Porsche’nin ilk olarak bu yıl Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıttığı yeni nesil 911 GT3’ün daha hafif ve yarış pistlerine daha uygun versiyonu olarak lanse edilen 911 GT3 RS tanıtıldı. Porsche’nin hızlı ve hafif yarışçısı olarak lanse edilen 415 HP’lik Porsche 911 GT3 RS, Aralık ayında Türkiye’de satışa sunulacak
911 GT3’e oranla 20 kg daha hafif olan ve toplam ağırlığı 1375 kg olan 911 GT3 RS, ağırlıktan tasarruf prensibi doğrultusunda yapılmış modifikasyon çalışmalarıyla 911 ailesinin diğer tüm üyelerinden ayrılıyor. Adaptif karbon fiber spoyler, plastik arka bagaj kapağı ve son derece hafif plastikten arka cam gibi unsurlar ağırlık tasarrufuna etki eden dış detaylar olarak ön plana çıkıyor. İç mekânda ise Gran Turismo şampiyonalarına kayıt yönetmeliklerine uyum amacıyla, GT3 RS’in standart yol versiyonu, yarış versiyonunda da yer alacak teknik uygulamalara sahip olarak üretilecek. Gövdede kullanılan karbon fiber bileşenlere ek olarak tam boy stepne, yarış tipi karbon fiber koltuklar ve sökülebilir tipte roll barlar, 911 GT3 RS’i hem trafikte hem de yarış pistlerinde kullanılacak bir
spor otomobil haline getirmeyi başarıyor. Hatta sürücü için araç içinde sunulan 6 noktalı emniyet kemeri ve yangın kemeri de isteğe bağlı donanım kapsamında satın alınabiliyor. Kabin içinde döşeme rengi olarak sadece siyah renk tercih edilebilirken, direksiyon simidi ve vites kolu çerçevesinde kaliteli gri renkli Alkantara deri kaplama kullanılıyor.
Yeni "RS"in bir özelliği de, 911 GT3 ile karşılaştırıldığında arkada 44 mm genişletilmiş (Carrera 4 modellerinden gelen bir mirastır) gövdesi. Kaslı görünüme sahip arka bölüm, sadece yön dengesini geliştirmekle kalmayan, ancak aynı zamanda da bu iki koltuklu ve coupe karoserli aracın enine ivmelenme potansiyelini de artırıyor.
Yeni Porsche 911 GT3 RS’in kalbini, diğer Porsche modellerinde de kullanılan 3.6 litrelik Boxer motor oluşturuyor. 6 silindirli motor, bir yandan 7600 d/d’de ürettiği 415 HP güç ile dikkat çekerken bir yandan da eski modelde kullanılan 385 HP’lik motordan farklı olarak 200 d/d’de arttırılarak 8400 d/d’de ulaşan maksimum motor hızıyla dikkat çekiyor. Atmosferik beslemeli motorun litre başına ürettiği 115.3 HP değeri ise Porsche’nin motor teknolojisi hakkında ipuçları veriyor. Motorda iki adet gaz kelebeğine sahip rezonans supabına sahip yeni bir emme sistemi kullanan Porsche mühendisleri, boğaz kelebeği supabının çapını da 76 mm’den 82 mm’ye çıkartmışlar. Böylece hava akış direncini azaltan Porsche mühendisleri, hava akış oranını daha yüksek bir seviyeye çekmeyi başarmışlar. Alüminyumdan yapılmış yeni değişken emme manifoldu, iki sıra silindirler üzerindeki hava kolektörleri arasında yer alan kelebekli rezonans supaplarıyla donatılmış iki adet bağlantı borusunu sahip olmasıyla dikkat çekiyor. Birbirleriyle kusursuz biçimde etkileşim içinde olan bu kontrol flapları, geniş bir motor devri aralığında güçlü bir tork eğrisinin sağlanmasına yardımcı oluyor.
Standart olarak sunulan ve kısa oranlı 6 vitesli manuel şanzımanlı 911 GT3 RS, fabrika verilerine göre statik konumdan 100 km/s’ye 4.2 sn’de çıkabiliyor. Yeni 911 GT3 RS, yine aynı konumdan 200 km/s’ye ise 13.3 sn gibi çok kısa bir sürede ulaşıyor. 310 km/s’lik maksimum hıza ulaşabilen hafif
sporcu 911GT3 RS, ağırlık-güç orantısında ton başına ürettiği 300 HP’nin üstündeki gücüyle
spor otomobil tutkunlarının beğenilerini karşılayabiliyor.