Gönderen Konu: FSI  (Okunma sayısı 3684 defa)

Çevrimdışı AKBEY77

  • İleti: 111
  • 1.6 comfortline - sunroof-otomatik-
    • Profili Görüntüle
FSI
« : 19 Ağustos 2007, 22:19:02 »
arkadaşlar bizim motorlardan farkı nedir bu fsı motorların yakıt ve performans açısından açıklarsanız sevinirim?

Logged

Çevrimdışı teo

  • İleti: 103
    • Profili Görüntüle
Ynt: FSI
« Yanıtla #1 : 19 Ağustos 2007, 22:36:04 »

Ben de bir Golf IV asigi olmama ve Golf kulllanicisi olmayi istememin sebebi Golf IV olmasina karsin, FSI ugrunda Golf V'te karar kildim.

Parametre deger farklari: 8 yerine 16 subap, 102HP yerine 115HP mac. guc, otomatik viteste 11.5 lt/100km yerine 9.7 lt/100 km sehir ici benzin tuketimi, torkta da  yaklasik %13 bir artis soz konusu. Bunun yani sira bir de cevreye atik olarak %11 daha az karbondioksit yaymasi.

Prensip farki da, dizel motorlarda oldugu gibi yakitin yanma odasina dogrudan puskurtulmesi ve karisimin yanma odasinda daha fazla donup cok daha yuksek bir elektrik yuku olusturup bujiyi o elektrik yukuyle ateslemesi. Yani yukaridaki degerleri bu prensip sagliyor.

Çevrimdışı AKBEY77

  • İleti: 111
  • 1.6 comfortline - sunroof-otomatik-
    • Profili Görüntüle
Ynt: FSI
« Yanıtla #2 : 20 Ağustos 2007, 07:59:35 »
teşekkürler
Ben de bir Golf IV asigi olmama ve Golf kulllanicisi olmayi istememin sebebi Golf IV olmasina karsin, FSI ugrunda Golf V'te karar kildim.

Parametre deger farklari: 8 yerine 16 subap, 102HP yerine 115HP mac. guc, otomatik viteste 11.5 lt/100km yerine 9.7 lt/100 km sehir ici benzin tuketimi, torkta da  yaklasik %13 bir artis soz konusu. Bunun yani sira bir de cevreye atik olarak %11 daha az karbondioksit yaymasi.

Prensip farki da, dizel motorlarda oldugu gibi yakitin yanma odasina dogrudan puskurtulmesi ve karisimin yanma odasinda daha fazla donup cok daha yuksek bir elektrik yuku olusturup bujiyi o elektrik yukuyle ateslemesi. Yani yukaridaki degerleri bu prensip sagliyor.