Gönderen Konu: 5 ileri vites kutusu  (Okunma sayısı 4772 defa)

Çevrimdışı heiwon

  • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
5 ileri vites kutusu
« : 06 Temmuz 2012, 16:59:19 »
arkadaşlar 1983 1600 dizel aracıma 5 ileri şanzıman takmak isterim deneyen varmı varsa kısaca yazınız(okul sorusu gibi oldu idare edin artık) ;

Logged

Çevrimdışı fatih1708

  • İleti: 123
    • Profili Görüntüle
Ynt: 5 ileri vites kutusu
« Yanıtla #1 : 15 Temmuz 2012, 09:10:14 »
benim sattigim 83 dizelde 5 ileri vites vardi.satmadan once sanzimanin sonradan takildigini soylediler.ama cok memnundum.s.ici 5 yada 4 cok farketmiyorda soyle soyleyeyim eger ayagini sabit tutmaya alistirip 5.vites 85km sabit gidersen uzun yolda yakit cok cok iyi oluyor.
ben denedim.sonuc ceyrek depo mazot 10lt belki arkadaslar inanmayacak ama 350-360km yol

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: 5 ileri vites kutusu
« Yanıtla #2 : 09 Kasım 2012, 23:37:54 »
mk2 4 ileri var bendede 5 yapicam
uzun yolda 4. vites ortalama 3000 devirde 85 le gitmek yorucu saate 85km yol saate 100 olsa bari :D 5. vitesle enazindan 2500 devirde 100 yapariz yakitta düser :D

öncelikle motorun ney bunu ögren mesela benimki NZ tip motor benimki benzinli buna uyan sanziman 8N kodlu cuk oluyor benim aracim icin uygun 5 ileri 8n kodlu sende bu sekilde hangisi uyuyor dogru sanzimani taktirabilirsin eger tam uyumlu olmazsa bircok islem gerekebilir flans uymaz kol islem gerekebilir debriyaj rulmani degisebilir bunlar baya teferuatli islemler bana motor tipini yaz kac kv ve üretim yili zaten yazmissin seninkine uyan sanzimani bulayim tr de yoksa almanyadan yollariz
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı emresener

  • İleti: 596
    • Profili Görüntüle
Ynt: 5 ileri vites kutusu
« Yanıtla #3 : 10 Kasım 2012, 00:27:35 »
bu konu çok yerinde olmuş. kısa zamanda bende 5'e cevircem aracı. çok beyin düdüklüyor şehiriçinde bile çekemiyorum :( uzun yol hiç çekilmez ben bide yavaş gidemiyorum :D
Yurtdışında yapılınca ŞAKŞAK ŞAK .........
Yurtiçinde Yapınca olmamış :)

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: 5 ileri vites kutusu
« Yanıtla #4 : 10 Kasım 2012, 11:59:23 »
bu konu çok yerinde olmuş. kısa zamanda bende 5'e cevircem aracı. çok beyin düdüklüyor şehiriçinde bile çekemiyorum :( uzun yol hiç çekilmez ben bide yavaş gidemiyorum :D

türkiyenin sehir ici farkli oluyor almanyada 50 maximum hiz 4. vites tam ideal düzlükte 2000 devir in altinda ooooh rolantide calissa daha cok yakar alet eheheh
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: 5 ileri vites kutusu
« Yanıtla #5 : 10 Kasım 2012, 17:05:22 »
Şanzıman değişiminde motorun tork değerleri baz alınır..  1300cc aracın tork değerine göre şanzıman seçmeniz gerek..  3000 devirde 85 ile giden 4 ileri şanzıman yeride 2500 devirde 100 giden 5 ileri şanzıman takarsanız o motor bu yükü kaldıramaz hep PS hem Tork düşük.. Dizelde durum tork sayesinde iraz toparlasada düz dizelin 54 ps olduğunu unutmayalım.. Alt devirde tork üst devirde beygir mantığı düz dizelin.. Benzinli motorda ise durum daha farklı beygir ile tırmanıp torkla takviyelenir ve 4500 devirden sonra düşüş eğilimi başlar düz motorda..  O yüzden 5 ileri şanzmıman takıcak kişi alıcağı şanzımanın dişli ölçülerini çok iyi hesaplamalı.. 3000 devir 100km gibi bir değer ideal olacaktır.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: 5 ileri vites kutusu
« Yanıtla #6 : 11 Kasım 2012, 12:38:54 »
Şanzıman değişiminde motorun tork değerleri baz alınır..  1300cc aracın tork değerine göre şanzıman seçmeniz gerek..  3000 devirde 85 ile giden 4 ileri şanzıman yeride 2500 devirde 100 giden 5 ileri şanzıman takarsanız o motor bu yükü kaldıramaz hep PS hem Tork düşük.. Dizelde durum tork sayesinde iraz toparlasada düz dizelin 54 ps olduğunu unutmayalım.. Alt devirde tork üst devirde beygir mantığı düz dizelin.. Benzinli motorda ise durum daha farklı beygir ile tırmanıp torkla takviyelenir ve 4500 devirden sonra düşüş eğilimi başlar düz motorda..  O yüzden 5 ileri şanzmıman takıcak kişi alıcağı şanzımanın dişli ölçülerini çok iyi hesaplamalı.. 3000 devir 100km gibi bir değer ideal olacaktır.

benim araca uyan sanziman buna göre zaten orj üstündeki 4 vitesten farksiz olup 5. vitesi rahatlama vitesi olarak eklenmis dedigin sekilde disli hesabina girersen o arabaya bulacagimiz sanzimani uydurmak astari yüzünü gecer benim aracima buldugum sanziman ayni motora ayni kv ayni beygire sahip ici disi bir olan aractan cikma  dizel icinde aynisi oldugu sürece disli hesabina girmeye grek kalmiyacak önemli olan ayni degrde motoru olan iki aracin sanzimani 5 vites olani digerine takmak
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı Golf_ld

  • İleti: 1087
  • only VW
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk2 1,3 C
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 5 ileri vites kutusu
« Yanıtla #7 : 28 Aralık 2012, 08:35:40 »
bizede 5 leniyoruz  satılığa çıkardığım 5 ileri mk2 şanzımanını aracıma taktırtıyorum
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld