Gönderen Konu: hararet sorunu  (Okunma sayısı 10883 defa)

Çevrimdışı acarefe

  • İleti: 9
  • 82 model mk 1 dizel
    • Profili Görüntüle
hararet sorunu
« : 15 Eylül 2012, 13:28:12 »
selam 83 model dizel arabam hararet sorunu başladı 4 ay önce devirdaim değiştirmiştim orjinal ile değiştirdim ama nedenini bilemedim başka bir işlem olmadı tamircim radyatör şişlet dedi ama yine olmadı yardımlarınızı bekliyorum SAYGILAR

Logged

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #1 : 15 Eylül 2012, 16:34:11 »
Devirdaim değişmeden önce araç hararet gördü ise conta yada en kötü ihtimal üst kapak çatlamış olabilir.   Mk1 dizeller Yada eski teknologi yüksek sıkıştırmalı dizel motorlar harareti sevmez 10dakkada contayı yada üst kapağı çizer.   
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #2 : 16 Eylül 2012, 11:08:33 »
nasil bir hararet problemi yasiyorsunuz.

Çevrimdışı ilker mk2

  • İleti: 329
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #3 : 17 Eylül 2012, 02:33:15 »
sorunu biraz daha acarsanız yardımcı olmaya çalışırız

Çevrimdışı acarefe

  • İleti: 9
  • 82 model mk 1 dizel
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #4 : 17 Eylül 2012, 14:39:27 »
selam: ödemiş kuşadası yaklaşık 100 km düz yol gittim galdim hiç bir sorun yaşamadım 17 km uzaklıkta gölcük yaylası var rampa yani yokuş belki 20 defa durdum radyatörün üzerine soğuk su dökme şartı ile belki birbuçuk saatte varabildim. çok fazla hararet yaptırmadım yani hararet lambası yanar yanmaz hemen durup rayatöre soğuk su dökme şartı ile hararet normale dönüyor 3 / 4 km gidemeden tekrar başlıyor tamircime gittim radyatör şişlet dedi yaptırdım ama denemek amacıyla tekrar rampa yola vurduğumda aynısını taekrar yaptı yani narmal düz yolda hiç bir sorun yok hava sıcakda değildi sabah saatleriydi bilgilendirirseniz sevinirim saygılar

Çevrimdışı ilker mk2

  • İleti: 329
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #5 : 17 Eylül 2012, 15:54:17 »
sen hararet yapan arabaya direk soğuk su koyarsan daha doğrusu senin araban hararet yapmamış ki cok ısınmış fan acmadan soğuk su koymuşsun böyle kapakta catlatırsın contada yakarsın  ben bi elektirikciye git fanı manuel yapsın sen zorlicağın zaman fanı kendin aç o zaaman cok ısınmaz tabi once kapakla contanı kontrol ettir

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #6 : 17 Eylül 2012, 16:03:36 »
selam: ödemiş kuşadası yaklaşık 100 km düz yol gittim galdim hiç bir sorun yaşamadım 17 km uzaklıkta gölcük yaylası var rampa yani yokuş belki 20 defa durdum radyatörün üzerine soğuk su dökme şartı ile belki birbuçuk saatte varabildim. çok fazla hararet yaptırmadım yani hararet lambası yanar yanmaz hemen durup rayatöre soğuk su dökme şartı ile hararet normale dönüyor 3 / 4 km gidemeden tekrar başlıyor tamircime gittim radyatör şişlet dedi yaptırdım ama denemek amacıyla tekrar rampa yola vurduğumda aynısını taekrar yaptı yani narmal düz yolda hiç bir sorun yok hava sıcakda değildi sabah saatleriydi bilgilendirirseniz sevinirim saygılar

Aracın yedek su haznesinde kabarcıklanma köpürme ve borularda aşırı sertlik varmı bakabildinizmi. Eğer bu belirtiler var ise aracı sürmeyi bırakın ve en yakın sanayiye götürün aracın derdini anlatın. Eski nesil dizeller skıştırınca herhalikarda 0 motor olsada bir miktar hararet yükseltir, fakat aşırısı bir skıntının olduğunu gösterir. Aracınıza derhal baktırın.

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #7 : 17 Eylül 2012, 20:33:34 »
Hocam sen hararet ışığını salla önemli olan ibren hangi konumda onu söyle.. O hararet ışığı dediğin sadece araç hararet yaptığı zaman yanıp sönmez..  Ve ayrıca hararet yapan araç su eksiltir. Eksiltme varmı araçta. 

 İnşallah hararet ibren ortada ve sen ışık ikaz verince durup boşuna amelelik yapmamışsındır :)
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı gipsykings

  • İleti: 230
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #8 : 17 Eylül 2012, 23:47:42 »
Konuya bende dahil olayım.Golf dizellerde bu hararet ışığı neden kafasına göre yanar?Başka bir arızayı mı gösteriyor.Yoksa arızalı olduğundan mı?

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #9 : 18 Eylül 2012, 00:19:53 »
o hararet ışığı değildir motorla ilgili bir çok sinyali o ışık verir farklı şekillerde yanarak..Sadece hararet sınırı geçtiğinde de dikkat çekmek için yanar bundan dolayı alışkanlıktır sanırım hararet ışığı diye isimlendirilmesi..

Çevrimdışı gipsykings

  • İleti: 230
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #10 : 18 Eylül 2012, 00:24:26 »
o hararet ışığı değildir motorla ilgili bir çok sinyali o ışık verir farklı şekillerde yanarak..Sadece hararet sınırı geçtiğinde de dikkat çekmek için yanar bundan dolayı alışkanlıktır sanırım hararet ışığı diye isimlendirilmesi..

Teşekkür ederim.Peki yanmasının sebebi ne olabilir?Bir fikriniz var mı?Neyi kontrol ettirmeliyım?

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #11 : 18 Eylül 2012, 01:07:58 »
 Bu ikaz led i özellikle hararet göstergesine konulmuş çünki insanların ençok göz ile temas ettiği ibre hararet bu yüzden o led farklı arızaları bildirmek için görev yapıyor.. Mesala mk1 inizin elektrik tesisatı hiç ellenmemiş ve tüm role leri orj olduğunda aracın harareti sınırı aştığında benzinli motorda ateşlemeyi dizel motorda pompa open ı kesiyor..

 Elektrik tesisatında yanlış bir bağlantı varsa gene bu ışık belirli zamanlarda uyarı veriyor. Mesela geçenlerde aracımın sigorta kutusuna bakım yaptım ve sinyal ve 4 lü tesisatında bir pin in oksitlenmeden düzgün temas etmediği farkettim bunu görene kadar kafasına göre o ışığım yolda giderken ikaz veriyordu, oksidlenmeyi temizledim ve şuan hiçbir ikaz almıyorum..

 Dizel motorlarda orjinal tesisatta bir ikaz özelliği daha var buda motor özellikle kışın çok soğuklarda belirli bir sıcaklığa ulaşana kadar bu ikaz lambasını yakıp söndürüyor taki motor yağ sıcaklığı artana kadar. Ama bu özellikler sanırım 81 öncesi mk1 lerde eksik yada yok..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı gipsykings

  • İleti: 230
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #12 : 18 Eylül 2012, 01:13:48 »
Detaylı bilgi için teşekkür ederim.Benim aracımda motor normal sıcaklığında ilerken bu durum oluyor.Hiç bir düzeni yok,tamamen kafasına göre yanıyor.Bende sigorta panelinden mi başlayayım?Golf 2 td aracında bu sorunla karşılaşan arkadaşlar varmıdır?

Çevrimdışı acarefe

  • İleti: 9
  • 82 model mk 1 dizel
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #13 : 19 Eylül 2012, 21:13:42 »
değerli arkadaşlar öncelikle hepinize ayrı ayrı teşekür ederim
tamirci arkadaş radyatöre bakarak köpürme yok dedi conta sağlam
hararet saatine gelince tam ortaya geçiyor ve lamba yanmaya başlıyor yedek deposuna zor açarak kaynamış su dökülerek buharlar arasında (bezlerle tutarak) kapağı açıyorum biraz su eksilmiş oluyor ama su kaçıran hiç bir yer yok
bu arada tabiiki antifiriz'de koyamıyorum zararı olurmu motora antifiriz koysam boşuna gidecek
yardımlarınıza bekliyorum saygılar