uygulama olarak her araca uygundur ancak kanımca turbolu (dizel, benzinli, tüplü hiç fark etmez) her araçta mutlaka olması gereken bir alettir. Şimdi turbolu araçlarda uzun kullanım, yüksek devirli kullanım, ya da sık dur kalk yaptıktan sonra turboda ya sürekli doldur boşalt olacak (yüksek devirli şehir içi kullanım veya sık dur kalk) ya da turbo uzunca bir süre sürekli aktif kalacağından (uzun yol) aracı durdurduğunuzda kontağı hemen kapatmamanız gerekiyor çünkü turbonun bir müddet yağlanarak rölantide çalışması gerekiyor. Kontağı hemen kapatırsanız ne olur? Aşırı ısınmış turbo yağsız soğuyacağından ömrü ve verimi azalacaktır. 10 bin km sonra turboyu elinize almazsınız belki ama bunlara dikkat etmezseniz 20-30 bin km sonra turbonuzun verimi düşer, sesli çalışmaya başlar, daha fazla yakar, daha az gider, eski C4'ümde başıma geldi bu sorunlar malesef. Turbo Timer ne işe yarar? Siz kontağı kapatırsınız, Turbo Timer aracı sizin belirlediğiniz süre boyunca çalışır vaziyette tutar. Benim sattığım alette 30 saniyeden 10 veya 13 dakikaya kadar (tam hatırlamıyorum kullanmayalı 1 sene oldu) zaman seçebiliyorsunuz. Benim sattığım zımbırtıyı tüm fonksiyonlarıyla bağlayabilirseniz zibille fonksiyonu var, hatırladıklarım şunlar: dijital devir sayacı ve shift light, kontağı kapattıktan sonra aracın çalışacağı süreyi otomatik belirleme, akü voltaj göstergesi, 0-100 km/h hızlanma ölçme, ve hatırlayamadığım bir kaç fonksiyon daha. Merak edenler için, aracı çalışır gören vatandaş gelip sizin aracınızı hiç bir yere götüremez çünkü Turbo Timer'ın devreye girebilmesi için el freninin çekili olması şart, el frenini indirdiğiniz anda devreden çıkar yani motoru kapatır. Yani siz aracı kitleyip gidiyorsunuz, aracınız kendi kendine çalışıyor, sonra susuyor. Ben bu aleti dünyanın en sıkıntılı ve en aftermarket parça kabul etmeyen otolarını üreten PSA (Peugeot-Citroen) Grubu araçlarından C3 ve C4'te kullandım, en ufak sıkıntı yaşamadım.