seni anlayabiliyorum, tamamen güç odaklı hareket ediyorsun. haklısın günümüz şartlarında şuanki k-jet gücü yetersiz. ama şunu da belirtmekte fayda var bu zamanda taş gibi bir k-jetli mk1 kalmadı. piyasada çok fazla sağlam k-jetli gti'lar olsaydı. senin gibi düşünen "bu güç yetersiz" diyebilen insan sayısı fazla olacaktı. bu araçlar 5 parmağı geçmeyecek kadar az olduğu için k-jet şu zamanda tartışılması, uğraşılması, emek ve para harcanması gerektiğini düşünüyorum.
bende szi anlıyorum sorun yok
zaten derdi full orjinal araba olanın orjinal dışında civata bile kullanmama isteği olur, normaldir..
o farklı bir olay
3-5 yılda sorun çıkartacak elektronik sistem yerine temiz bakımlı k-Jet olsun 30 sene çalışsın bana yeter. Elektronik enjektörün ömrü nekadar k-jet in enjektörünün ömrü nekadar.. Yok boğaz kelebeği yok akışmetre derken ipin ucu yağlı kazık.. Mekanik olsun k-jet olsun az yaksın çok kaçsın sonuçta günlük kullanıyoruz kalkıpta rally yada drag lara gitmiyoruz... 1600cc EG 110 PS K-Jet 5x FF şanzıman 110km sabit sürat ile 100km de 97 oktan 5.5 litre benzin tüketiyordu varmı bunun daha ötesi.
abi elektronik injeksiyonla daha da az yakarsın
yakıt konusunda k-jet elektronik injeksiyonu asla yakalayamaz.. o konuda emin olun
birde sorunsuzluk olayı var, bence efi daha sorunsuz..
bir kere standalone beyne geçtiğinizde araba siz nelerle çalışmasını isterseniz ve nasıl çalışmasını isterseniz o şekilde çalışır..
ama k-jette öyle mi?
tabiki değil
warm-up regülatör bozulur, hadi orjinalini ara ki bulasın, kaç senelik malzeme, aldığınında sorun çıkarmama ihtimali tartışılır.. gibi
yani k-jette orjinal parçaya mahkumsunuz, dışına çıkamazsınız..
ama stand alone beyin olunca, herşey inanılmaz esekleşiyor..
mesela ben maf kullanmayacağım aracımda, bozulma ihtimali yüksek bi zımbırtı ve pahalı..
gaz kelebek sensörü yani tps ve map (manifold hava basıncı) sensörü kullanıcam..
öylece k-jet gibi istanbuldan ankaraya geldiğimde arabam zengine düşmeyecek, yada tam tersi durumda fakire..
rakıma otomatik kendi kalibre olacak vs vs..
yani efi inanılmaz avantajlı..
standalone beyinde hiç bir zaman sensörlerde vs bir markaya veya bir modele bağımlı değilsiniz..
istediğiniz sensörü takın kalibre edin devam edin
MK-1 GTI'da bende K-Jetronik ten yanayım vakit-nakit-ustan varsa yada ustan kendisiysen bence uğraşması ve kullanılması çok zevkli ve 110 HP gayet yeterli Can abinin dediği gibi TR'de 600 HP araban olsa ne fayda her yer radar vs gerek yok benzin düşer makul bir fiyata o zaman kimse K-jet kullanmaz herkes WEBER'e döner benim imkanım olsa 1 dakika düşünmem direk oturturum çift yatık WEBER ortaya da düzgün bir susturucuyla gürül gürül gezerim ama bu benzin zamları nedeniyle ustan varsa K-Jet kullanmak daha mantıklı geliyor bana
weber nedir allah aşkına?
k-jet weberden çok daha iyidir..
weber dediğin tarhin tozlu sayfalarında artık..
weberin ayarı ne sıklıkla bozulur haberin varmı?
soğuk havada marş yapmak nedir weberle biliyormusun
ayrıca weberle güç alman için yüksek sıkıştırma ve dereceli egzantrik şart..
yoksa güç müç alınmaz ondan..
sadece üsrt devirlerde biraz.. ötesi yok emin ol..
ayrıca weber zaten kendi kaç para, ayarlayacak ustası dert, ikide bir ayarı kaçacak.. ona göre manifold yapacaksın, bi şekilde en azından piston degiştirip yüksek sıkıştırma elde edeceksin.. dereceli egzantrik takacaksın.. yüksek devir dönmek için yay sapka seti alacaksın.. bunları da geçtim avans var daha.. asıl orası zulüm weber le.. ha daha runnerlar var, kim hesaplayacak runner ları?
weber dediğin ses ya, gerisi yalan.. sadece tahrik edici sesi var
ayrıca benden sana tavsiye, webere dünya para bayılacagına git motorsiklet karbüratörü al
en azından dünta para bayılmazsın webere..
4 boğaz karbüratörlü 1000cc lik motorsiklet karbüratörleri var, bildiğin weber işte..
hem de webere göre komik rakamlara satın alırsın..
ustasını bulup ayarlatırsan (jet ayarı vs vs) weberin sesini aynen elde edersin..
ama dediğim gibi, bunlarla güç alman için saydığım malzemeler şart..
zaten otur sakn kafayla bi hesap yap, bu iş standalone bayin fiyatını geçer..
nerden biliyorsun diye sorarsan, aynı düşünce eçen sene bende de vardı
benden sana araştırması yapılmış bir tavsiye bunlar..
ha ayrıca,
ben stand alone beyin yapıcam arabama..
werner emmesi ile kullanıcam, eğer olur da eme yetersiz gelirse itb yapıcam.. (senin weberde gördüğün gibi 4 boğaz olayı yani)..
alıcam hayabusa yada 1000 lik bi motorun (injeksiyonlu 4lü gaz kelebeğini) itb sini takıcam..
bu kadar basit
şimdi anlatabiliyormuyum stand alone beyin oluca olay ne kadar esnekleşiyor
hem avans derdi olmayacak, hem soğuk marş derdi..
sorunsuz sıkıntısız..
ha buarada bir şey daha yazayım..
biraz uzun oldu ama kusura bakmayın..
mesela lpg alunca arabada, sizin arabanız kendinden efi yani elektronik injeksiyonlu olsa bile lpg yi hiçbir zaman tam randımanlı yakamazsınız..
ya alt devirleriniz verimli üst devirleriniz verimsiz olur ya da tam tersi..
çünki lpg nin avansı yakıt olarak benzinden farklıdır..
bununla ilgili bir makale de var elimde ama başka bir forum sitesinde olduğu için ekleyemiyorum, ilgilenenlere pm atabilirim linki..
ama stand alone beyine geçis yaparsanız, dual map vardır, yani çift harita..
birinci haritayı benzine göre yazdırırsınız, tamamen benzin odaklı ve benzin avans değerlerine göre, ikinci haritayı lpg ye göre..
ikisini de tam verimde yakarsınız..
yeter yau yoruldum daha da yazmayacam
ahahah