Parlaklık vermesi aslında asıl görevi değildir. Boya koruma görevi yapar. Waxlıu yüzey daha zor kir tutar, daha kolay temizlenir.
Temel olarak havadan gelen kirlerden, trafik kirinden boya tabakasını korumaya yarar, su itici - hidrofobik özellik kazandırır boyaya, waxlar carnauba (doğal bir balmumu) içerirken aynı işi yapan sealantlar sentetiktir...
Waxın fiziksel kalınlığı 25-30 Nanometredir
Boya ise fabrikasyon olarak 120 mikron kalınlığındadır, bunun 40 mikronu genelde verniktir (clear coat).
Wax tabakası varken...
Waxlar hafif alaşım jantlara da uygulanabilir, uygulama sonrasında janttan balata tozlarının daha kolay temizlenmesine katkısı olur, keza stop lambaları, farlar ve kapı eşiklerine de sürülmesi önerilir...
Yılda en az 2 kez wax uygulamak faydalıdır....
Yeni alınmış araca da wax uygulanır, bu sayede boyaya su itici özellik kazandırılır, kolay temizlenir, parlar, daha az kir-toz, su-kireç lekesi tutar
Sadece yeni boyanmış yüzeye en az 60 gün wax uygulanmaz, bu sürede boya gaz çıkararak kurur. Havayla teması kesilmesin diye wax ya da sealant sürülmez.
Waxlar elle uygulanır, süngerle yüzeye çok ince tabaka yayılır, 5-10 dk kuruması beklenir, sonta temiz bi mikrifiber bezle silinir, tüm işlem 1 saat sürmez bile...
İyi bir wax olarak isim yapan Collinite, FinishKare 1000P, Megiuars NXT Tech Wax, Dodo, Victoria gibi ürünler en çok rağbet görenleridir.
Boncukların şekli dik ve sıkı ise yüzey su iticiliği iyi demektir, bu da iyi koruma işaretidir...
Wax yokken
Wax varken...
grafikli anlatım sonrası bir tanede uygulanmış halini koymak istedim kendi uygulamalarımda bire bir aynı sonucu alıyorum