Gönderen Konu: Golf-IV direksiyon titremesi ve önlerden gelen cik cik cik sesi hk.  (Okunma sayısı 6635 defa)

Çevrimdışı emopayne

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar Merhaba,
Bundan 7 ay önce almış olduğum Golf 4 - 2004 1.6 Primeline model aracımda, 120-140 km/s hızları arasında direksiyon titremesi problemi yaşamaktayım. Bu soruna her zaman yapmamasından kaynaklı hala bir çözüm bulunamamıştır. Mesela,120-130 km/s hızla virajlarda,yokuş yukarı titreme yapmazken, düz yolda ve yokuş aşağı ilerlerken çok sık direksiyon titremektedir. Aracın lastikleri 205/55/16 Michelin Primacy HP; üretim tarihi 38/07, lastik hava basınçları 32 psi ve araçta orjinal stock(sac) jantlar bulunmaktadır.
Aracımı bu şikayetimden ötürü iyi bildiğim Rot-Balans ustasına 3 defa götürdüm. İlk seferinde rot-balans yapıldı, ikincisinde ön sağ bılya değişti ve yine rot-balans, üçüncüsünde ise rot-balans ve ustanın sen direksiyonu titreyen araba görmemişsin, senin arabanda bir şey yok demesiyle son buldu.
Ayrıca, 2 ve 3.viteste 3000 dv/dk'da ayağımı gazdan çekince araba 2000 dv/dk'ya kadar yavaşlarken önlerden cik cik cik sesi geliyor. Usta balatalardan kaynaklanıyor diye balata kenarlarını zımparaladı. Fakat, cik cik cik sesi ve direksiyonda yaşanan titreme hala devam etmektedir. Internette buna benzer konuları araştırdım lastik ömrü, jant eğriliği, kazalı mı, balanstan öte geçemedim. Bu konuda sizlerde öneri ve görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Şimdiden teşekkürler.

Logged

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Öncelikle lastikler eski tarihli kesinlikle değişimi şart 5 sene olmuş. Lastik kaynaklı olabilir. Cikleme sesi frene basılırken mi geliyor yoksa gazdan ayak çekilince mi? Birincisi ise fren balataları eskimiş ve sertleşmiştir ondan ötme yapar bende de yapıyordu balatalar aracın ilk orijinali idi değiştirdim ve ses kesildi.

Çevrimdışı emopayne

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Lastikçime gösterdiğimde daha gider bu lastiklerler diyordu, görünüm olarak ta sıkıntı yok, sadece 22000 km yol yapıldı. Bende ömründen şüpheleniyordum başka bir lastikçeye de göstereceğim.
Cikleme sesi; 2 ve 3. vites 3000 devirde ayağımı gazdan çektikten sonra araba yavaşlarken cik cik cik ötüyor. Ancak, 2000 devirin altına düşünce ses kesiliyor. Fren balatalarına baktırmıştım, onlarda sıkıntı yok. Ustanın dediği balata janta sürtebilir di pek mantıklı gelmedi böyle olsa jantın yamuk olması gerekirdi diye düşündüm.

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Hocam lastikte önemli olan diş derinliği ile tarihidir. Lastiğin ömrü 4 yıldır 4 yılı aştığı zaman değişimi gereklidir. Çünkü lastik sertleşir ve frenleme ve yol tutuşta çok büyük kayba sebep olur. Ayrıca araç sizden önce nasıl kullanıldı bilmediğiniz için değişiminiz içinizi rahatlatır ve belkide bahsettiğiniz sıkıntı bundan kaynaklanır.

Fren balatalarında sıkıntı olsa sürekli ses yapar. Şanzumanda, takozlarında sorun olabilir... Kesin bilgi için aracı görmek gerek tabiki.

Çevrimdışı emopayne

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Yarın aracı servıse götüreceğim. Şanzuman ve takoz konusunu da belirtirim. Lastiği mecbur artık değiştireceğiz. :-\ Teşekkürler.

Çevrimdışı golfvan38

  • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
cık cık sesi ön takımdaki herhangi bir parçadanda gelebilir, çekiş pozisyonunda parçalar gergiye geldiğinden yapmaz, boşta iken gelebilir, rotil değişiminden sonra benzeri ses geldi usta arabayu sallayarak sesin geldiği yeri buldu, vida gevşetti sıktı, rot ayarı yaptır tamam dedi, tık yok, önemli birşey değil gibi

Çevrimdışı emopayne

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Bugün aracı servise bıraktım, yarın muhtemelen akşam vakti teslim alacağım. Usta titreme ile ilgili akslara bakacağını söyledi ve cik cik sesini balata kenarını zımparalayarak giderdi. Sahibinden orjinal 16" bora 6 kollu jant bakıyorum.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-jant-lastik-takimlari-orjinal-bora-jantlari-lastikleri-101516944/detay
Ne düşünüyorsunuz?

Çevrimdışı emopayne

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar cık cık sesı harıç butun sorunlar çözüme kavuştu. Cıkleme sesı de dısklerın kenarı zımaparalanarak azaldı ama gıderılemedı.
Sorunların çözümü;
Dıreksıyondakı tıtreme; Ön 2 aks ıcı çamur doluydu, arabanın yolda gıtmesı bıle son derece şaşırtıcıydı, orjınal parça ıle değişimler yapıldı.
Lastıkler balans yapıldı, Mayıs ayında jantlar ıle beraber değiştıreceğım.
Ön 2 sılecek supurgesı değıstı,
Süreklı ayarı kaçan boğaza kelebeğı ıcın ustamın detaylı kontrolu ve 3 conta değısımı sonucunda sürüş keyfım 3e katlandı dıyebılırım.
Sonuc olarak; bugun aracımın muayenesını de yaptırmış bulunmaktayım.
Cevaplarınız ıcın herkese teşekkürler...

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Bu direksiyon titreme olayi bende de var.. Otobanda cok stabil yollarda bile 120km i gectigimde direksiyon + komple araba titriyor nerdeyse. Lastiklerden ve balanstan dediler tabi lastikler gercekten kotuymus. "Pirelli P6000" kimseye tavsiye etmem cok sert lastik. Rot balans icin goturdum rot yaptilar balans icin bosuna para dediler lastiklerini degistir, balans yapsakta yine titresim yapar dediler. Simdi 4 tane good year ug8 koydugumda denicem bakalim titresim kesilmez ise, akslara yoneleyim bende arkadastaki gibi olabilir bende de.

Çevrimdışı emopayne

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
by_tata
Eğer gaza basınca tıtrıyor, bırakınca tıtreme kesılıyor ıse sorunun cozumu aksları temızletmek, durumları kotuyse de malesef değiştirmek. Lastıklerın omru dolmadıysa, uzun sure de yatmadıysa sert veya yumuşak olmasından kaynaklı tıtresım olmuyor, bu konuda cın malı asımo marka dandık lastıkle arkadasım 190 yapıyor ve herhangı 1sıkıntı su ana kadar yaşamadı.
Bu arada boğaz kelebeğı sorunum devam edıyormus EPC ve motor check ışıkları tekrar yanınca bunu farkettım. Araçta gaza basınca pedalda da tıtreme oluyor ve devır saatı halay çekmeye başladı. Sanırım boğaz kelebeğımın omru doldu. Ya çok şanssızım ya da çok şanslı karar veremıyorum. Yarın tekrar servıse gıdıp şu olayı da halledeceğım. Bundan sonra da kesınlıkle garaj arabası almamaya karar vermıs bulunmaktayım. Volkswagen parçaları dura dura bozuluyor heralde; ışlemeyen demır paslanır mısalı...

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
by_tata
Eğer gaza basınca tıtrıyor, bırakınca tıtreme kesılıyor ıse sorunun cozumu aksları temızletmek, durumları kotuyse de malesef değiştirmek. Lastıklerın omru dolmadıysa, uzun sure de yatmadıysa sert veya yumuşak olmasından kaynaklı tıtresım olmuyor, bu konuda cın malı asımo marka dandık lastıkle arkadasım 190 yapıyor ve herhangı 1sıkıntı su ana kadar yaşamadı.
Bu arada boğaz kelebeğı sorunum devam edıyormus EPC ve motor check ışıkları tekrar yanınca bunu farkettım. Araçta gaza basınca pedalda da tıtreme oluyor ve devır saatı halay çekmeye başladı. Sanırım boğaz kelebeğımın omru doldu. Ya çok şanssızım ya da çok şanslı karar veremıyorum. Yarın tekrar servıse gıdıp şu olayı da halledeceğım. Bundan sonra da kesınlıkle garaj arabası almamaya karar vermıs bulunmaktayım. Volkswagen parçaları dura dura bozuluyor heralde; ışlemeyen demır paslanır mısalı...

Evt.. gaza bastigimda titresim artiyor biraktigimda tam olarak da olmasa kesiliyor veya azaliyor, suana kadar sadece 120km sonrasinda oldu daha asagisinda olmadi, beni suphelendiren

1-lastikler ve balans
2-Disklerde veya oralarda biryerlerde sicak soguk mevsim farkliliklarindan olusan deforme ve yamulmalar.
3-Akslar

---------------- BOGAZ KELEBEGI HAKKINDA ---------------

Ben gecen gunlerde bogaz kelebegi ile ilgili konu acmistim okumussundur buyuk ihtimal, okumadiysan soyle diyim en son yapacagin is bogaz kelebegi satin almak. Oncesinde yapacaklarin iste

1- Tekrar temizletmek
2- Baska ustaya temizletmek
3- Kendin temizleyip takman, adaptasyon icin vw servisine gitmen 40-50tl bisi alirlar.

Bende tam 1 gun ugrastim bogaz kelebegi ile sabahtan aksama kadar. Temizlediler olmadi, tekrar temizlediler olmadi, ve o meshur laf degismesi gerek omru bitmis v.s omru de zaten hemen birkac saat icerisinde bitio sanki stabil calisimiyordu birkac saat once. Bu arada tanidik servis ha :))))

vw servisinde pc e bagladiklarinda adam hem ugrasiyor, hem bir yandan dalgalanma ve titremeyi gorunce bogaz kelebegi degismesi lazim diyor, degismeden olmaz belki diyor v.s v.s ugrasti bi yarim saat yapti.

o da ben israr ettim de ugrasti yoksa a tmm degistirelim desem zaten koltuga tam oturmamisti hemen kalkardi.

NOT: Senin bogaz kelebegi belki de gercekten bozuk ama dedigim gibi temizlik ve ayar istiyor gibime geliyor. Biraz eski ve yasli oldugundan dolayi hemen ayari yemez belki lakin, sabirla ugrassinlar. Degistirdiginde yan sanayi veya suanki uzerinden daha dandik takmayacaklari ne malum..

----- Bu arada akslari tam olarak temizletmek derken basincli su filan mi tutuluyor, korukler v.s mi aciliyor nabiyorlar tam?
« Son Düzenleme: 12 Kasım 2012, 11:01:07 Gönderen: by_tata »

Çevrimdışı emopayne

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Boğaz kelebeğı ıcın baska ustalarda baktı, mutemelen sorun hava kazanının ıcındekı zımbırtılardanmıs. Yerlerınden cıkmıs emıs fazlalığından araç fakır karısıma dusuyordu. Düzeltılerek adaptasyonlar yapıldı. Her 100-150km de yapıyordu, bakalım deneyıp göreceğim.
Sen bu durumu ustana anlat, ben oyle yapmıstım hemen akslardan demıstı ve ıcı camur dolu akslar, sonuç 2sıde değıstı. Balans veya lastıkten olsa gaz ver veya bırak tıtresım kesılmemesı gerekıyor. Bu konuda çok araştırmıştım ordan bılıyorum. Sürüş zevkını sıfıra ındıren sankı hızlı gıdınce 1sey olacakmıs gıbı hıssettıren 1sey, guvenıp gaza bıle basamıyordum. Sen ustana götür durumu anlat akslarını kontrol etsın ılk once zaten bellı edıyor. Koruklerı tutan kelepçe gevşiyor, kopuyor, korukler zamanla asınabılıyor.
« Son Düzenleme: 13 Kasım 2012, 20:29:10 Gönderen: emopayne »