Gönderen Konu: geç çalışma ile ilgili tecrübesi olan arkadaşların yardımı lazım..  (Okunma sayısı 7209 defa)

Çevrimdışı redmonster

  • İleti: 273
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar benim golf 2 nin yaklaşık 1 aydır bir sorunu var sabahları çalıştırırken kızdırma bujisinin ışığı normal yanıyor ve marşa basınca çalışıyor ama sonrasında gün içinde motor soğukken sıcakken hiç fark etmez hiç bir zaman kızdırma ışığı yanmıyor ve araç geç çalışıyo ne yaptıysam ne ettiysem düzelmedi kızdırma rolesini orjinal alman malı ile değiştirdim.. motor bölümündeki sıcaklık degerini ölçen hareret müşürü gibi müşürü degiştirdim.. olmadı dün bindim arabaya gittim adapazarındaki ünlü ustaya ( salkım pompa ) komple bakım yaptırdım enjektör memelerini falan sıfır değiştirip avansını falan ayarlatıp  kızdırma bujileriin değiştirip v.s bütün bakımlarını yaptım.. yinede olmadı.. sigorta kutusunu komple söktüm içi sıfır kadar temiz hiç bi oksit bozukluk kopma v.s hiç bişey yok.. deli olucam bu kızdırma ışığında kablo falan kopuk olsa sabah çok soğukken niye çalışıyo madem çalışıyo gün içersinde niye hiç yanmıyo yanmayıncada haliyle araç çok geç çalışıyor. varmı bu konu hakkında bi fikri olan yaşamış tecrübesi olan arkadaşlar.. yardımcı olursanız sevinirim..
Ne Kadar Duman O Kadar Randuman ..

Logged

Çevrimdışı redmonster

  • İleti: 273
    • Profili Görüntüle
Ne Kadar Duman O Kadar Randuman ..

Çevrimdışı davut

  • İleti: 598
    • Profili Görüntüle
pompayi falan  komple  yaptirdiysan  o zaman araban   yakiti  geri kacma   ihitmali yüksek bi onu kontrol ettir bu pompa ile filtre arasina  bi ufak parca  koyuyolar  5 liralik bisi  bi baktir  derim ben  cünki  aracin  yakiti cekene kadarki  zaman  zaten  o gec calisiyo dedigin zaman olabilir

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
bosver calismasin su plakanin güzeligine bakarmisin ya :D

motor sicak iken birsey yanlis mi algilaniyor diyesim geliyor böyle bir durumla karsilasmadim ama akü kutup baslarini söksen bi 5 dk falan beyin reset olur
benimki benzinli rolanti bi acayip calisiyordu kutup baslarini söküp taktim duzene girdi ki seninki rolanti degil ama denemekte fayda var
sabah hersey normal ama sonrasinda anormal oluyorsa motor sicakken büyük ihtimal birsey bir veriyi yanlis göneriyor olabilir insallah en kisa zamanda cözülür kazasiz belasiz sürüsler dilerim

edit geceyim bir arkadasima sordum mevzuyu anlattim sunlari söyledi
kizdirma bujisinin motor üstünde musuru var motor 30 derece üzerinde isitici devreye girmez onun calismamasi normal

mazot depo kapagini acikken dene kullan vakumda kalip mazot cekemiyor olabilir

bukadar bakimi yapildiysa mazot otomatigi degismismi
mazot filtresinden de olabilir degismediyse
en kötü stop müsürü var dedi o pislik yapmis takili kaliyor olabilir dedi




fakat arabanin calismamasinin sebepleri kabaca söyle
mazot filtresi sisiyo
mazot otomatigi bozulmus
« Son Düzenleme: 29 Eylül 2012, 12:51:16 Gönderen: deepdrastic »
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
gun icinde 2. calistirma sirasinda kaputu acip kontagi yari konuma getirdikten sonra roleyi dinle role atiyorsa. roleden sonraki kablolarini kontrol et. Eger role atmiyorsa sigorta kutusu ile roleye baglanan kablolari kontrol et. Golf 2 td de beyin vs olmadigi icin muhtemelen kablolarda bir asinma var ve isinin etkisiyle kablo esnedigi icin kizdirma islemine ters tepki yapiyor.

Çevrimdışı davut

  • İleti: 598
    • Profili Görüntüle
ama  arac sicakkende  gec calisiyor diyo  arac sıcakken  cokda ısınmasına gerek yok ama    genede ihrtimalleri degerlendirmek gerek

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
bizim araclarimiz sicak soguk fark etmez kizdirmalarda problem olursa sogukta zaten illellah calismaz. Sicaktada cok cok gec calisir.

Çevrimdışı Golf_ld

  • İleti: 1087
  • only VW
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk2 1,3 C
  • Şehir: İstanbul
bizim araclarimiz sicak soguk fark etmez kizdirmalarda problem olursa sogukta zaten illellah calismaz. Sicaktada cok cok gec calisir.
:tamamdir başıma geldi kızdırma bujisinin biri patladı sonra 2. side muhtemel sorun kızdırma bujisi söküp elektrik ver anlaşılır zaten pompa tarafındaki 2 tanesi biraz zorlar sökülürken  kolay gelsin
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Çevrimdışı redmonster

  • İleti: 273
    • Profili Görüntüle
bugün biri aküdendir abi dedi ihtimal bile vermediğim halde  ya doğruysa diyerek mutlu akü altım sıfır.. ama sorun çözülmüyor.. geç alıyor araba.. kızdırma bujileri kontrol edildi ve hepsi süperdi biri hafif sönük yanıyor gibi geldi ucuna baktığımzda hemen yenisini taktırdım.. kızdırma rolesi dediginiz sigorta kutusunun üzerinde olan değil mi onunda alman malı olanı ile değşitirdim.. kablolarda sorun olabilirmi bilmiyorum ama kabloda sorun olsa motor çok soğukken 1dk dan fazla ısıtıyor yani ışığı yanıyor ve kapatıp bidaha açtığımda yine ısıtıyor yani o kadar ısınmaya dayanabiliyor.. bilmiyorum valla çözebilmiş değilim.. mazot geri kaçırma olayını yaparım bakarım ona geri bırakmasın diye bi valf takarım ama depoda ağzına kadar dolu boşluksun dolduruyorum böyle durumlarda geri alır mı mazotu .. ayrıca eskiden böyle bişey yoktu son 1 aydır böyle..mazot filtresini yanımda filtreci var canım sıkıldıkça değiştiriyorum nerdeyse her depoda bilemedin 2 depoda bi değişiiyordur fil filtre ile..  kafayı yiycem yani arkadaşlar..
Ne Kadar Duman O Kadar Randuman ..

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
bugün biri aküdendir abi dedi ihtimal bile vermediğim halde  ya doğruysa diyerek mutlu akü altım sıfır.. ama sorun çözülmüyor.. geç alıyor araba.. kızdırma bujileri kontrol edildi ve hepsi süperdi biri hafif sönük yanıyor gibi geldi ucuna baktığımzda hemen yenisini taktırdım.. kızdırma rolesi dediginiz sigorta kutusunun üzerinde olan değil mi onunda alman malı olanı ile değşitirdim.. kablolarda sorun olabilirmi bilmiyorum ama kabloda sorun olsa motor çok soğukken 1dk dan fazla ısıtıyor yani ışığı yanıyor ve kapatıp bidaha açtığımda yine ısıtıyor yani o kadar ısınmaya dayanabiliyor.. bilmiyorum valla çözebilmiş değilim.. mazot geri kaçırma olayını yaparım bakarım ona geri bırakmasın diye bi valf takarım ama depoda ağzına kadar dolu boşluksun dolduruyorum böyle durumlarda geri alır mı mazotu .. ayrıca eskiden böyle bişey yoktu son 1 aydır böyle..mazot filtresini yanımda filtreci var canım sıkıldıkça değiştiriyorum nerdeyse her depoda bilemedin 2 depoda bi değişiiyordur fil filtre ile..  kafayı yiycem yani arkadaşlar..


sımdı ben senın sorununu solucem bana dua etceksın abı :)

senın sorunun marş motorunda kısacası mars motorunun komurlerınde..

keske aku almasaydın yazık etmıssın bak..

sımdı ben sana soleyım durumu ..

bızım volt varken arac motor sıcak soguk yaz kıs farketmeksızın gec calısıyordu aku degıstı sorun cozulmedı ustalar sıbobtan dedı ust kapaj acıldı gene degısmedı mazot gerı kacıyo dendı bı dunya parca degıstı gene degısmedı ...

en son olarak bı gun babam aracın arkasındakı dur lambası yanmıyomus elektrıkcıye gıdıyor babamda arabayı calstırmıs gec calısmıs araba gene.. elektırıkcı dıyo abi senın mars motorunun komurlerı bıtmıs  nası yanı falan derken motora bakım yaptırıyor babam ve arac yarım marşta calısmaya baslamıstı bak 1 tur marsda degıl yarım marsta dusun artık :)

gıttık 100 amper aku aldıktı 200 tl ye zamanında meger sıkıntı 60 tl lık mars motoru bakımındaymıs..  :)



Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı redmonster

  • İleti: 273
    • Profili Görüntüle
sağol dostum yaşamış olduğun tecrübeden banada bişeyler vermeye çalıştığın için :)) lakin şöyle bi durum var yani araç kızdırma sistemi çalıştığında mesela sabah çok soğukken kontağı açık 1 dk kadar ışığı yanıp söndükten sonra kızdırma bujilerinin  araç sorunsuz çeyrek marşta diyebilirim alıyor. kaldı ki marşın burcunu kömürlerini v.s v.s 3-4 ay önce değiştirdim komple bakım yaptım..  ve şöyle bi durum var bloktaki su çıkışında bağlı olan kızdırma müşürü ( ısıyı algılayan) devri dışıyken yani üstündeki soketi çıkarttığımda sürekli yanıyor kızdırma ışığı yani o takılı değilken kontağı ne zaman açarsan aç ışık yanıyor ve 5 dk da geçse öyle yanık durur yani zamanla olmadığı için sönmüyor bunu devre dışı bıraktığımda haliyle ışık yanıyo ve 30. sn falan sonra marşa bakıyorum anında alıyor marşta olsa o zamanda yapmaz mı ?
Ne Kadar Duman O Kadar Randuman ..

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
değişmiş olan parçaların sıfırlarının da üretim hatalı olabileceği ihtimali var. çekvalf olacağını yakıtın geri kaçacağını sanmıyorum. bu olsa gece boyunca olurdu ve soğukken çalışmazdı asıl. kanımca sorun müşirde ya da rölede.
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2012, 01:55:17 Gönderen: TEYOLOGY »
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı redmonster

  • İleti: 273
    • Profili Görüntüle
tekrar değiştir diyosun roleyi müşürü.. değiştirelim bakalım alıştım zaten 1 haftada 1000 lira para harcadım  :)
Ne Kadar Duman O Kadar Randuman ..

Çevrimdışı Golf_ld

  • İleti: 1087
  • only VW
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk2 1,3 C
  • Şehir: İstanbul
tekrar değiştir diyosun roleyi müşürü.. değiştirelim bakalım alıştım zaten 1 haftada 1000 lira para harcadım  :)

yavuz kardeşim istanbulda neredesin olmadı çok fazla dhada kurcalamadan işinin ehli ustam var topkapıda hafta içi git yanına teşhisini yaparlar içinde rahat eder istersen özelden numarasını atabilirim
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld