Gönderen Konu: Otomobil İntiharı:MODİFİKASYON  (Okunma sayısı 19040 defa)

Çevrimdışı white quattro

  • İleti: 2035
  • S-Line white quattro
    • Profili Görüntüle
Ynt: Otomobil İntiharı:MODİFİKASYON
« Yanıtla #14 : 30 Mart 2011, 16:42:03 »
Koray  :tamamdir
quattro

Logged

Çevrimdışı amorti sir

  • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Ynt: Otomobil İntiharı:MODİFİKASYON
« Yanıtla #15 : 01 Nisan 2011, 00:08:23 »
Koray, süspansiyon konusundaki bilgilerini bizimle paylaşır mısın?
8000-TL. çok büyük bir bütçe. Neler yapıldı? Herhalde 2000 TL'si sadece jant tutar. 1500-TL. lastikler tutsa geri kalan 4.500-TL'ye amortisirün yanında neler yapıldı? Bu arada güle güle kullan.

Çevrimdışı white quattro

  • İleti: 2035
  • S-Line white quattro
    • Profili Görüntüle
Ynt: Otomobil İntiharı:MODİFİKASYON
« Yanıtla #16 : 01 Nisan 2011, 01:02:43 »
air ride için ayrılan bütçe 8.000 tl
diğerlerinin fiyatlarını bunun üzerine koy  :tamamdir
quattro

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Otomobil İntiharı:MODİFİKASYON
« Yanıtla #17 : 01 Nisan 2011, 10:43:55 »
Hakan'ın dediği gibi sadece Havalı süspansiyon sisteminin fiyatı o.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı amorti sir

  • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Ynt: Otomobil İntiharı:MODİFİKASYON
« Yanıtla #18 : 01 Nisan 2011, 12:45:37 »
Yaptığınız değişiklikde neyi değiştirmeyi amaçladınız.
Aracın makaslarından dolayı gelen sesleri kesmek mi?
Süratli iken sertliğini gidermek mi?
Arka koltukda oturanın rahat etmesi mi?
Benim yazmadığım başka bir neden mi?
Jant ve lsatikler değişince amortisörlerin değişmesindeki amacı anlamaya çalışıyorum. Herkese hayırlı cumalar.

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Otomobil İntiharı:MODİFİKASYON
« Yanıtla #19 : 01 Nisan 2011, 13:47:23 »
Lastik ve jantlar değişince amortisörleri değiştirmek durumunda değilsiniz.
Ancak jant-lastik değişimini genelde estetik amaçlı yaptığımız için yayları kısaltmanız\kısa yay takmanız gerekir ki estetik açıdan daha da güzel dursun.
Amortisör değiştirmenin avantajı kısalan yaylara uyum sağlamaları açısından. Bu sayede alçalan arabanın ihtiyaçlarını karşılayarak yol tutuşa ve komfora katkı sağlar.

Benim yaptığım ise yay yerine air bag koyarak istediğim an aracı yükseltip alçaltmamı sağlıyor.
Çok alçak kullanıyorum aracı normalde ki estetik açıdan güzel görünüyor, tümseklerde ve kötü yollarda da yükseltiyorum ki hem komfor kaybolmuyor hem de aracın altını vurmuyorum.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı burak_37

  • İleti: 514
  • volumeııııııı[]ı bassııııııı[]ı treableııııııı[]ı
    • Profili Görüntüle
Ynt: Otomobil İntiharı:MODİFİKASYON
« Yanıtla #20 : 01 Mayıs 2011, 23:25:08 »
konu almış gitmiş vermiş.ipin ucunu kaçırmışız arkadaşlar  :)

Çevrimdışı YASİN-GHOST

  • İleti: 181
  • I LOVE YOU GERMANY STYLE
    • Profili Görüntüle
Ynt: Otomobil İntiharı:MODİFİKASYON
« Yanıtla #21 : 04 Şubat 2012, 18:56:44 »
Biliyor bilmesine de aracı üretenlerin araçlarımızda maliyet kısıtların nedeniyle;
* bir çok çalışmanın optimum düzeyde yapıldığını
* bir çok malzemenin optimum kalitede kullanıldığını
önemle hatırlatmak isterim.

İki tür modifiye var bence:
1. Modifiye yapmış olmak için modifiye yapmak
2. Araca gerçekten bir değer(maddi değil) katmak ve bu değer ile kaybettiklerini de minimum seviyede tutarak yapmak.

Ben aracıma havalı süspansiyon yaparken 6 ay sadece araştırmaya harcamışım.
Sadece forumları değil, bulduğum havalı süspansiyon ile ilgili üniversitlerde yazılmış tezleri, çalışmaları bile okumuşum.
3 ay sipariş, tedarik vs. firmalara harcamışım. 1 ay montaj planı vs için uğraşmışım.
1 ay da montaj ve sonrasında kontroller için harcamışım.
2.000 TL'ye de yapılabilecek bir işi zaman, emek, para harcayarak ve en kalitelisini alarak 8.000TL'ye yapmışım.

Sonuçta bu emeği firma da harcasaydı ben ona verseydim bu parayı o benim için üretseydi ama firma böyle bir opsiyon bana sunmamış.
Bu opsiyonu Audi allroad quattro'da sunmuş.

Ben de gerekli araştırmayı yaparak ve parayı harcayarak yeri gelir aracı üreten firmadan daha da kaliteli yaparım.



 :tamamdir :tamamdir :tamamdir :tamamdir :tamamdir :tamamdir
HERKES HAKETTİĞİNİ YAŞAR . . .

Çevrimdışı 105ps

  • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
Ynt: Otomobil İntiharı:MODİFİKASYON
« Yanıtla #22 : 22 Şubat 2012, 17:57:19 »
Malesef ülkemizde belli başlı yerlerden başka doğru düzgün tuning yeri yok  :-\ Orjinal BBS bile satılmıyor anca yurt dışında getirtcez. Konuyu açan kişiye katılıyorum aracı güzel yapmaya çalışıp afedersiniz ağzına *****lar var  >:(
Caddy araba değil dosttur :)

Çevrimdışı o.bilge

  • İleti: 2328
  • Bir Alex değil.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Otomobil İntiharı:MODİFİKASYON
« Yanıtla #23 : 22 Şubat 2012, 18:05:01 »
Dozunda modifiye bir yere kadar iyidir. Mesela yol tutuşu için gidip güvenilir bir markadan yay aldınız, aracınıza uyumlu. Bunun ne gibi bir sıkıntısı olabilir? Mesela vw bile golf r32 modellerinde eibach yay kullanıyorsa, bu marka güvenilirdir. Adamlar tuv belgesini de almış, hiçbir sıkıntı yok.

Dozunu aşan modifiyeye karşıyım. Araçta yol tutuşu, güvenlik vb. zaafları yaratmadığı sürece modifiyeye evet.

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: Otomobil İntiharı:MODİFİKASYON
« Yanıtla #24 : 22 Şubat 2012, 18:12:10 »
modifiye baska sey apacilik baska sey..
modifiyeden kastedilen sey apacilikse buna karsi olmak elbette dogru, ama gercek modifiye sizin standart aracta bulamadiginiz bircok seye kavusturur sizi..
fabrikasyon demek en iyisi demek degildir bunu unutmayin..

Çevrimdışı 105ps

  • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
Ynt: Otomobil İntiharı:MODİFİKASYON
« Yanıtla #25 : 22 Şubat 2012, 18:14:06 »
modifiye baska sey apacilik baska sey..
modifiyeden kastedilen sey apacilikse buna karsi olmak elbette dogru, ama gercek modifiye sizin standart aracta bulamadiginiz bircok seye kavusturur sizi..
fabrikasyon demek en iyisi demek degildir bunu unutmayin..
Evet apaçilik çok ayrı bagajın yarısını dolduran anfi taktırıp zıptı çıptı dıptıs gezersen arabanın her yerini led le doldurursan o zaman saçmlamış olursun.
Caddy araba değil dosttur :)

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: Otomobil İntiharı:MODİFİKASYON
« Yanıtla #26 : 22 Şubat 2012, 18:16:23 »
Evet apaçilik çok ayrı bagajın yarısını dolduran anfi taktırıp zıptı çıptı dıptıs gezersen arabanın her yerini led le doldurursan o zaman saçmlamış olursun.

benimde aracimin bagaji bass kabini ve anfi ile tamamen iptal ;)
ama apaci degilim..
genellemek hos degil, her isin bilincli yapilanida var yapilmayanida..
led icin de mesela bilincli yapilip cok guzel ambians yakalayanlarda var arabanin sagina soluna serit led leri cekip biseyler yaptigini sananda ;)
o yuzden genellemek hos degil..

Çevrimdışı o.bilge

  • İleti: 2328
  • Bir Alex değil.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Otomobil İntiharı:MODİFİKASYON
« Yanıtla #27 : 22 Şubat 2012, 19:43:23 »
elbette hoş değil.

arabaya dışarıdan eklenen herşeyi modifikasyon olarak varsayarsak, otomobil intiharı diye genelleyemeyiz.