Golf IV 1.6 motor kodları:AEH, AKL, APF, AVU, BFQ, ATN, ATV, AUS, AZD, BCB, BAD
2001 golflerde genelde 8 valf 1.6 akl kodlu sr motor var ...bende 2001 bora var motorları aynı golfler ile2003 lerde ise 16 valf motorlar kullanılmıştır .....ama bu çalışma sıcaklığını etkilemez benim bildiğim ...vede hareret te öyle düşme yükselme olmaz.. motor çalışır bi müddet sonra 90 olur ondan sonra sabitlenir eğer yükselme eğişimine girerse termostat açılarak ki bu motor suyunun sıcaklığına göre çalışır radyatördeki soğutmna suyunu motora verir devirdaim pompası bu işte görevli tabi çok sıcak olursa bu kez de aracın önündeki fanlar çalışmaya başlayarak radyatördeki suyu soğutmaya çalışırlar...yok ısı düşmeye başlarsa 90 altına bu seferde termostat kapanır suyun devirdaimi duru motor ısınıı tekrar yükselir bu böyle devam eder gider...eğer termostat ..devirdaim pompası yada bnu aracın beynine ileten müşür arızalı ise hararet düşer yada düşmüş gibi görünür ..yok conta da bi problem varsa bu seferde yağ ile su birbirine karışacağı için hararet yükselir ve de düşmez u sistemler zaten motorun ısısını optimumu çalışma ısında tutmak için çalışır ki bu da 90 dır..bütün motorlardaki sistem mantığı budur ... motor koduna göre felan değişmiyor olması lazım... diğelim bi motor yapmışlar onun optimum çalışma ısısı 90 değilde 120 o zaman onunda 120 de sabit durması lazım yani dalgalanma niye olsun bence mantıklı değil...saygılar