Son zamanlarda gazete ve televizyonlarda Amerika'da ortaya çıkarılan VW araçların egzostlarından çıkan zehirli gaz oranının hareket ettirilmeden ölçmekle, hareket halinde ölçülmesi arasında aracın beynine yüklenilen yazılım hilesi ile azot oksit çıkışının iki durum arasında farklı olduğunu hareket halinde Amerikadaki standartların 40 kat, Avrupadaki standartlara göre 7 kat daha yüksek olduğu ispatlanınca VW 3 Eylül 2015'te yazılımda hile yaptığını kabul etti.
Problem DİZEL araçlarda.
Hangi yıl üretilen araçlar geri çağrılacak: Haziran/2009 ile Haziran/2015 yılları arasında dünya çapında üretilen 11 MİLYON dizel araç kuvvetle muhtemel geri çağrılacak.
GERİ ÇAĞIRMALAR NASIL OLACAK?
Volkswagen'deki geri çağırmalarda, araçların periodik bakımları sırasında, mevcut soruna ilişkin problem giderilecek ve araçlar herhangi bir ücret almadan bakımdan geçirilip sürücüye teslim edecek. Yazılımdan kaynaklanan bu emisyon sorunun tam olarak nasıl çözüleceği netlik kazanmadı.