Karbüratörlü araçta jigle, kapış, yüksek hız, güç, rölanti gibi 7tane devre vardır. Ecu lu araçlarda bu devreler yoktur ama işlemlerin hepsi ve daha fazlası vardır, sadece hararet değil motor ve egsoz sistemi üzerindeki hatta şanzıman üzerindeki sensörleri kullanır ve ayar yapar. Hararet müşiri çalışma sıcaklığına etkilidir. Stop etrme, Boğaz kelebeği motoru açısının ayarlanamaması yani ibre gezinmesi, sıcakken çalışmama, soğukken çalışmama genelde hararet müşiri kaynaklıdır.
Kısa zamanda 1200d/d den düşüyorsa değişmesede olur. Ama sıcak havada bile 1200d/d firebir30 un dediği gibi hararet müşiri bencede. Şimdi hatırladım skoda felicia mız vardı hararet müşirini değiştirdik çin malı takmışlar ısınınca rolanti 4000d/d ya çalışıyordu. Alman malı ile değiştirdik satana kadar sıkıntı çıkmadı. satmaya yakı n yavaşlarken stop etmeye başladık, PC ye bağlandı volant müşiri çıktı onuda temizledik düzeldi.