cevaplar için teşekkürler.
aslında ikinci durum şöyle bir durum:
yağışlı bir havada, tehlikeli durumlarda örneğin bir kavşağa yaklaştığımızda ister istemez ayağımızı gazdan çekiyoruz ya da az gaz veriyoruz. belki aracın hızı çok azalmıyor ama ivmesi azalıyor ya da sıfırlanıyor.
ancak hız sabitleyici olunca, benzer bir tehlikeli durumda, fren yapana kadar, araç gaz yemeye devam ediyor. haliyle ivmesi sabit kalıyor ya da artıyor.
birinci durum ve ikinci durum arasında bariz fren mesafesi farkı gözlenmiş. sebebi ise yağışlı zemin. ivmeli araç yağışlı zeminde daha geç duruyor momentumundan dolayı
gavurlar bunu esaslı bir biçimde tartışmışlar. google da milyonlarca sonuç var:
Googlesebeb olarak da 36 yaşındaki bir ablamızın başına gelenler anlatılmış:
snopes.com: Cruise Control on Wet Roads Hazardbu da burda dipnot olarak kalsın.
tekrardan güle güle kullanın. bir yerden para gelsin, ben de taktıracağım