arkadaşlar bazıları yağ çubuğunda olursa sıkıntı olur, bazılarıda yap kapağında olursa sıkıntı büyüktür. demiş. Ayrıca diyelimki conta yakmış olsun peki bunu nasıl ve ne kadar bir sürede anlarım.
hardal rengine yakın tahine veya mayoneze benzer bir görünümde bir oluşumun olması normal olabilir. arkadaşların da dediği gibi yağ çubuğunda olması su ve yağın birbirine karışıyor olması anlamına gelir ki bu, contanın yanmış olduğunun en belirgin belirtisi.
yağ kapağının altında bu görünümün olması ise her zaman en kötü durum senaryosunu gerektirmeyebilir. önemli olan bu oluşumun yeniden oluşma süresi. yağ çubuk deliğinden üfleme kontrol edilir. üfleme yoksa gözlem altına alınır. bir kaç hafta veya kullanıma göre 1000 km gibi kısa sayılabilecek bir sürede bu oluşum yeniden varsa sıkıntı olması ihtimali yüksek.
tabi bana kalırsa bir kaç hafta veya 1000 km kullanıp sorunu tespit etmeye çalışmaktansa en kısa yoldan direksiyonu bir servise yönlendirmek en mantıklısı.