Gönderen Konu: 1. vites sorunu  (Okunma sayısı 12902 defa)

Çevrimdışı redmonster

  • İleti: 273
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1. vites sorunu
« Yanıtla #14 : 09 Ekim 2012, 19:02:41 »
bugün arabamın vitesi söküp tamir takımını değiştir burçlarını contalarını falan magirus gibi oldu tık tık :) aşındığından geçmiyormuş vitese..altına girmişken egzosları begenmedim pek komple manifolttan en arkaya kadar sıfırladım.. çok güzel oldu arabanın sesi değişti..
Ne Kadar Duman O Kadar Randuman ..

Logged

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1. vites sorunu
« Yanıtla #15 : 09 Ekim 2012, 19:45:07 »
tamir takimi dedigin benim icin mi yoksa diger arkadas icin mi birde tamir takimi su vites kolundaki plastik aksamlarmi

5 ileride ki amac zaten ekonomi ve uzun yolda baya baya istiyor 5. vitesi sehir ici sikinti yok

Evet tamir takımı plastik aksamlar ve aracın içinden şanzumana bağlantı yerine kadar olan hareketli çubuklardan oluşuyor. Fakat problemin nerde olduğunu kavradığınızda demir çubukları değiştirmeden sadece vites göbeğiylede olay hallolabiliyor. Arkadaşda halletmiş malum sorununu.

Çevrimdışı redmonster

  • İleti: 273
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1. vites sorunu
« Yanıtla #16 : 09 Ekim 2012, 20:21:52 »
20 liralık bi tamir takımı bikaç plastik burç ve contadan oluşan birşey değiştirdim sorun ortadan kalktı şuan için sonuç müthiş.. çokta zor bir iş değil eli anahtar tutan herkes yapabilir.
Ne Kadar Duman O Kadar Randuman ..

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1. vites sorunu
« Yanıtla #17 : 09 Ekim 2012, 22:37:32 »
benim elim baya iyi anahtar tutar ama bendeki sorunun tamir takimi ile düzelecegini sanmiyorum yada denemekte fayda var deyip degistiremmi ne diyorsunuz burada tahminen 30€ falandir

birde @redmonster arkadasim tam nasil degistirdigini anlatirsan sevinirmim arabanin altindan yapilan bir islemmi yoksa icinden mi söküyoruz parcayi
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı redmonster

  • İleti: 273
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1. vites sorunu
« Yanıtla #18 : 10 Ekim 2012, 18:12:05 »
ben tamamen söktüm arabanın vites altından üstünden şanzımana giren yerlerden komple dışarı aldım ama sanırım vites kolunu falan sökmedende şanzımanın ordaki kolları sökerez değiştirirsin tamir takımını yani vites kolunun altından hiçbişey değiştirmedim top gibi birşey falan var ama sağlamdı .. onları değiştirmedim ben görmek için sökmüş oldum.. ben tam olarak vites kolunun altındaki eksoz muhafazasını sökerek alttan 4 civatayı söktüm sonrasında şanzıman tarafından kolun girdiği yeri söktüm çıkarttım sonra kolları dağırak contalarını burçlarını taktım geri topladım
Ne Kadar Duman O Kadar Randuman ..

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1. vites sorunu
« Yanıtla #19 : 10 Ekim 2012, 21:57:03 »
sagolasin bi ara söküp bakayim dicem bugün kullanirken hertürlü hareketi denedim hafif bastirdim cekerek vitese taktim yavasca yaptim yok arkadas viteslerim sert geciyor :D benim sanziman burclar gitmis en iyisi 5 ileri yerlestirmek tuzlu olacak ama yakit düsecek
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı mk_ank

  • İleti: 159
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1. vites sorunu
« Yanıtla #20 : 12 Ekim 2012, 02:23:37 »
Kardeş benim arabada da geri vitesle 1 karışıyormuş, 1 diye geriye giriyormuş araç, bir parça kaynaklamak gibi bir işlemle düzeltilmiş detayını öğreneyim istersen. Şu anda bir sıkıntısı yok neyse ki.

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1. vites sorunu
« Yanıtla #21 : 12 Ekim 2012, 13:13:57 »
Kardeş benim arabada da geri vitesle 1 karışıyormuş, 1 diye geriye giriyormuş araç, bir parça kaynaklamak gibi bir işlemle düzeltilmiş detayını öğreneyim istersen. Şu anda bir sıkıntısı yok neyse ki.

kaynaklanan parca degilde vites kolunu bastirip tam sol cekince zaten geri vitesin düzenine gecmis oluyor bunu 1. vitese atarken o hizada bir parca var ama plastik oda o olmazsa tam sol 1. vites yaptigin gibi geri vitese giriyor bastirmadan yani ben kaynakli bir parca olacagini sanmam vites kolunun körügünü sökünce solda asga dogru cikintili plastik bir parcadir sola itince kolu ona yaslanir bastirincada kol o parcanin altndan dahada sola gecer geri olur

resimdeki kücük a ile isaretli yer ordaki cikinti kirilinca bastirmadan direk geri vites


bu resimlerde de o cikintinin yaslandigi ve arasina gectigi parca


« Son Düzenleme: 12 Ekim 2012, 13:17:07 Gönderen: deepdrastic »
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı redmonster

  • İleti: 273
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1. vites sorunu
« Yanıtla #22 : 12 Ekim 2012, 13:19:04 »
valla arkadaşım tarif edicek bişey yok bence komple sök üşenme neyi var ne yok gör kırılan çıkan yırtılan kopan herneyse hepsine bikerede bakım yap uzunca  bi süre başın ağrımasın..
Ne Kadar Duman O Kadar Randuman ..

Çevrimdışı redmonster

  • İleti: 273
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1. vites sorunu
« Yanıtla #23 : 12 Ekim 2012, 13:19:55 »
benim aracı haftaya muayeneye sokucam bakalım ne olacak gerçi şu 1 hafta içinde 1500 tl yi buldu yaptığım bakımlar fren eksoz enjektör vites ön takım akü ne var ne yok değşitirdim.. inşallah çok ugraştırmazlarda bikerede geçerim.
Ne Kadar Duman O Kadar Randuman ..

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1. vites sorunu
« Yanıtla #24 : 12 Ekim 2012, 15:03:15 »
simdi sana birkac secenek sunayim

debriyajla alakali bir sorun yok ise ki bundan emin ol önce

vites kolu mekanizmasi ne durumda plastik ten parca oldugu icin asinma yapiyor
öne dogru giden kol olacak sanzimana gectigi kisim gevseyip kaymis olabilirmi

son olarak suan benzeri problemi olan ben vitesler sogukken hersey guzel ama arac isininca 10-20km yol yapinca bütün vitesler sert gecmeye basliyor en sert gecen de 2 . vites bu durumda sanziman ya degisecek yada indirilip acilacak yapilacak
benimki 4 vites zaten 5 vits yapmak istiyorum o yüzden bu sekil gitigi yerekadar

senin sanziman büyük ihtimal gidici ki gitmis gibi görünüyor yagini kontrol ettin mi sizinti kacak varmi baktinmi sizinti yoksa bile belki az yag vardi
abi aynı sıkıntı bende de vardı. daha doğrusu tam tersi. soğukken çok sertti, araba ısınınca yağ gibi geçiyordu. arabayı kaldırdık, vites "demirinde" (altta, egzozun yanından şanzımana doğru uzanan çubuk) bi yerde kasaya sabitleniyor, sabitlendiği yerde yuvarlak bişi var. o yuvarlağın içine kol sabit dursun diye lastik takmışlar. fakat lastik zamanla kirlenmeden ötürü sertleşiyor, falan filan. aslında ordada sert plastikten bişi olması gerekiyormuş. bulduk ve değiştirdik, şu anda vites geçişleri süper.

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: 1. vites sorunu
« Yanıtla #25 : 23 Ekim 2012, 11:07:58 »
Konuda bahsi geçen sorunlar araçta kullanılan motora göre değişim gösteriyor.. 1400cc ye kadar olan motorların vites aktarma sistemi ile 1500cc üstü motorların sistemi birbirinden çok farklıdır buna dikkat edin..  1400cc ye kadar olanlarda vites tamir takımı yoktur sadece kol çanağı ve altta tam direksiyon kutusuna yakın bir burc var...

 1500cc ve üstü olanlarda ise karmaşık bir düzen vardır bunların tamir takımları 3 tiptir.. 1 Vites kolu çanağı, 2 Ara mafsal contaları ve burçları, 3 2 adet biri kısa diğeri uzun aktarma kolundan oluşur.. Hangi bölümde boşluk var ise o kısımın tamir takımı alınır değiştirilir..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"