Gönderen Konu: Bu Araçları Kıyaslarmısınız ?  (Okunma sayısı 12881 defa)

Çevrimdışı Stalwart

  • İleti: 127
    • Profili Görüntüle
Bu Araçları Kıyaslarmısınız ?
« : 30 Temmuz 2014, 01:13:39 »
Merhabalar, alttaki 4 aracı rica etsem karşılaştırabilir misiniz?? (marka ve değer olarak değil sadece motor gücü olarak) Hacim - beygir - tork ilişkisini tam olarak kavrayamadığım için soruyorum, teknik terimlerle değil de anlayabileceğim şekilde anlatırsanız sevinirim... Hepsinin aynı fiyat ve aynı donanıma sahip olduklarını düşünürsek hangisi daha cazibeli ve neden? Şimdiden teşekkürler...


Polo 1.6 TDI 90 PS
Maksimum güç, kw (PS) dv/dk   66 (90) / 4200
Maksimum tork, Nm dv/dk   230 / 1500 - 2500

Golf 1.4 TSI 122 PS
Maksimum güç, kw (PS) dv/dk   90 (122) / 5000
Maksimum tork, Nm dv/dk   200 / 1500 - 4000

Corsa 1.3 CDTi 75 HP
Maksimum güç, kw (PS) dv/dk 55 (75) /4000
Maksimum tork, Nm dv/dk 130/4000

Cee'd Hatchback 1.6 MOTION 115 ps
Maksimum güç, kw (PS) dv/dk 115 / 4000
Maksimum tork, Nm dv/dk 255 / 1900 - 2750

Logged

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Bu Araçları Kıyaslarmısınız ?
« Yanıtla #1 : 30 Temmuz 2014, 10:43:03 »
Güç = tork x devir

Düşük devirlerde ne kadar fazla tork varsa araba o kadar kolay hızlanır ve daha az yakar. Tork aralığı ne kadar geniş olursa hızlanma isteğini o kadar korur.

Maksimum gücü ne kadar yüksek devirde alırsan son sürat o kadar yüksek olur.

Corsa'nın tork aralığı yanlış hatırlamıyorsam 1750dd maksimuma ulaşıyor, o değeri bir daha kontrol etmende fayda var.

Bir de tabiki bu yazdıklarımda vites oranları da çok önemli.

Bu bilgiler ışığında Golf motoru daha önde, kullanım karakteri olarak da yumuşak ve keyiflidir.
« Son Düzenleme: 30 Temmuz 2014, 10:57:41 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı freeman

  • İleti: 478
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bu Araçları Kıyaslarmısınız ?
« Yanıtla #2 : 30 Temmuz 2014, 12:06:00 »
Dizel kucuk arac alinacaksa corsa tavsiye ederim. 95hp olanlari gayet guzel. Vergi avantaji performans ve ekonomi uclusu olarak en mantikli motor secenegi