geçen perşembe 600 km katedip ankaraya şanzımanı tekrardan 2. defa götürdüm. araç yola gitse onunla gidecem de şehir dışına çıkamıyor yolda kalıyor.
ben maraş/elbistanda ikamet ediyorum. olanaklarımız kısıtlı en yakın servis 180 km.
neyse şanzıman ankarada bilen bir usta tarafından tekrardan tüm civatalarına kadar sökülüp kontrol edildi. 2 vites vuruyordu ya. vites düşerken sorun yok. 2. vites balataları tası tabağı kontrol edildi ne sıyırma nede yanık. aynen takıldığı gibi dururyor.şanzımanın tüm keçeleri contaları ne gerekiyorsa değişti ekstradan. iyice temizlendi.( bu arada koca şanzımanı otogarda kaybettik
90-100 kiloluk malı bulana kadar ne haller çektik
)
daha önce takıp 3-5 km denediğim ve çıkarttığım hidrolik beynide yanımda götürmüştüm. tekrardan kontrol edilerek takıldı. geçen ay değiştirdiğim yağı içim rahat olsun diye yenden değiştirdim. ATF3.
şanzıman ustası bu şanzımanın hata vermeyecegini hatasız olduğunu söyledi. eğer hata verirse de eletronik aksamdan kaynaklanabileceğini söyledi.neyse şanzımanı getirdik tekrardan yağını falan kontrol ettikten sonra taktık. ilk vites değişimde sıkıntı olmadı. sonra aynı oldu. 2. vites halen sarsıntılı. ne yapsak bu 2. vites sarsıntısını geçiremiyoruz. bu şanzıman bizi ekmeğe muhtaç edecek. bilgisayar şanzımanla ilgili hata kodu vermiyor.
ama araç sanki boğuluyor nefes alamıyor bazen, sıklıkla değil.
kimisi elektronik şanzıman beyninin arızalı olabileceğini veya güncellenmesi gerektiğini söylendi, böyle birşey varmı.. kimisi de türbinden olabilecegini söyledi. herkes birşey diyor anlayacağın. çektiğimiz sıkıntı verdiğimiz parayı geçti. işi gücü bıraktık kucağımızda şanzıman gezdiriyoruz.
bu akşam bağladığımızda bilgisayarın tek verdiği hata:
4C69 emme manifoldu ayar klapesi manyetik valfi
kesinti / şase çıkışı