Gönderen Konu: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.  (Okunma sayısı 31856 defa)

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #42 : 28 Şubat 2012, 10:57:03 »
tolga arkadaşım doğru söylüyor. max. tork noktası en verimli yanmanın olduğu noktadır doğrudur en kararlı vites geçişlerinin olduğu noktadır doğrudur ama sabit sürüş esnasında max. ekonominin olduğu nokta değildir. bütün araç üreticileri en ekonomik sürüşü son viteste 90 km hız civarında ayarlarlar. eğer dediğin gibi max. tork devirinde olacak olsaydı 130 km filan olması lazımdı ki hız sınırlarıda buna uygun değil.

daha önce 1300 motor dizel araba kullanıyodum.ondada asılıyoduk gaza . dizellerde yüksek devirde vites atmalı gibi bi mantık vardı. ondan alışkanlık olmuş.

o da önceki atmosferik dizellerde olan birşeydi. şimdi turbo dizeller alt devirlerden itibaren güzel tork verdikleri için o kadar yüklenmeye gerek yoktur.
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Logged

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #43 : 28 Şubat 2012, 13:51:09 »
Hayır tam tersi max. torku elde ettiğin devir max. ekonomiyi elde ettiğin devirdir. En kaba tabiriyle şöyle söyleyeyim bir yanma sonucu çıkan enerjiyi dönme kuvveti olarak kullanabilmektir max. tork olayı. Yani max. torkun 2800 devir ise ve sen 2000 devirde gidiyorsan o motorda yakma olayında çıkan enerjinin 800 devirlik kısmı tamamen boşa gidiyor demektir. Eğer zaten aracınızın tork devri zamanla düşmediyse siz istemesenizde aracınız max. tork devrine kendi gidecektir. Tamam düz yolda haklısınız max. torka gelmeden de ekonomiyi sağlarsınız ama en hafif bir yokuşta max. torka mecbursunuz yokuş çekişi için.
Gözümüzden kaçmaması gereken en önemlisi bunlar tork devrinde oynama olmamış, lastik ebatları havaları sürtünmeleri fabrika değerlerinde olan araçlar içindir. Neys çok fazla uzatmanın anlamı yok peşin yazmalar oluyor çünkü aklında sorusu olanlar tork ile ilgili çok güzel yazılar var oradan daha net bilgi kazanabilirler.

üstad motorda üretilen tork doğrudan yola aktarılmıyor ki, vites dişli oranları ile oynanarak her şey değiştirilebilir. elbette bu oranlarla oynamak kullanıcı aşamasında yapılabilecek bir değişiklik değil. kaba bir mühendislik hesabıyla ortaya dökülebilecek bir şey. bu oranlar ise çoğunlukla en ekonomik hız hesaplaması 90-100 kmph hızda sağlanabilecek şekilde ayarlanır. 100 kmph üzerinde ekonomi hızlı bir şekilde düşer. sonra tekrar çıkışa geçer. 120 kmph civarında ikinci bir tepe noktası yapar. ancak bu ikinci tepe noktası 90 kmph hızda sağlanan ekonomiden düşüktür. sonra çok hızlı bir şekilde tekrar düşer. elbette bu dediğim grafik en üst vites seçimi için geçerlidir. aracın motorunun max torkunun kaç devirde sağlandığından ise tamamen bağımsız konuşuyorum. iki araçtan biri max torku 2800 diğeri 4500 devirde yakalıyorsa dahi bu iki araç için en ekonomik hız 90 kmph civarıdır. fabrika çıkışı tüm standart aile otomobilleri için "istisnasız şekilde" bu genel geçer kuraldır.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #44 : 28 Şubat 2012, 17:26:56 »
aynen öyle...
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı simlikirmizi

  • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #45 : 28 Şubat 2012, 21:26:21 »
arkadaslar bı araya gelıp bı servısmı acsakk ;D saka bı yana bu verdıgınız bılgılere katılıyorum ancak bız araclarımızı sehırıcınde kullanıyor ve sureklı dur kalk yapıyoruz yanı aracımızı min. veya max. duzeye ayarmamız pek mumkun degıl. kısacası bıze teorıkten zıyade pratık cozumler lazım.bunun cozumunu arıyoruz. ılgınıze tsk edrım . en son depo fulledıgımden berı 100 km yaptım henuz bakalım ne kadar gıdecek.

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #46 : 29 Şubat 2012, 12:19:46 »
tamam kardeşim işte bizde onu anlatmaya çalışıyoruz sürekli dur kalk yapıyorsan çok yüksek devirli kullanmaki tüketimin artmasın. en pratik çözüm bu. ama geleceğin vitese çok yüksek devirlere çıkmadan en hızlı şekilde gelmektir bu yöntem. yani gaza yükleneceksin hızlanmak için ama deviri çok yükseltmeyeceksin hızlı vites değiştirip bir an evvel ekonominin yükseldiği yüksek viteslere geçeceksin
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #47 : 29 Şubat 2012, 21:25:28 »
tamam kardeşim işte bizde onu anlatmaya çalışıyoruz sürekli dur kalk yapıyorsan çok yüksek devirli kullanmaki tüketimin artmasın. en pratik çözüm bu. ama geleceğin vitese çok yüksek devirlere çıkmadan en hızlı şekilde gelmektir bu yöntem. yani gaza yükleneceksin hızlanmak için ama deviri çok yükseltmeyeceksin hızlı vites değiştirip bir an evvel ekonominin yükseldiği yüksek viteslere geçeceksin

kesinlikle.  :tamamdir

ir şey daha ilave etmek istiyorum. diyelim 5. viteste 80 km sabit hızla gidiyorsun. hızlanmak istiyorsun. gazı köklediğin zaman bu araç hızlanır. gaza yavaş yavaş basınca da hızlanır. hatta bu hızlanmayı son derece seri bir şekilde de gerçekleştirebilirsin. motorunun kullanabileceği max gazı göndererek aracın 5. vitesteki esneyebileceği en iyi performansı da sağlayabilirsin. ama sen gazı köklersen motorun hızlanmak için kullanabileceğinden daha çok yakıt göndermiş olursun. bu da elde edebileceğim performansı arttırmaz. sadece yakıt tüketimini arttırır.

valla bu devirde gaz pedalının altına bir yumurta koymak en iyisi. yumurtayı kırmamak gerek.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı simlikirmizi

  • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #48 : 29 Şubat 2012, 22:30:33 »
beyler galıba en son gıdıp bı tane suzıkı marutı alıcam ne yapsamda yakıyo bu arac bıktım ben atık bırakıyorum pesını az yakmanın bundan boyle sadece depo ıbresıne bakıcam km bakmıyorum ısyandayım artık hesaplamıyorumda yazın uzun yola gıdene kadar orda hesaplıcam cıkar zaten ortaya herkese ıyı surusler.

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #49 : 29 Şubat 2012, 23:52:27 »
kesinlikle.  :tamamdir

ir şey daha ilave etmek istiyorum. diyelim 5. viteste 80 km sabit hızla gidiyorsun. hızlanmak istiyorsun. gazı köklediğin zaman bu araç hızlanır. gaza yavaş yavaş basınca da hızlanır. hatta bu hızlanmayı son derece seri bir şekilde de gerçekleştirebilirsin. motorunun kullanabileceği max gazı göndererek aracın 5. vitesteki esneyebileceği en iyi performansı da sağlayabilirsin. ama sen gazı köklersen motorun hızlanmak için kullanabileceğinden daha çok yakıt göndermiş olursun. bu da elde edebileceğim performansı arttırmaz. sadece yakıt tüketimini arttırır.

valla bu devirde gaz pedalının altına bir yumurta koymak en iyisi. yumurtayı kırmamak gerek.

aynen. gaz pedalını direk köklemek turbo motorlarda kullanılacak yöntemdir. normal araçta hızlanmak istiyorsan önce yavaş yavaş basmaktan başlayarak köküne kadar gidebilirsin. bunu zaten ayağın hisseder ne kadar bastıkça nasıl gittiğini. direk köklesende bastığın kadar gitmediğini hissediyorsun zaten. ben arada deniyorum coşacak sanıyorsun yok normal hızlanıyor belli bir noktaya kadar. ama yavaş bastığın zaman daha iyi bir hızlanma elde ediyorsun... yumurtayı bu basma meraklısı arkadaşlara denemek lazım hocam. ben normal şehiriçi kullanımda 2500 devir görmem anca aracım yüklü ise o zaman 3000 e yaklaşırım. uzun yolda da otobanda olsa 90 ı geçmem :)
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı simlikirmizi

  • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #50 : 04 Mart 2012, 12:00:09 »
Beyler sorunu cozdum sanırım..... gecenlerde depoyu fulledım bastım marsa. dun aksam depo dakı gaz bıttı aracı benzıne aldım ve cektım saga hemen km ye baktım 250 yı gosterıyodu. depoyu 60TL ye doldurdum daha sonra 20 TL daha aldım yanı toplamda 80 TL. Buda demek oluyorkı 80/250=0,32 krs. KM de 40 krs yakan aracım sakin kullandıgımda tamamı sehırıcı olmak uzere 32krs yaktı ustelık bu soguk havalara ragmen. DEMEKKI SORUN ASLINDA BENMISIM. BUNDAN BOYLE BENDE ARACIMI YORMADAN UZMEDIN DAHA BIR SEVGI VE SEVKATLE KULLANICAM. ustelik yazın yakıtımın dahada dusecegını dusunuyorum. durumu sizlerlede paylasmak ıstedım.

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #51 : 04 Mart 2012, 12:11:49 »
Çok iyi. Şöyle ufak bir bilgi vereyim. Aracımızda yaktığımız yakıtın sadece %18 lik kısmı gitmek için kullanılıyormuş geri kalan %82 lik kısmı en ufak bilyaya kadar giden sürtünmeye, duran aracı kaldırmaya ve rüzgara gösterilen dirence vs. gitmekteymiş. Çoğunu yok edemezsiniz fizik kurallarına karşı gelmektir o zaman. Ama diğer kısımları min. indirebilirsiniz(örn senin denediğin gibi sakin kullanarak). Yani hızlandın ani fren yaptın az önce harcayıp kazandığın enerjiyi çöpe attın gibi.

Peki nasıl kullandın ufakta anlatabilirsen yararı olacaktır. ;)

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #52 : 04 Mart 2012, 13:21:05 »
Çok iyi. Şöyle ufak bir bilgi vereyim. Aracımızda yaktığımız yakıtın sadece %18 lik kısmı gitmek için kullanılıyormuş geri kalan %82 lik kısmı en ufak bilyaya kadar giden sürtünmeye, duran aracı kaldırmaya ve rüzgara gösterilen dirence vs. gitmekteymiş. Çoğunu yok edemezsiniz fizik kurallarına karşı gelmektir o zaman. Ama diğer kısımları min. indirebilirsiniz(örn senin denediğin gibi sakin kullanarak). Yani hızlandın ani fren yaptın az önce harcayıp kazandığın enerjiyi çöpe attın gibi.

Peki nasıl kullandın ufakta anlatabilirsen yararı olacaktır. ;)

çok doğru bir bilgi. en büyük enerji kaybı da ısı yoluyla kaybedileni. %45-55 arasındaki enerji burada kayboluyor. elde edilen mekanik enerjinin de %20-25'i aktarma organlarında kayboluyor. (arkadan itişli araçlarda bu oran daha yüksek. %40'lara kadar çıkabiliyor)
« Son Düzenleme: 04 Mart 2012, 13:21:51 Gönderen: TEYOLOGY »
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı simlikirmizi

  • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #53 : 04 Mart 2012, 19:26:26 »
bunalan arkadasım;
  hızlanırken gaza bırden basmak yerıne sakın sakın bastım yanı yavasca hızlanma sagladım. aracı fazla yuksek hızda kullanmadımkı gereksız fren kulaanmayıp hardıgım enerjıyı bosa atmayayım dıe. ayrca vıtes degısımlerını genılde  2000 devır cıvarında yaptım araca fazla yuklenmedım hepsı bukadar. eksık yada yanlıs bısey yaptıgım bısey varsa eger onuda eklerseniz sevınırım ben bana mantıklı gelenı yaptım ve kendımce tasarruf sagladım.

Çevrimdışı orca

  • İleti: 317
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #54 : 04 Mart 2012, 19:33:52 »
beyler galıba en son gıdıp bı tane suzıkı marutı alıcam ne yapsamda yakıyo bu arac bıktım ben atık bırakıyorum pesını az yakmanın bundan boyle sadece depo ıbresıne bakıcam km bakmıyorum ısyandayım artık hesaplamıyorumda yazın uzun yola gıdene kadar orda hesaplıcam cıkar zaten ortaya herkese ıyı surusler.

2006 senesinde daewoo matiz marka aracım vardı 800 motor 55 beygir istanbulda şehir içi 30 litre benzinle 500 km garanti yapıyodum yaa
RedMercury

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #55 : 04 Mart 2012, 22:55:06 »
bunalan arkadasım;
  hızlanırken gaza bırden basmak yerıne sakın sakın bastım yanı yavasca hızlanma sagladım. aracı fazla yuksek hızda kullanmadımkı gereksız fren kulaanmayıp hardıgım enerjıyı bosa atmayayım dıe. ayrca vıtes degısımlerını genılde  2000 devır cıvarında yaptım araca fazla yuklenmedım hepsı bukadar. eksık yada yanlıs bısey yaptıgım bısey varsa eger onuda eklerseniz sevınırım ben bana mantıklı gelenı yaptım ve kendımce tasarruf sagladım.
Yalnız 2000 devirde vites değiştirmek nasıl oluyor şimdi 2000 de değiştirdin ee o zaman 1600 düştü o zaman aracı kaldırmak götürmek işkenceye dünmüyor mu yoksa ben mi yanlış anladım? Çünkü bassan da gitmez ki o devirde. Hem tasarrufta sağlayamaman lazım çünkü bir nevi 2. viteste kalkmak gibi veya 1. vitesten 3. vitese atmak gibi birşey tabi ben yanlış anlamadıysam. :s