Gönderen Konu: Aks Sorunu  (Okunma sayısı 5025 defa)

Çevrimdışı Dj_ReX

  • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Aks Sorunu
« : 30 Mayıs 2012, 10:44:50 »
Arkadaşlar merhaba,

Polo 9n 2002 1.4 Highline aracımın akslarında sıkıntı var. Rot balans için gittiğimde, statik dinamik balanslardan ve rot ayarından sonra, lastikler bir kez de araç üzerinde balans yapıldı. Sonuçta 70 km hızı geçtiğinde titremeye başlıyor araç. Ayağımızı gazdan çektiğimizde sıkıntı kesiliyor. Belki tanıyanlar vardır, ünlü rotçu Nazım Ünal'ı İskitler'de yeri. Sağolsun, test sürüşünde beni bilgilendirdi bu konuda. Tamirini yaptırırız dedi. 30 senedir bu işi yapıyorum sadece bir kişi bu konuda çok iyi dedi aks işinde. 10 farklı kişi ile çalışmış ama bu adam işini çok iyi yapıyor diye belirtti.

Akslar sökülüp aksçıya gittiğinde bize derlerse ki aks laleleri de bozuk; onlar da değişecek. Yoksa tahminimce, usta ona tornada kaynak yapıp dolduracak.  Yenisini ola ki aldık, marka olarak ne önerirsiniz? Yani şöyle kaliteli, garantili bir şeyler olsun istiyorum?  Tamirin 200-300 TL arasında maliyetin değişeceğini söyledi usta. Tabi laleler değişmez ise 200 TL minimum yoksa 300 TL. Bu işi çok iyi yapıyor, hiç sorun çıkmadı yaptığı işlerde diyor Nazım Abi. Neticede komple aks almak çok maliyetli , çifti 2500 TL civarında orijinal alındığında. Çıkma da alsak 1000TL isteyebilirler diyor, onun da garantisi yok haliyle. Yan sanayi kesinlikle önermiyor, fakat illa ki bu işi kaliteli yapan yan sanayi ürünler vardır. Ben de onları öğrenmek istiyorum. Bu konuda bilindik markalar nedir ? Daha önce yaptıran var mıdır bu işi ?

Tabi işin bilimsel rengi; Renault forumlarından bir yazı paylaşmak istiyorum. Yazan kişi bir Renault ustası forumda. Buyrun:

Alıntı
merhabalar piyasada bu parçalara dışta olan kafaya aks çanı, iç kısımdakine aks lalesi denir .Aracın aksını doldurmak akıl işi değildir 10.000 km sonra aynı şekilde boşluk yapar çünkü tornacının yaptığı kaynak dolgusu ile dışta olan kafa yani aks çanı, iç kısımdaki aks lalesi ısıl işlem gördüğü için malzemenin suyu kaçıyor ve malzeme özelliğini yitiriyor kısa sürede bir çok defa gördük bozulma yapıyor . ben tavisye etmem dolgu olayını aks lalesinin veya çanının orjinali yok orjinal maise komple aks olarak vardır oda çok yüksek rakamlardadır.aks lalesi veya çanı alıp aksı tamir ettirmektense veya kaynak dolusu yaptırmaktansa yerli marka komple aks almak daha mantıklı çünkü bu işin tamirini yapanla üretimini yapan kişiler arasında dağlar kadar fark var hem teknik bilgi hemde teknik alet konusunda... alacağın aks çanı lalesi veya yaptırcağın kaynak kısacası tamirat yerli aks parasına çok yakındır değmez onun için 80 tl ye 1 yıl sınırsız km garantisi olan akslar mevcut piyasada al taktır Aks lalesi veya çanın tanesi 30-40 tl civarında zaten bunun kaynak dolgusuda işin içine girerse komple aks parasını geçer saygılar

Yardımlarınız için teşekkürler.

Kaan.
Bizde ne para biter ne de insanlık !

Logged

Çevrimdışı Dj_ReX

  • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Aks Sorunu
« Yanıtla #1 : 30 Mayıs 2012, 20:24:03 »
Yeni aldığım jantlar nasıl olmuş konularına benzemediği için kimse cevap vermedi herhalde. ???

Neyse bugün Ostim Mass Otomotiv'de Aks kafalarını değiştirdik. Parçaların maliyeti 230 TL +50 TL işçilik + 20 TL rot = 300TL ile sorunum halloldu.

Ali Usta da aks revizyonuna sıcak bakmadı. Kesinlikle değişmeli dedi. Renault'larda tamir işleri falan oluyor, VW 'de tamir olmaz diye de belirtti. İyi ki de değiştirdik. İçim rahat etmiş oldu.

Merak edenler için Polo 2002 AUB kodlu 1.4 Highline 75kw aracın akslarında "iç aks kafası" denilen yerde sanayi tabiriyle "Aks Lalesi" bulunmuyor. O yüzden maliyeti düşük tamirinin.

Ali Usta ve ekibinin dükkanını görmenizi tavsiye ederim. İşçiliklerinin arkasında duran insanlar olduğunu üzerinde durarak söylüyorlar. Bugün tanışma ve uzunca muhabbet etme imkanımız oldu. İlk defa gitmeme rağmen,  Genel bakım için dahi olsa uğramanızı tavsiye ederim.

Ostim'de yerleri, internetten adreslerini sorgulatabilirsiniz.

Bizde ne para biter ne de insanlık !

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Aks Sorunu
« Yanıtla #2 : 31 Mayıs 2012, 21:31:42 »
iyisini yapmışsın,aks kafası teknorot tek taraf  set 2-3yıl önce 50tl idi
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di