acaba conta mı yaktı yoksa sibop mı diyeceğim ama bujiyi söküp temizliyorum sonra tıkır tıkır çalışıyor ama yakıt gene fazla yaza arabayı toplayacağım zaman pendik dörtyoldaki yusuf ustaya bırakacağım komple parçalayıp elden geçirecek inşallah motoru yoksa swap mı yapsam dedim ama sen gerek yok diyince (uğraştırır) o olayı silmeye karar veriyorum abi
Edit ilk olarak karbiratörü bir bakımını yaptırayıom inşallah çözülür çözülmezse bakalım başka neler yapacam
Yok artık ne contası erci yürümez ozaman o araç.. Buji ıslatıyorsa bir motor birçok sebebi olur..
En basitinden sıralama yapayım..
Elektriksel Kontrol..
1 = bujiler motora uygun değildir..
2 = buji kablolarında sorun vardır..
3 = Distiribitör kapağı yada tevzi makarasından olabilir..
4 = Mekanik atşleme ise platin bozuk yada meme yapmıştır (
)Elektronikse beyinde sorun vardır yada tesisatında..
5 = Ateşleme bobinin artık niyadını doldurmuştur..
Mekanik Kontrol....
1 = Subab ayarların kaçmıştır...
2 = Subab yatakların aşınmıştır..
3 = Eksantrik milin aşınmıştır..
4 = triger kayışın eskimiştir..
5 = Distiribitör sente ayarın bozuktur..
6 = Sekmanların kaçırıyordur (bunu anlamanın en kolay yolu bi motor ustasına gidip silindirlerin basıncını ölçtürmek ve 7,8 ila 8,2 bar basması gerek bunun altında çıkarsa secman yada gömleklerde aşınma vardır...
Yani en kısa yoldan kontroller bunlar...