İlk etapta OPET'ten gelecek olan yanıtı bekleyeceğim. Eğer oradan temiz raporu gelirse bu kez sorunun gerekçesi olarak servise yüklenmeyi düşünüyorum. Çünkü servis öncesinde aracımın çekişinde vs. hiç bir sorun yoktu. Benzini de (Kurşunsuz 95) 1 yıldır OPET'in aynı istasyonundan alıyoruz.
Aracın garantisi yok. 2 yıl önce bitti. Dediğim gibi aracım 2006 model yani 4 yaşını doldurdu. Ancak şu ana kadar sadece 26.500 km yol yaptı.
Servise girdiğinde enjektörlerde bir sorun olduğuna ilişkin herhangi bir arıza tespiti yapılmadı.
Servisin kapsamı 4.yıl (90.000 km) rutin bakım. Yapılan işlemler ise faturadaki şekliyle şöyle.
- Motor söküldü ve takıldı.
- Triger kayışı söküldü ve takıldı.
- Bakım
- Gergi rulmanı söküldü ve takıldı.
- Eksantrik kayışı
- Gergi makarası
- Yağ Filtresi
- Buji
- Hava filtre elemanı
- Polen filtre
- 5W/30 Sentetik Yağ
- Yakıt filtresi
- Karter tapası
- Cam suyu
- Pozisyon motoru
- Klima dezenfeksiyonu
- Motor temizliği
OPET'ten halen yanıt bekliyoruz. Aracı servisten aldıktan sonra herhangi bir silkeleme sözkonusu değildi. Ancak servis çıkışından bir gün sonra araçtan çok ince, tiz bir ses gelmeye başladı. Servisi arayıp konuştuğumda, yetkili kişi beni aracın sağ arka lastik bölgesine yönlendirip sesin orada daha mı yoğun olduğunui sordu. Evet yanıtını verince, bunun daha önce 1-2 kez olduğunu Yakıt filtresinden kaynaklanıyor olabileceğini söyledi. Cumartesi günü olması ve saatin servisin kapanmasına yakın zaman olması dolayısıyla servise geri götürme şansımız da olmadı. Ancak yetkili kişi, bu sesin herhangi bir sorun yaratmayacağını, bizi asla yolda bırakacak bir sorun olmadığını belirtti.
Gelin görün ki ortalama 180 km. yol yaptıktan sonra aracım yolda kaldı. Hareket halinde iken önce egsozdan beyaz bir duman çıktı ve hemen akabinde gösterge panelinde Motor işareti, EPC ve Aküm lambaları yandı. Anından sağa çekip aracı stop ettik. Bir daha da marş basmadı zaten.
Enjektör arızasından dolayı, enjektör işeme yapmış, pistonu zorlamış ve piston kırılmış. Söylenen sadece bu.