü ve 5. viteste aracım 100km/h hız yapıyor. senin bi yanlışın olabilir mi?

Yok hocam, kesinlikle eminim. Hatta sizin mesajınızı okuduktan sonra arabaya bindiğimde tekrar dikkat ettim ama 5. vites 2500d/d  100 km/h kesin.....

Çevrimdışı gulf

  • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalkışlarda zorlanma
« Yanıtla #20 : 05 Mart 2010, 16:53:40 »
arkadaşlar bende bu gün aracı bi   daha denedim 4. vites 100 km hız devir 3200-3300 o aralara geldi ama 5.viteste 100 km hız devir 3000
 ???

Çevrimdışı golge

  • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalkışlarda zorlanma
« Yanıtla #21 : 05 Mart 2010, 17:01:13 »
arkadaşlar bende bu gün aracı bi   daha denedim 4. vites 100 km hız devir 3200-3300 o aralara geldi ama 5.viteste 100 km hız devir 3000
 ???

aynen. her gün denerim
.../-----------------\...
../__________ ___\..
./[__]======[__] \. |\_______________/| |_\_____________/_| 
       my golf is my passion

Çevrimdışı gulf

  • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalkışlarda zorlanma
« Yanıtla #22 : 05 Mart 2010, 22:50:50 »
Ya arkadaşlar dedğim gibi yeni aldım ben arabamı  bu yol bilgisayarında mesala arabanın deposundaki mevcut benzinle kaç km yol gidebileceğini gösteriyor mu  Meganlardaki gibi??

Çevrimdışı burukoglu

  • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalkışlarda zorlanma
« Yanıtla #23 : 08 Mart 2010, 00:49:39 »
Yok hocam bunlarda o özellik yok

Çevrimdışı al_pacino

  • İleti: 559
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalkışlarda zorlanma
« Yanıtla #24 : 08 Mart 2010, 09:19:45 »
arkadaslar anladıgım kadarıyla arkadasların aracı 16 v oldugu için sanzıman da ona gore dişli oranı buyuk ve sizinkilerden farklı. LPG ve benzin konusu farklı. LPG de de 120 yi aynı devirde vurursunuz benzindede ama lpg de o devire zor cıkarsınız fark budur . Bahsettiğiniz olayın tek acıklaması sanzıman farklı olması

Çevrimdışı yusuf99golf

  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalkışlarda zorlanma
« Yanıtla #25 : 12 Mart 2010, 21:18:56 »
arkadaşlar benım arabamda 8 valf ama 115 e yaklaşıyor 3000 devirde hızı ama eksekrıye 100 yapıyo yazıyorlar bende anlamadımm:)))

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalkışlarda zorlanma
« Yanıtla #26 : 13 Mart 2010, 01:54:42 »
Arkadaşlar boşa kafanızı ağrıtmayın Sorunu şöyle yorumlayın...Aracın dişli oranı belli motor devri belli fabrika verileri belli 1,6 MOTOR ister 16 valf olsun ister 8 valf olsun fabrika verilerinde 3000d/d da 100 km suratle gider ister rampa aşağı olsun ister yukarı olsun bu farketmez atmosferde değiştirmez yakıtın kaliteside isterseniz lifte kaldırıp deneyin 3000 d/d de aracınız 100 km gösterir.Farklı bir km de gösteriyorsa ya km sensörü yanlış bilgi veriyor ya gösterge arızalı demektir...Araca orjinal ebatından farklı lastik ,jant taktıysanız da km devir ilişkisi bozulabilir ama bigün öyle bigün böyle çalışmaz ...Sonuç iki şık ya km sensörü yada gösterge ....
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalkışlarda zorlanma
« Yanıtla #27 : 13 Mart 2010, 02:02:41 »
Unutmadan otomatik araçlar farklılık gösterebilir... Bunun nedeni ise kavramada oluşan kaçaklar veya tork konvertörü içerisindeki tek yönlü bilyanın (stator) zaman zaman kaçırması sonucu araç bazen devir farkları meydana getirebilir ama sağlıklı çalışan sistemde 3000 d/d da 100 km ile gidiyor olmanız gerekiyor.

Unutmadan  BORA VE GOLF IV MODELLERİNDE OTOMATİK ARAÇLARIN HEPSİDE 8 VALFLİDİR ...
Dikkat ısırır !!!